Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen c5 2.0 hdi, esp/asr kontrolka
Autor Wiadomość
Vuuya

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: diesel
Wersja:: Tourer
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 30 Lip 2021
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Lipiec 2021, 22:18   Citroen c5 2.0 hdi, esp/asr kontrolka

Witam
Niedawno stałem się posiadaczem Citroena C5 2.0 hdi 2009 tourer., bez hydro i elektrycznego recznego.

Po niedługim czasie użytkowania, pojawiło sie kilka mankamentów.
Pierwszy i dość poważny to że, znajomy któremu oddałem auto do pucowania, poinformował mnie, że miej więcej po dobie stania na polu, nie mógł go odpalić, za 5 razem auto zaskoczyło, powiedział że wypluł kłęby czarnego dymu i zaświeciła się kontrolka silnika. Po odebraniu go, okazało się, że auto wchodziło w tryb awaryjny, pojawiał sie błąd Antipolution system failure or esp/asr system failure, samochód gasł w bliżej nieokreślonych okolicznościach, telepało silnikiem.
Po wizycie u mechesa, okazało się, (wg jego opini), że problemem był 3 wtryskiwacz, który lał. Po wymianie, auto chodzi prawie git, nie gaśnie, odpala normalnie. No właśnie prawie.
Dalej wyświetla się błąd Esp/Asr po odpaleniu samochodu,czasem wpada tez w drgania, telepie nim, tak jakby nie zaskoczył na wszystkie gary, gdy wyłącze go i włącze spowrotem, błąd się już nie pojawia, auto chodzi normalnie, przyśpiesza, ogólnie działa. Zalałem go lepszym dieslem, przegoniłem na autostradzie, wszystko chodzi.
Wymieniłem ostatnio akumulator, a właściwie to wczoraj, gdyż okazało się, że stary miał juz 20% mocy, problemy z przyjmowaniem prądu. Ładowanie jest ok.
Myślałem, że może to być powiązane, ale błąd esp/ar dalej się pojawia po odpaleniu gdy auto chwilę stoi, po zgaszeniu i odpaleniu ponownie, błąd się już nie pojawia.
A tera do rzeczy, pytania:
1. Czy drugie odpalenie, bez błędów, auto chodzi normalnie, to znaczy, że jest wszytko ok mechanicznie a problem leży gdzieś po stronie elektrycznej? Czy po prostu drugie odpalenie w krotkim czasie jakoś oszukuje komputer, że już nie wywala błędu?
2. Czy jest tu ktoś w okolicach Krakowa kto posiada program LEXIA do diagnostyki, i pomoże w ocenie i sprawdzeniu błędów itp.
no i 3. czyli co może być nie tak że wywala ten błąd przy pierwszym odpaleniu.

Jeśli chodzi o diagnostyke, to po wymianie wytrysków wszystkie błędy zostały skasowane, ustawione i zrestewane ustawienia do wtrysków, podczas podpiecia kompa pokazywało jeszcze brake system fault, czy cos takiego, ale ponoc to przez to ze program był podpięty. Czytałem też, że może to być powiązane z kątem skrętu kierownicy, możlwie, że meches podczas resetowania ustawien (nie wiem, jak działają te programy) zresetował te ustawienia, i przez to teraz wywala jakiś błąd?

Dziekuje za odpowiedzi i pomoc, oczywiście gdy rozwiąże problem to również się nim podziele

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Lipiec 2021, 12:11   

Witam. Powinienes od akumulatora zaczac, a przynajmniej zrobic porzadny test jego stanu ( kazdy elektryk ma tester stanu baterii). Jakies 80% bledow w elektronice spowodowane jest zlym stanem baterii. W poprzedniej wersji C5 nie bylo mozliwosci odpalenia silnika jesli napiecie w baterii spadalo ponizej ca 9 V przy rozruchu. Blokowalo sie immo. Druga sprawa to diagnostyka : Citroena sprawdza sie tylko Lexia, albo diagboxem i od tego zaczyna sie naprawy. Odczytanie bledow i parametrow , odpowiednia interpretacja wynikow i masz wszystko jasne, bez dodatkowych kosztow. Nowoczesny silnik diesla jest nie do ogarniecia na piechote, a podmienianie elementow nie wrozy dobrych efektow. Pojawianie sie bledow przy pierwszym odpaleniu moze powodowac slaba bateria, gdy po chwili pracy gasisz i odpalasz ponownie bateria moze miec wiecej energii i blad nie pojawi sie. Blad ESP/ABS pojawia sie , gdy sa bledy w silniku, a te pojawia sie , gdy jest slaba bateria. Do tego dochodza problemy z masa i dobrym zasilaniu, co tez wywala bledy i kolo zamyka sie. Rozrusznik kreci, silnik nie odpala i wywala mnostwo bledow. Jak odpali, pojawia sie mnostwo bledow, niektore po czasie znikaja i przy nastepnym odpalaniu to samo... Bateria to podstawa, a dzisiaj zdarza sie, ze baterie padaja po bardzo krotkim czasie. Nowoczesnosc...
Jesli wczoraj wymieniles baterie to teraz radze zrobic porzadna diagnostyke i sprawdzic, ktore bledy pozostaja, a dopiero wtedy podjac decyzje odnosnie dalszych krokow.

 
 
Vuuya

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2.0 hdi
Paliwo: diesel
Wersja:: Tourer
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 30 Lip 2021
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Sierpień 2021, 11:41   

Ok, jestem w trakcie poszukiwań zaufanej lub poleconej osoby z LEXIA która podepnie moje autko, i powie co i jak.

Po wymianie akumulatora nie wiele sie zmieniło, kolejne 400 złotych wydane praktycznie na darmo, choć fakt stary akumulator był już słaby.

Dzisiaj, gdy po nocy odpaliłem samochód i wyjechałem, po przejechaniu okolo 500-800 metrów, gdy przycisnąłem go pod górkę, zaczeło nim telepać stracił moc, żeby nie stanąć i wogóle ruszyć auto dalej pod góre, gaz musiałem wciskać do dechy, telepało nim tak jakbym miał zaraz odlecieć. Tradycyjnie, po zgaszeniu i odpaleniu, jak ręką odjął.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Sierpień 2021, 18:23   

dejnekomirek, Tak czytam o tej utracie mocy jak w mojej xsarze kiedyś jak się miała zebrać lub jechać powyżej 120, co Mnie pomogłeś zdiagnozować :) ,może tu też szwankuje obudowa filtra (zaworki ) jak jest takowa bo silnik też 2.0hdi chodź może mocniejszy niż moje 90 koników.Dochodzą kłopoty z zapalaniem,wyskakuje check jak u mnie wtedy.. itd.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Sierpień 2021, 19:08   

Nowoczesnego silnika diesla nie da sie zdiagnozowac na piechote - to czyste wrozenie z fusow. Podlaczenie testera i odczytanie bledow , oraz parametrow pozwala w szybki sposob dojsc do sedna. Przenoszenie na kazdy silnik wczesniejszych doswiadczen jest niebezpieczne - przysparza tylko zwiekszenie kosztow naprawy. Przyczyn zlej pracy silnika moze byc duzo, a zgadywanie mija sie z celem. Sasun71 Twoj silnik jest inaczej zasilany i ma calkiem inne objawy zlego zasilania w paliwo. Wszystko jest mozliwe , od zlej pracy ukladu paliwowego, zlej pracy systemu EGR, zacinajacej sie turbiny jak rowniez i problemy elektryczne , np. zly kontakt na wtryskiwaczach. Diagnoza i to dobra jest podstawa oceny pracy silnika.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Sierpień 2021, 20:04   

dejnekomirek, Przynajmniej rozwiany wątek obudowy filtra paliwa:) Czyli tylko czekać na błędy odczytane z Lexii..

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA