sonar
Mój samochód: Citroen Berlingo First
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Gru 2020 Posty: 8 Skąd: Pomorze
Wysłany: 23 Grudzień 2021, 11:26 Silnik nie wyłącza się, pyrka w rurę, centralny szwankuj
Witam Koleżanki i Kolegów,
bardzo proszę o Waszą pomoc w znalezieniu usterki w moim berlingo 1.4 b+g:
Od kilku dni centralny nie pozwala zamknąć drzwi, do tego, gdy włączę lewy kierunek kontrolka otwartych drzwi mruga i wydaje z siebie trzy piknięcia. Zaczęły się też pojawiać problemy z pracą silnika przy przyspieszaniu silnik zaczyna przerywać, pyrka w rurę wydechową i równocześnie coś zaczyna klikać w skrzynce bezpieczników. Dzisiaj problemy bardzo nasiliły się, do tego stopnia, że auto traci kompletnie moc, pyrkanie w rurę jest bardzo silne, zapala się check a silnik nie wyłącza się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, gaśnie dopiero po dłuższej chwili. Podejrzewam, że coś może być z elektryką, ale nie wiem gdzie zacząć szukać. Liczę na Wasze pomysły:)
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Grudzień 2021, 16:15
Zaczął bym od wyczyszczenia klem a potem optycznie przyjrzał bym się obu skrzynkom bezpieczników czy coś się nie smaży jak i w kabinie tak i pod maską, bo po roczniku ma swój już wiek..centralny nie będzie też się chciał zamykać jak któryś zamek daje sygnał otwarcia drzwi mimo że są zamknięte.Mogło coś w zamku przymarznąć co daje taki efekt.Inna opcja z centralnym to raczej kable idące do drzwi..
sonar
Mój samochód: Citroen Berlingo First
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Gru 2020 Posty: 8 Skąd: Pomorze
Wysłany: 27 Grudzień 2021, 14:46
Dziękuje bardzo za odpowiedź i poradę. Zaraz jak tylko mróz trochę odpuści biorę się za poszukiwanie. Chociaż nie jestem happy, bo cienko widzę rozcinanie wiązek szukanie zwarcia.
sonar
Mój samochód: Citroen Berlingo First
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Gru 2020 Posty: 8 Skąd: Pomorze
Wysłany: 27 Grudzień 2021, 17:15
Chyba zacznę od stacyjki. Dziwna sprawa, że nie można wyłączyć silnika.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Grudzień 2021, 21:58
Predzej przekaznik w BSI , ktorym steruje stacyjka. Uszkodzenie samej stacyjki to bardzo rzadka sprawa (bardzo male prady). Bardzo czesto uszkodzeniu ulega BSI, ktore przenosi duze prady w przekaznikach. Do tego Przekaznik glowny w BSM pod maska, ktory zasila sterownik silnika. To typowy Citroen. W Berlingo bedzie raczej problem z podwojnym przekaznikiem, ktory wlacza pompe paliwowa i steruje zasilaniem sterownika silnika. Od tego bym zaczal, jesli nie ma BSM pod maska.
sonar
Mój samochód: Citroen Berlingo First
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 26 Gru 2020 Posty: 8 Skąd: Pomorze
Wysłany: 28 Grudzień 2021, 17:31
Ooo, już są jakieś konkrety, dzięki
Poszukam schematu i poszperam przy przekaźnikach. Mróz na razie nie odpuszcza, więc muszę poczekać, nie chcę czegoś uchrupnąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum