Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen C5 kradnie prad
Autor Wiadomość
alvarinio

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 40
Skąd: lubin
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 10:10   Citroen C5 kradnie prad

Samorozladowanie następuje po nocy czasami jest dobrze po tygodniu się rozładuje a czasmia po nocy podłączyłem multimetr wskazania były 0.87 odlaczalem wszystkie bezpieczniki nie znalazłem przyczyny pod maską też odlaczalem każdy bezpiecznik gdzie szukać przyczyny? Czy to może być rozrusznik uszkodzony ?

 
 
alvarinio

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 40
Skąd: lubin
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 10:11   

Dopisze jeszcze że gdniazdo 12v. działa w trybie Economy mode active a zapalniczka z przodu nie działa w ogóle a jak zadziała to i działa podświetlenie osłon słonecznych fotochrom i lampka w schowku

 
 
alvarinio

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 40
Skąd: lubin
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 10:12   

Dopisze jeszcze że gdniazdo 12v. działa w trybie Economy mode active a zapalniczka z przodu nie działa w ogóle a jak zadziała to i działa podświetlenie osłon słonecznych fotochrom i lampka w schowku

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 17:43   

Mało możliwe ale kiedyś jak byłem u mechanika we własnej sprawie dłubał przy citroenie C5 bo gotowało alternator , bo cały czas załączone przez przekaźnik były świece żarowe stwierdził..ale tu mało prawdopodobne

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 20:49   

Znalezienie problemu z poborem pradu wcale nie jest latwe, szczegolnie w autach z CANem, a taki jest juz C5. Jesli chcesz zmierzyc pobor pradu musisz po podlaczeniu amperomierza o zakresie przynajmniej 10A w szereg z akumulatorem (prad musi przechodzic przez amperomierz) i po zamknieciu samochodu z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami pradu odczekac pare minut, az do uspienia CAN i dopiero ten pomiar jest miarodajny. Prawidlowy prad powinien byc maksymalnie 0.02 A. Prad wiekszy , rzedu 0.2 i wyzej swiadczy o kradziezy w ukladzie.
Jak to znalesc ? Zacznij od odlaczenia radia ( wszystkie kostki), bo czesto radio kradnie prad. Nastepnie podnies BSM pod maska i odlaczaj po kolei duze bezpieczniki (sa pod BSM, pod maska). Jesli pobor pradu spadnie , staraj sie okreslic od czego jest ten bezpiecznik i te wiedze wykorzystac.
Czesto lamka w schowku, albo w bagazniku jest powodem rozladowania akumulatora, ale zdarza sie , ze sam akumulator sam rozladowuje sie , wszystko zalezy od jego stanu.
Elektryka nie jest latwa sprawa, ale majac czas i troche pojecia mozna duzo osiagnac.

 
 
alvarinio

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 40
Skąd: lubin
Wysłany: 16 Sierpień 2021, 21:14   

Witam znowu przestrzegałem wszystko po kolei jak leci niestety nic a że mi kuzyn załatwił rozrusznik zmieniłem go i o dziwo napięcie spadło do 011 a po 3-4 minutach do 0.1 zobaczymy czy po nocy odpalę auto dam znać

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Sierpień 2021, 09:44   

Jakie masz napięcie ładowania przy włączonych światłach.
Jak stary jest akumulator, i ile głębokich rozładowań już było. (może mieć już zwarcie wewnętrzne)
Prąd musisz mierzyć przy zamkniętym aucie po jakimś czasie.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
alvarinio

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2.2
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Lis 2012
Posty: 40
Skąd: lubin
Wysłany: 26 Luty 2023, 18:02   

Problem rozwiązany teraz ;) jeśli komuś kradnie prąd a akumulator wymieniony na nowy w moim przypadku 2x wymieniałem na nowy aku i dalej jest to samo alternator zmieniony to roadzilbym się przyjrzeć kostką w bsi jeśli są w porządku to podmienic rozrusznik na inny w moim przypadku rozrusznik kradł prąd

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Luty 2023, 18:03   

alvarinio, ZUCH :one:

 
 
NorbertG

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: III kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 22 Wrz 2023
Posty: 2
Skąd: Warszawa/Policzna
Wysłany: 22 Wrzesień 2023, 07:49   

Hej
Ja tu nowy 😉😁 ale c5 to już moja 5😋
Ale takiej kredziejki prądu jeszcze nie miałem😞
Ogólnie objawy są takie ze tak podchodzę przekręcam kluczyk i pali bez problemu
Natomiast po kilku uruchomieniach objawy jakby słaby akumulator
Już prawie wczoraj kupiłem nowy ale postanowiłem sprawdzić stan
Okazuje się ze aku jest dobry
Ale kradnie prąd
Teraz pytanie czy to może być faktycznie rozrusznik który „puchnie” czy może jednak silnik ?
Aczkolwiek wydaje mi się ze jeżeli by coś nie tak z silnikiem było nie tak to by nie kręcił

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Wrzesień 2023, 14:43   

NorbertG, Na YT jest pokazane jak użyć w takich przypadkach podstawowego miernika.. A potem myśleć czy to rozrusznik-mnie kiedyś się zacierał w punto bo już był tak suchy gdzie powinien być smar i miał ciężko..Podobnie słabe kręcenie nie tak dawno w xsarze i skończyły się szczotki rozrusznika-przy okazji wymiany regeneracja komutatora i smarowanie

 
 
NorbertG

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: III kombi
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 22 Wrz 2023
Posty: 2
Skąd: Warszawa/Policzna
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 16:59   

sasun71 napisał/a:
NorbertG, Na YT jest pokazane jak użyć w takich przypadkach podstawowego miernika.. A potem myśleć czy to rozrusznik-mnie kiedyś się zacierał w punto bo już był tak suchy gdzie powinien być smar i miał ciężko..Podobnie słabe kręcenie nie tak dawno w xsarze i skończyły się szczotki rozrusznika-przy okazji wymiany regeneracja komutatora i smarowanie


No wiec tak rozrusznik sprawdziłem i jest nowy nawet smar na mi
JeszcE jest
Sprawdziłem wszystkie wtyczki przy bsi suchy i czyste
JesCze jakieś pomysły?😞
Obecnie laduje akumulator zobaczymy
Miernika akurat nie mam wiec po weekendzie może mi się uda

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 17:07   

NorbertG, Alternator zimny przy pracy bo byłem kiedyś świadkiem będąc u mechanika w swojej sprawie że aż parzył bo jakiś stycznik czegoś nie rozłączał( nie pamiętam czy wzbudzenia ale było to C5) .Masz możliwość podmiany akumulatora to zobacz jak na pożyczonym jest..czasem wydaje się że jest dobry;) Już dwa takie ,,dobre ''leżą pod UPS bo do tego się nadają by dać na pompe pieca 230v w przerwach prądu i można je naładować ,ale rozruch już bywało kiepsko i co rusz ładowałem..I jeden z nich wywaliłem 2 miesiące po gwarancji z auta chodź tak by była marna szansa bo zaraz pieczątka autoryzowanego serwisu chcą cwaniaki..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Wrzesień 2023, 18:58   

Obawiam sie , ze tak naprawde nikt nie testowal akumulatora na jego stan, jak rowniez nikt nie sprawdzal czy faktycznie z akumulatora pobierany jest prad, gdy auto jest w spoczynku.
Do tego sluza mierniki i przyrzady do sprawdzania stanu baterii. Najprostszym jest pomiar napiecia na klemach akumulatora po jakims czasie od zgaszenia silnika. Jesli napiecie nie trzyma 12.5 V , to albo akumulator jest padniety, albo cos faktycznie pobiera prad i to jest do znalezienia, tyle, ze moze to byc uciazliwa walka. Najczestszym powodem jest montaz nieoryginalnego radia i zle jego podlaczenie elektryczne, gdy system dziala po CANie. Czesto tez wysiada elektryka sterowania foteli, czasami lusterek i jakies anomalie w szynie CAN. Do tego trzeba miec troche wiedzy i dobre multimetry. W niektorych modelach Citroena jest system zabezpieczajacy minimum energii do odpalenia silnika i objawia sie to tym, ze auto przechodzi w tryb uspienia wielu odbiornikow , w tym wylacza radio. Jesli radio wylacza sie krotko po wylaczeniu silnika swiadczy to o slabej baterii i koniecznosci jej wymiany na nowa.

Bez szczegolowych pomiarow caly ten opis mozna wyrzucic do kosza, bo dalej nie wiadomo, jaki jest stan faktyczny. Co jest przyczyna slabego krecenia rozrusznika. Czesto powaznym powodem jest nieodpowiednia masa miedzy bateria a silnikiem. Niby to takie jasne, ale od tego trzeba zaczac badanie. Pare razy mialem sytuacje, ze powodem byl zle zacisniety kabel w klemie akumulatora i duze problemy z rozruchem.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA