Jakiś czas temu wyskoczył mi taki komunikat. Później był jeszcze następny, który mówił o braku płynu. Mechanik dolał mi litr i wykasował błędy. Później wymieniony był jeszcze czujnik ciśnienia paliwa. Niedawno patrzyłem w Diagbox i znalazłem takie informacje jak w załącznikach. Dziwne, bo na jednym z nich jest informacja, że płynu jest tylko 17% z ok. 1l. W praktyce naprawiałem uszczelnienie przy pompce i zlałem płyn. Jest go teraz ok 2,4l. Miałem zamiar to poprawić i ustawić poprawną ilość płynu. Dziś natomiast znowu wyskoczył ten sam komunikat "niebezpieczeństwo zatkania filtra cząstek". Sprawdzałem też ciśnienie na wyjściu/wejściu FAP to po odpaleniu silnika jest 7mbar przy 1500 obr i około 14mbar przy 2500 obr. Nie wiem czy to dobrze czy źle. Chodzi o Citroena C4 Picasso 1,6HDI. Dziś postaram się znowu podłączyć Diagbox i zobaczyć co teraz można tam znaleźć.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Sierpień 2021, 18:55
Witam. Mozesz powiedziec ile masz km przejechane? Troche chaosu jest w tych danych, ale generalnie wszystko w porzadku. Cisnienie roznicowe sprawdza sie na wolnych obrotach i na cieplym silniku. Wartosc do 8 mBar swiadczy o dobrym stanie filtra. Na obrotach wartosc ta sie zmienia(rosna przeplywy) i to jest normalne. Miarodajny jest sredni przebieg miedzy wypaleniami (u Ciebie prawie 500 km) i maly przebieg , ca 100 do 200 km swiadczy o zapchaniu filtra dodatkiem i popiolami po oleju. Wtedy stosujemy plukanie i wystarczy zwykla woda z weza (czas okolo 4 godzin), albo wymiane na nowy.
Wracajac do tematu ryzyka zapchania filtra - ten blad pojawia sie, gdy w sterowniku silnika pojawiaja sie problemy ze spalaniem. Warto odczytac bledy silnika, wtedy dowiesz sie, co jest powodem tego komunikatu. Odnosnie ilosci plynu w zbiorniku - on jest mierzony tylko virtualnie przez sterownik w zaleznosci od zatankowanego paliwa i przejechanych km. W zbiorniku nie ma zadnego miernika poziomu, nawet czujnika rezerwy. Czesto zdarza sie, ze alarm nie zgadza sie z prawdziwa iloscia dodatku, albo co gorsza, nie ma zadnego alarmu, a w zbiorniku dodatku brak. W takiej sytucji mozemy zniszczyc FAP z powodu zlego wypalania (zbyt niska temperatura do wypalania) . Bez dodatku wypalanie zachodzi w temp. powyzej 600 stopni, a z dodatkiem 400 stopni.
Zrob diagnoze silnika, a filtr zostaw w spokoju. Wszystko z nim ok.
Parabol
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Sierpień 2021, 19:48
Dzięki za zinteresowanie.
W kwestii samego dodatku martwiło mnie tylko to, że wiem, że fizycznie jest go ok. 2,4l a w komputerze w dwóch miejscach są jakby sprzeczne dane, bo w obu niby około litr, ale w jednym, że jest jeszcze litr a w drugim, że 17% z litra. Tu martwiło mnie tylko to, że może znowu niedługo wyskoczy błąd, że płyn się skończył chociaż będzie to nieprawda. DLatego ewentualnie chcialałem to skorygować.
Natomiast dziś zaskoczył mnie powracający błąd o ryzyku zatkania. Sam zauważyłem, że średnie wypalanie raczej jest ok i niby poziom tej ceryny niski ale to akurat ktoś mógł pewnie skasować. Przepływ z tego co mówisz pewnie jest ok. Na niskich obrotach było chyba 3-4mBar, ale silnik był zimny, więc to może niemiarodajne. W kwestii błędów silnika to masz rację, bo znalazłem takie rzeczy jak na zdjęciach. Zastanawiam się jak bardzo to poważna sprawa. Na pewno na dniach poszukam mechanika, bo sam tego zapewne nie naprawię, ale chciałbym wiedzieć o co chodzi. Na razie w ciągu 2 miesięcy auto było u mechanika 3 razy w tym raz na lawecie z powodu czujnika ciśnienia paliwa bodajże. Ostatnim razem te błędy były wychwycone, ale mechanik liczył, że to jakaś starsza sprawa chyba. Przebieg mam obecnie 163,3k, więc błędy są jednak świeże.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Sierpień 2021, 08:10
Wyglada na to, ze koncza sie wtryski, co zreszta jest typowe w tych silnikach. Nie napisales tego, ale chyba masz 1.6 hdi 8V tzw. Eco. Sa bardzo czule na czystosc paliwa . Na szczescie juz je regeneruja. Calkiem mozliwe, ze pompa wysokiego cisnienia wytwarza opilki i to jest powodem problemow z wtryskami. Warto wyslac wtryski z pompa do sprawdzenia. Taka jest cena nowoczesnego, ekologicznego diesla. A mialo byc tak tanio...
Parabol
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Sierpień 2021, 08:59
Na podstawie VIN silnik mam 1.6 HDI 115 (DV6C) BVM 6. Nie wiem czy Eco ale chyba jest to ten o którym piszesz.
Dzięki za pomoc. Muszę znaleźć kogoś od Citroenów, kto mi te wtryski sprawdzi w takim razie i miejmy nadzieję zregeneruje.
Niestety bardzo po amatorsku kupiłem ten samochód i teraz się to mści.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Sierpień 2021, 10:36
One takie po prostu sa. To cena za ta wymyslna eko technologie, za ktora niestety wszyscy musimy placic. Dzisiaj wszystkie marki ida na oszczednosc materialowa i buduja zabawki , ktore psuja sie bardzo czesto. Citroen jeszcze w miare , najciekawsze sa VW, psujace sie powaznie po parunastu tysiacach, ale to inny temat.
Nowe wtryski(regenerowane) trzeba przyuczyc. Jest cala procedura , opisana w Lexii (diagboxie). Aby silnik dobrze pracowal, trzeba to zrobic.
Jeszcze jedno - w tych silnikach paski sypia sie wczesniej niz podawany przebieg. Spotkalem juz pare silnikow z awaria rozrzadu , nawet po 120 tys. km. Leca zawory i walek rozrzadu (przestawiaja sie krzywki). Naprawa dosc kosztowna.
Parabol
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1560
Paliwo: Olej napędowy
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 24 Cze 2021 Posty: 31 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Sierpień 2021, 13:24
Ja sam i tak nie ogarnę tych wtrysków, bo nawet warunków nie mam na to za bardzo, więc pozostaje mi warsztat, ale przynajmniej wiem co pewnie jest nie tak.
Rozrząd niby przy około 140k zrobiony. Niby nie należy ufać w takie zapewnienia, ale może aż tak perfidnie sprzedający nie kłamał. Inne kwestie raczej przemilczał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum