Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
AWARIA ZWINNICZKA
Autor Wiadomość
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 82
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 12 Grudzień 2021, 22:26   

Na razie sprawdziłem, jak wyglądają świece po 100 km od "naprawy"



nr 2

nr 3

nr 4

Nr 3 musiałem wyczyścić, bo upadła mi w śnieg...

Na moje oko wyglądają dobrze, tzn. jak w (prawie) prawidłowo pracującym silniku



44.jpg
nr 4 od skrzyni biegów
Plik ściągnięto 20 raz(y) 823,87 KB

33.jpg
nr 3 od skrzyni biegów
Plik ściągnięto 13 raz(y) 946,48 KB

22.jpg
nr 2 od skrzyni biegów
Plik ściągnięto 14 raz(y) 826,41 KB

11.jpg
nr 1 od skrzyni biegów
Plik ściągnięto 14 raz(y) 934,49 KB

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Grudzień 2021, 16:05   

Fajne kolory świec-wskazujące dobre spalanie:) Ale nie musiałeś pół silnika rozbierać XD

 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 82
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 15 Grudzień 2021, 18:25   

Nowa myśl: MOŻE korekty paliwa są takie (dość wysokie) bo czujnik temperatury
powietrza dolotowego pokazuje TAKIE wysokie odczyty? Bo pokazuje 30, 40
a nawet zauważyłem 45 stC? I wskutek tego sterownik myśli, że jest gorąco
i najpierw zubaża dawkę paliwa, a za chwilkę orientuje się, (bo przecież powietrze
jest w rzeczywistości sporo chłodniejsze i ma w jednostce objętości "trochę" więcej
tlenu) że silnik "nie wyrabia" i wzbogaca dawkę wysokimi korektami?
W ten sposób goni jak pies za własnym ogonem?

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Grudzień 2021, 19:33   

Cos moze byc na rzeczy z ta temperatura, jako, ze czujniki temperatury to pieta Achillesowa Citroena, nietylko. Korekcjami nie warto sie przejmowac, nie w takim zakresie. Do +/- 10 nie ma sie czym przejmowac. Czesto rozrzuty korekcji zaleza od techniki jazdy, odleglosci jazdy , no i rowniez inne sa w miescie, jak i na autostradzie. Problemy moga zaczac sie od wartosci ponad 20.
Mysle, ze nie robiles kasowania wartosci przyuczonych , co tez wplywa na wartosc korekcji.
Najlepiej byloby wykasowac te zapamietane stany i troche pojezdzic. Warto zrobic to Lexia, bo w tym silniku to tez pewnie cala procedura (opisana w Lexii), a inne testery niestety tego nie obsluguja.
Sprawdz tez szczelnosc wydechu, bo tez moze to mocno zaburzac korekcje.
Do tego stan cisnienia paliwa w ukladzie, kompresja, sila iskry tez ma wplyw na poprawna prace silnika.

 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 82
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 17 Grudzień 2021, 13:00   

Tymczasem zbadałem czujnik IAT i jest sprawny. Pojeździłem trochę po mieście
i temp. dolotu spadała w czasie jazdy z postojowych 26 st C do 23 - 24 st C, a po
zdjęciu nogi z gazu nawet do 21 st C.
Korekty krótkoterminowe trzymały się na blisko 25 %, ale w tym czasie silnik trzymał 2 k rpm,
gdy spadał do normalnych wolnych obrotów korekty też spadały do 10 - 12%.
Jeszcze dwie rzeczy: po włączeniu zapłonu pokazało OIL - - (dwie kreski zamiast OK),
jakby brakowało oleju, a miarka pokazuje sporo powyżej maksimum, czy to możliwe, że
ktoś-kiedyś włożył nieprawidłową? Tylko dlaczego? Oryginalną zgubił?
I druga - silnik lekko klepie/klekoce/cyka, ---- luzy zaworów do sprawdzenia, zabiorę się
do tego w wolnej chwili.

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Grudzień 2021, 16:33   

,,po włączeniu zapłonu pokazało OIL - - (dwie kreski zamiast OK)'' po długim postoju czy krótko od zgaszenia zanim olej ściekł..?Druga sprawa xsarą parkowałem na zboczu to pokazało że wcale nie mam oleju kiedyś mimo stanu;)

 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 82
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 19 Grudzień 2021, 17:28   

Ten komunikat o oleju to na płaskim po dłuższym postoju.

Podmieniłem cewkę na inną, używaną, oryginalną i efekty:
- silnik pracuje na niej prawie normalnie
- przejechałem dopiero 20 km, ale błędów zero
- wróciły wysokie wolne obroty: najpierw ok. 2000, za chwilę
spadają na 1500, po chwili już na 800-900 i tak trzymają
- w czasie jazdy po zdjęciu nogi z gazu dla zwolnienia czuję, że
silnik "pcha" na podwyższonych obrotach jeszcze jakąś chwilę
- na tych 2000 krótkoterminowe korekty trzymają się na ok. 25%
na 1500 na ok. 20%, na prawidłowych wolnych ok. 10% (tak średnio)
- gdy wolne obroty są już wolne, to co chwila wyskakują
na 1100 nawet 1200 i towarzyszy temu podskok krótkich korekt
Luzy zaworów sprawdzę jutro lub pojutrze, dam znać.

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 82
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 20 Grudzień 2021, 15:22   

Byłem na analizie spalin. Pokazało takie wyniki:

Najbardziej interesujący jest odczyt tlenu MINUS dwie setne %?
Diagnosta powiedział: to bardzo dobry odczyt.



4 - 20211220_084957.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 951,94 KB

3 - 20211220_085027.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 878,81 KB

2 - 20211220_085006.jpg
Plik ściągnięto 27 raz(y) 801,56 KB

1 - 20211220_084909.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 1,09 MB

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Grudzień 2021, 20:18   

Moim zdaniem masz wszystko w porzadku z tym silnikiem. Mysle, ze te dane sondy 2 wziales po krotkim czasie od uruchomienia silnika ( takie badanie robi sie na goracym silniku, najlepiej po jezdzie). Teraz odnosnie korekt - istotna jest korekta dlugoterminowa i ona zalezy od rodzaju jazdy, jak i sprawnosci silnika, a krotko terminowe nie maja zadnego znaczenia. Jesli dlugoterminowa miesci sie w zakresie +/- 5 to jest idealnie. problemem jest wartosc powyzej +/-20, wtedy czesto dochodzi do problemow z mapa (samoadaptacja dziala).
Natomiast problem z obrotami to najwyrazniej problem z przepustnica , albo falszywe powietrze, ale to odbijaloby sie na wartosciach lambda i skladzie mieszanki (rowniez korekta dlugoterminowa). Przyjrzalbym sie przepustnicy, moze zacina sie silnik krokowy w niej, a moze jest po prostu tylko brudna? Ciezko na odleglosc ocenic problem.
Te wartosci na analizatorze sa troszke zbyt bogate, lambda powinna przekraczac troche 1.0 . Idealna wartosc to 1.08 na wolnych obrotach, ale skoro diagnosta mowi , ze sa dobre to ma racje.
No coz, zycze powodzenia w dalszej przygodzie z Cytrynami i pozdrawiam

 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 82
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 20 Grudzień 2021, 20:44   

dejnekomirek: dzięki za życzenia, wsparcie wiedzą i doświadczeniem.

Niestety Zwinniczek chyba się na mnie obraził. Po przeglądzie pojechałem na miasto i po 4 dosłownie kilometrach se wziął i se zgasł. Zaczęło się od trudnego rozruchu, trzeba było długo kręcić rozrusznikiem, ale odpalał, po kilku uruchomieniach w czasie jazdy zgasł, dał się jeszcze uruchomić, ale na najbliższym skrzyżowaniu na samym środku po prostu zgasł i tyle było. Co prawda paliła się już rezerwa, a do najbliższej stacji były dwa kroki, więc myślałem, że dojadę i zatankuję, ale niestety był "kłyńc młyzyczy trekra". Poszedłem na stację, wziąłem "piątkę", zatankowałem i pełen dobrych myśli zakręciłem, ale rozrusznik pokręcił kilka sekund i się rozłączył.
Kręciłem jeszcze czas jakiś, może się zapowietrzył? To powinno pomóc, niestety nie.
Pompa paliwa buczy w zbiorniku, ale silnik nie gada. Ściągnąłem autko pod blok, dostałem się do pompy i zmierzyłem napięcie na zasilaniu, we wtyczce są cztery kabelki, zmierzyłem na tych grubych i jest tam jakieś 2,3 V, to chyba raczej dziwne, powinno być ok 12 V? Zczytałem błędy i nie ma żadnych...
Pocztałem już sporo o awariach i usterkach, przychodzi mi na myśl przekaźnik sterujący pompą w BSI, ale to by chyba krzyczało jakimś błędem?
Może kostka stacyjki?
Przekaźnik rozrusznika?


Co do przepustnicy to jest czysta, ma tylko delikatny nalot oleju.

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Grudzień 2021, 23:44   

Musisz sprawdzic czy masz cisnienie paliwa, odkrec odpowietrznik listwy , tam jest zaworek jak przy kole, nacisnij go i powinno poleciec paliwo, szczegolnie , gdy wlaczysz na chwile zaplon (wtedy powinna popracowac przez chwile pompa w zbiorniku. Sprawdz tez pasek rozrzadu, bo moze przeskoczyl, albo sie zerwal . Normalnie silnik nie gasnie bez zadnej przyczyny, powinien byc blad. Jezeli padl czujnik walu korbowego tez powinien byc blad. Nie masz cos szczescia z tym silnikiem.
Sprawdz po zakreceniu stan swiec, czy sa mokre, oraz czy jest iskra. Mokre swiece swiadcza o braku iskry, ale o podawaniu paliwa. Suche - brak paliwa , a wiec brak wysterowania wtrysku (czujnik walu), albo awarii pompy paliwowej, przekaznika. To, ze buczy nie znaczy ,ze podaje paliwo. Cos znowu sie dzieje. Na spokojnie posprawdzaj i daj znac, co odkryles.

 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 82
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 6 Styczeń 2022, 15:36   

Zwinniczek dalej ma humory.
Po jakimś czasie zaczął zapalać.
Niestety dalej gaśnie cez powodu. Dzisiaj odpalił bez zająknięcia, pochodził
kilka minut i zgasł. Potem już było go trudno odpalić, a jak już zaskoczył,
to gasł po kilkunastu - kilkudziesięciu sekundach. Zauważyłem, że gaśnie
pomimo ciągle pracującej pompy paliwa.
"Magiczne pudełko" nie pokazuje żadnych błędów.

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Styczeń 2022, 20:08   

Podmien, wymien czujnik polozenia walu korbowego. To, ze nie ma jego w bledach nie znaczy, ze pracuje poprawnie.

 
 
tunio

Mój samochód: CITROEN C5/C3
Poj. silnika (cm3): 1997/1360
Paliwo: Diesel/Benzyna
Wersja:: 2,0 HDI CONFORT/1.4 MR'06 FURIO
Rok prod.:: 20102007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 82
Skąd: Gdynia, Pomorskie
Wysłany: 6 Styczeń 2022, 20:57   

Czujnik wału korbowego dzisiaj wyjąłem, podczyściłem troszkę (miał nieco brudu na
końcówce) i włożyłem z powrotem. Zauważyłem, że wiązka przewodów, w której są kabelki tego czujnika była luźno, a sam czujnik był przykręcony tylko jedną śrubką, tą bliżej, drugiej nie było. Wnioskuję, że wspomniany wcześniej mechanik-diagnotyk-prognostyk już go podmieniał. Jakiś czas temu on też mierzył się ze Zwinniczkiem
i widziałem, że podmienił czujnik temperatury cieczy chłodzącej, więc ten chyba też...

_________________
Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2022, 22:49   

tunio, Podmieniał lub zrobił to samo co TY..wyjął obejrzał i włożył z powrotem..Coś kojarzę że kolega z oplem miał bolączki kiedyś i po wymianie czujnika wału auto zaczęło jeździć ..tu chyba nie jest duży koszt nawet z nowym czujnikiem ,ryzyk fizyk jak mawiają ;-) Chodź rozbieg cenowy od 50zł -100zł..najlepiej wyszukiwanie po oryginalnym numerze i dla peugota 207 z 73km nawet chyba tańsze widzę niż dla citroena..Tylko żeby zgodność była.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA