Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Marzec 2022, 16:52
tunio, To jaki finał? Rozpuściły się już te wtryski, czy kupiłeś nowe?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
No jeszcze się nie rozpuściły, ale:
Numer 2 i 4 działają prawidłowo, tzn podanie zasilania powoduje otwarcie
Numer 1 dalej zawieszony w pozycji otwarty, ale przepuszcza, tryska trzema strugami, podanie zasilania nic nie daje. Na początku prawie nic nie przepuszczał.
Numer 3 dalej zawieszony w pozycji otwarty, ale trochę przepuszcza, tryska trzema strugami, podanie zasilania zwiększa przepływ
No to dalej moczę...
_________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
Sprawdziłem dzisiaj wtryski. Wyniki takie:
Wtryskiwacz 1 - cewka pracuje cicho, podanie zasilania na cewkę powoduje otwarcie
i tryskają trzy strugi, nitki; odłączenie zasilania nie powoduje zamknięcia, dalej leci,
puknięcie wtryskiem w coś twardego powoduje zamknięcie
Wtryskiwacz 2 - cewka pracuje normalnie, stuka dość głośno, szczelność jest,
podanie zasilania - otwarcie, odłączenie zasilania - zamknięcie
Wtryskiwacz 3 - cewka pracuje normalnie, stuka dość głośno, szczelność jest,
podanie zasilania - otwarcie, odłączenie zasilania - zamknięcie
Wtryskiwacz 4 - cewka pracuje normalnie, stuka dość głośno, szczelność jest,
podanie zasilania - otwarcie, odłączenie zasilania - zamknięcie
Czyli trochę się naprawiły, gorzej z 1-nką, chociaż ta poprawiła się o tyle, że
poprzednim razem po podaniu zasilania leciało tyle co nic, a teraz leci normalnie,
trzema strugami.
Zamiast tych trzech strug powinna być mgiełka, ale to może dlatego, że płuczę
naftą, a ta jest gęstsza od benzyny. No i ciśnienie, które uzyskuję strzykawką setką
jest raczej mizerne...
_________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Kwiecień 2022, 17:45
tunio, Kup nowe wtryski bo nie wyjedziesz nigdy z garażu
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Zwinniczek naprawiony, jeździ, nie grymasi. Kupiłem wtryskiwacz używkę, dla pewności pomoczyłem kilka dni
w nafcie z acetonem, przedmuchałem, założyłem i jazda!
Od połowy mniej-więcej kwietnia autko przejechało 1 600 km bez zająknięcia i (odpukać) sprawuje się dzielnie.
Podsumowując: wymiana sterownika z programowaniem, nowa-używana cewka zapłonowa od P207, nowy-używany
wtryskiwacz, miesiąc moczenia wtryskiwaczy w nafcie, acetonie i benzynie ekstrakcyjnej (w różnych kolejnościach)
dały efekt.
Wnioski: brak zewnętrznego filtra paliwa mógł (bo to tylko moja teoria) spowodować zapaćkanie wtryskiwaczy, które
raz się zaklejały, raz odklejały. Moczenie przeczyściło je na tyle, że silnik pracuje prawidłowo.
Gdy następnym razem silnik zacznie grymasić, zrobię płukankę wtryskiwaczy jeszcze raz.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
I niech mój przypadek posłuży do rozwiązania podobnych problemów (jeśli się takowe pojawią).
Życzę wszystkim mnóstwo szerokości, przyczepności, bezawaryjności, a jeszcze więcej
radości z jazdy.
_________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
Zwinniczek znowu ma humory. Co prawda pali na widok kluczyka, ładnie jeździ, skręca i hamuje,
ale... Zaczął duuużo palić. Ostatnio zmierzyłem - 450 km na 40,6 litrów. To daje równo 9l/100km.
Co prawda komp pokazał 6,9 na tym dystansie, (tymi wskazaniami nie ma się co wiele sugerować)
jednak TakA różnica daje do myślenia. Wczoraj wyjąłem świece i wyglądają jak na zdjęciach,
po kolei od rozrządu (nr 4)do skrzyni biegów (nr 1):
Przy czym każda ma taki nalot: Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: 20221004_145042.jpg Wyświetleń: 0 Rozmiar: 75.1 KB ID: 43427 Ta akurat największy, pozostałe mniejszy, ale widoczny.
NALOT.jpg NALOT
Plik ściągnięto 15 raz(y) 195,69 KB
NR1.jpg Nr 1
Plik ściągnięto 19 raz(y) 224,96 KB
NR2.jpg Nr 2
Plik ściągnięto 16 raz(y) 198,23 KB
NR3.jpg Nr 3
Plik ściągnięto 14 raz(y) 219,38 KB
NR4.jpg Nr 4
Plik ściągnięto 14 raz(y) 270,33 KB
_________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Październik 2022, 21:51
Zaczalbym od dwoch rzeczy: termostat i czujnik temperatury. Termostat, bo teraz jest juz chlodniej i zminy, niedogrzany silnik pali zdecydowanie wiecej, szczegolnie na krotkich dystansach. Czujnik temp. silnika, bo to dosc czesta przypadlosc w tych silnikach. Jesli pokazuje zbyt niska temp. zuzycie paliwa moze wzrosnac dosc wysoko, nawet na dlugich trasach. Sprawdz tez stan hamulcow, byc moze reczny nie odbija i kola stawiaja opor? Jesli masz gdzies pod reka ELMa mozesz sprawdzic nim korekcje dlugoterminowe skladu mieszanki i to pozwoli odkryc stan samego silnika, wplyw falszywego powietrza itp. . Odkryc tez przyczyne zbyt duzego zuzycia paliwa.
Jesli uzywasz Zwinniczka na krotkie dojazdy, np. 2, 3 km z duza przerwa, podniesienie zuzycia moze byc wrecz normalne, tak moze wplywac na zuzycie jazda na zimnym silniku. Powodzenia.
Ta pierwsza swieca wyglada na przedmuchana na izolatorze. Raczej do wymiany.
Zwinniczek jeździ przeważnie na krótkich odcinkach, najczęściej (niestety) 1 do 2 km w jedną stronę, często ok. 5 km, jeśli trasa, to już 50 do 60 km w jedną stronę.
Ręczny odbija, autko można pchnąć ręką i jedzie bez oporu. Termostat wymieniony trzy lata temu. Czujnik temperatury działa poprawnie, sprawdzałem to DiagBoxem.
Korekty długo- i krótkoterminowe sprawdzałem ELM-em i są opisane w poście z 19 grudnia 2021. Ale sprawdzę jeszcze raz.
Co do świec, to mają jakieś trzy lata i circa 5 kkm...
_________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Październik 2022, 23:26
Stawiam , ze jednak te krotkie jazdy sa powodem takiego zuzycia. Mozesz poprawic ten stan wstawiajac grzalke w blok silnika i wlaczajac ja z godzine przed startem silnika. Zdziwisz sie , jak spadnie zuzycie paliwa przy takich jazdach. Albo po prostu zmienic autko na rower. Ekologicznie i zdrowo dla ciala. A autko uzywac tylko na dluzszych podrozach.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Październik 2022, 16:45
Moja w Peugocie z takim silnikiem ma podobne trasy i ostatnio po tankowaniu przeliczałem,to spalanie na poziomie 8litrów /100,jak jeżdziła 15km do pracy to miała na poziomie 6.5/100 .Też ta jedna świeca na ceramice dziwna -do wymiany
Odświeżam temat mojego (naszego, bo po trosze żony) Zwinniczka.
Rozwinięcie VIN-u wskazuje typ silnika TU3A.
Po podłączenia do DiagBox'a pokazuje mi typ silnika TU3JP.
Test ogólny w pozycji WTRYSK pokazuje znak zapytania i nie wchodzi
po kliknięciu.
Czy DB pokazuje nieprawidłowo, czy jest to wina wymiany sterownika?
Włożony jest sterownik JohnsonControls.
"PodobnO" ten sterownik jest od PEUGEOT'a 1007, choć pewności nie mam.
W takim razie czy sterownik mam od TU3JP?
Czy to może powodować jakieś nieprawidłowości w pracy silnika?
Pytam, bo:
- czasami silnik trudno się uruchamia (wciśnięcie pedału gazu pomaga)
- po wyrzuceniu na luz w czasie jazdy silnik utrzymuje ok. 2000 obr/min
a po zatrzymaniu samochodu obroty pokornie opadają
- jest bardzo duża różnica pomiędzy wskazaniami komputera a rzeczywistym spalaniem
ostatnio na 270 km (180 miasto i 90 km trasa) komp pokazał 6,6 l/100 km,
a rzeczywiste wyszło 8,4 l/100 km (mierzone od zapalenia się rezerwy
do zapalenia się rezerwy - wiem, ze to aż takie dokładne nie jest, ale zawsze to jakiś
punkt wyjścia)
No i czy da się ten sterownik tak przypisać do BSI, żeby elektronika silnika działała jak powinna?
_________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
Poprawka: DiagBox pokazuje typ silnika TU3AJ34P, ale po kliknięciu w ten opis
pokazuje: kalkulator nierozpoznany, sprawdzić twój wybór, ważność informacji
nie jest gwarantowana jeśli zatwierdzasz dla kontynuowania.
Ale po zatwierdzeniu można wejść dalej.
Teraz dopiero zaczyna się zabawa:
DiagBox podaje:
Dostawca: JCAE
Oznaczenie kalkulatora: 9655399180
Referencja uzupełniająca: 9655883280
Numer referencyjny oprogramowania: 9661641280
Tymczasem oryginalny sterownik VALEO:
HW: 9651696680
SW: 9664127180
Wymieniony sterownik Johnson Controls:
HW: 9651696680
SW: 9661700480
IMVHO nic ze sterowników nie zgadza się z tym, co pokazuje DiagBox
jako zapisane w sterowniku.
Czy to głupi wniosek, że mój "oryginalny" sterownik VALEO
to też jest już wymieniony?
Pytanie: czy da się "przypisać" sterownik do BSI?
_________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Marzec 2023, 23:05
Nie mialbys takich problemow, gdybys mogl polaczyc sie online z baza danych. Niestety , z wiadomych przyczyn nie mozesz tego zrobic i software diagboxa nie radzi sobie z odczytem wersji sterownika. Czasami pomaga powrot do starszej wersji testera, a czasami trzeba kombinowac , szukajac po innych modelach samochodow. Tak to Citroen pomaga swoim klientom w utrzymaniu sie przy marce. Service Citroen to nastepny kwiatek na tym polu. Oni (Citroen) juz od lat coraz bardziej pomagaja zmniejszyc grono zadowolonych klientow i robia to skutecznie.
Walki ze Zwinniczkiem ciąg dalszy. Zmierzyłem w końcu ciśnienie paliwa.
Tam, gdzie czytałem, powinno być 3 Bary, zmierzone wynosi 3,5 Bara i jest stabilne,
nic nie pływa, nawet podczas krótkiej jazdy pod blokiem.
Skoro ciśnienie dobre, to zostają świece i wtryskiwacze?
_________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum