Emmm
Mój samochód: Citroen C5 II
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 28 Skąd: Północ
Wysłany: 24 Wrzesień 2021, 23:55 Problem z kołpakami
Witajcie Koleżanki oraz Koledzy.
Może powiecie, cóż to za problem, zacisnąć trytytkę i po temacie...
Przejdźmy jednak do sedna, otóż kołpaki (oryginały), na felgach 16" przedniej osi, mają nieprzerwaną tendencję do obracania się w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu kół, przeginając a następnie zasłaniając zawór. Nie przeszkadzałoby mi to w żaden sposób i nadal poprawiałbym je co jakiś czas jednak kilka dni temu skończyło się to uszkodzeniem (rozerwaniem) zaworu-wentyla i ucieczką powietrza z opony. Zamieniałem kołpaki miejscami na różne sposoby lecz opisane zjawisko nadal zachodzi jednak wyłącznie na kołach przedniej osi. Macie jakieś doświadczenia w tym względzie i jakiś sposób na wyeliminowanie zjawiska ale inny niż stosowanie trytytek? Co jest nie tak z fabrycznymi kołpakami? Na próbę założyłem od VW i tkwił jak przyspawany. Liczę na sprawdzone pomysły.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4383 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Wrzesień 2021, 05:13
Najprawdopodobniej drut który je trzyma w feldze już się wypracował i są na tylne luźne że mają ten niepożądany ruch.
Rozumiem że tył na przód zachowywały się tak samo ? Ale przednie na tyle był spokój ? Może przednie felgi mają delikatnie inny rant, minimalnie większy.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Wrzesień 2021, 09:36
Emmm, W miejscu wygięcia drutu dla wentyla staramy się rozgiąć drut na tyle by wentyl miał miejsce ,ale na tyle by zwiększyła się średnica drutu i wkładamy go z powrotem w kołpak na swoje miejsca.Powinna się zwiększyć siła trzymania na feldze.
Emmm
Mój samochód: Citroen C5 II
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 28 Skąd: Północ
Wysłany: 25 Wrzesień 2021, 14:43
Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedzi.
wojtis1990, tył na przód zamieniałem i nadal na przodzie "tańczyły" Kołpaki i felgi są identyczne ale może czegoś nie dostrzegam. Kusiło mnie aby zamienić koła przód-tył jednak nie miałem na to czasu.
sasun71, świetny pomysł z tym rozgięciem drutu, chętnie przetestuję ten patent
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 1 Październik 2021, 21:18
Nie ważne co masz założone - pytałem o MFS
MFS to rant ochronny, głęboka kieszeń, na styku opony z felgą, przeznaczony pod alufelgi (które są grubsze) dzięki któremu rant felgi chowa się w oponie i przycierasz do krawężnika oponą a nie rantem alusa.
Założenie takich opon na stalówki skutkuje obracaniem kołpaków na obręczy.
Emmm
Mój samochód: Citroen C5 II
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 28 Skąd: Północ
Wysłany: 1 Październik 2021, 23:56
No cóż, przynajmniej czegoś się dowiedziałem. Nie wiem czy moje opony wyposażone są w MFS. Jest to w jakiś sposób oznaczone na oponie?
Jeśli faktycznie opony posiadają MFS to jaka jest przyczyna obracania się kołpaków wyłącznie na przednich kółkach i z jakiego powodu kołpaki VW nie obracają się?
Inni producenci stosują swoje
RFP – Goodyear (Rim Fringe Protector – ochraniacz krawędzi felgi)
MFS – Dunlop (Maximum Flange Shield – maksymalna ochrona kołnierza).
FR – Continental (Felgen Ripen – pierścień chroniacy obręcz).
Grupy Michelin (Kleber, BFGoodrich, Riken, Kormoran), Bridgestone (Firestone, Dayton) oraz Pirelli (Ceat, Formula) nie stosuja żadnych oznaczeń na oponach czy skrótów charakterystycznych dla rantu ochronnego.
a Ty masz chińczyki zatem nie wiadomo
Po prostu kołpak który masz opiera się o oponę a ta pracując przesuwa go. Może też to być spowodowane montażem zbyt szerokiej opony na felgę którą masz. Efekt będzie podobny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum