Wysłany: 30 Kwiecień 2015, 08:29 depollution system faulty-c4 1.6hdi 90km
Witam, pisze do Was z problemem ktory mnie neka juz ktorys raz , a mianowicie blad typu: DEPOLLUTION SYSTEM FAULTY. Nie mam zielonego pojecia co jest powodem, bylem u mechanika zmienilem zawor EGR, wymienilem swiece, wymienilem czujnik(chyba temp jesli dobrze pamietam) niestety problem wraca i to w najmniej ciekawych momentach bo ostatnio wlaczyl sie podczas wyprzedzania i nagle tryb awaryjny -spadek mocy.Co moze byc przyczyna?:( leje dobre paliwo na Lotosie( to lepsze, mocniejsze) , dbam o auto, nieraz dostanie kopa ale max do 3000obr/min nie wiecej , zmiana olejow i filtrow wszystko w czasie.Dzis jade do mechanika bo wlozylem w wymiany ok 1000zl i dalej nic, niech naprawia ale pytam Tu co moze byc przyczyna zeby mi nikt sciemy nie wciskal u mechanika.Silnik mojego c4 to 1,6HDi 90 km bez FAPa wiec nie wiem co moze byc przyczyna.POMOZCIE bo mnie juz krew zalewa.
Kolega najlepiej to pod Lexie i wszystko bedzie jasne. Sprawdz sobie przewod, ktory idzie z EGR do elektrozaworu ( ten cienki na samej gorze EGR ) i sam elektrozawor. Pozdrawiam
marcinsk
Mój samochód: C4GP
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 13 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Olkusz
Wysłany: 13 Maj 2015, 23:11
wczoraj wyskoczył mi ten błąd + engine check, w moim przypadku pomogła przejażdżka...ale i tak wybiorę się na kompa, i tobie również radzę podobnie jak przedmówcy...Pozdrawiam.
marcinsk
Mój samochód: C4GP
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 13 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Olkusz
Wysłany: 15 Maj 2015, 06:48
wczoraj byłem na kompie i okazało się że w moim przypadku to nie FAP a przepływomierz do wymiany...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Maj 2015, 07:05
Obys sie nie zdziwil. Przy zapchanym fapie , przeplywomierz zachowuje sie , jakby byl padniety. Swoja droga to jestem ciekaw jak to zostalo stwierdzone?
marcinsk
Mój samochód: C4GP
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 13 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Olkusz
Wysłany: 15 Maj 2015, 07:15
podłączone pod kompa, sprawdzane zapchanie filtra + ilosc płynu...wszystko w normie...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Maj 2015, 19:16
Powiedz temu swojemu "diagnoscie", ze tak to mozna...., ale na pewno nie sprawdzac stan fapa. Tutaj istotne jest cisnienie roznicowe na pracujacym silniku. Przy czystym fapie na wolnych obrotach powinno byc zblizone do zera, przy obrotach rzedu 2, 3 tys cisnienie nie powinno przekraczac okolo 150 mBar. Jesli te wielkosci beda wieksze, swiadczy to o przypchaniu filtra, niezaleznie od danych wyswietlanych w Lexii, ktore nie oddaja stanu faktycznego. Mialem zapchany fap i wlasnie przeplywka glupiala: na wolnych obrotach pokazywala 500 do 600 , a po dodaniu gazu wielkosc ta spadala- typowe objawy padnietej przeplywki. Silnik pracowal dobrze, tylko czesto wlaczalo sie wypalanie i chyba podnosil sie poziom oleju.
Wymienilem fap na nowy i nagle przeplywka ozyla i pokazuje wartosci wzorcowe.
Zrobisz jak chcesz, ale ten diagnosta dla mnie jest niewiarygodny. On moze byc sprawca duzych kosztow, jesli zaczniesz wszystko wymieniac. Pozdrawiam
marcinsk
Mój samochód: C4GP
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 13 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Olkusz
Wysłany: 15 Maj 2015, 20:14
Wiesz co raczej ja jestem osobą która dość słabo się zna na mechanice sprawdzali na obrotach większych i mniejszych stwierdzili to po jakiś liczbach stanu rzeczywistego czy coś. Jeżeli chodzi o diagnoste to sprawdzony człowiek mój kolega siedzący w francuzach pół swojego życia... Pewnie jak by opisał osobiście po czym to stwierdził było by to napewno bardziej miarodajne niż to co ja piszę... Proszę wybaczyć nie ta branża....
Fafikdog
Mój samochód: C4
Paliwo: ON
Wersja:: ?
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 7 Skąd: Chorzów
Wysłany: 12 Luty 2017, 12:30
Podepnę się pod temat.
C4, 1.6 HDI (podobno bez FAP).
Większość trasy to trasa czyli poza miastem i dziś ni z tego ni z owego "Depollution system faulty".
Samochód jeździ normalnie, czasami na zimno lekko szarpnie od czasu do czasu, ale to mam od bardzo długiego czasu.
Poradźcie coś...
Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 249 Skąd: Gdynia
Wysłany: 21 Kwiecień 2023, 17:23
Nostępny z tym komunikatem Depollution system faulty. C4 gp silnik 1,8 benzyna.2007 r przebieg ok 190 tys. Wracałem do domu, na luzie z górki przy wolnych obrotach komunikaty. ESP nie działa, hamulec ręczny tez zapalona kontrolka silnika i service. Półźniej szarpanie silnikiem na biegu, jakby się silnik dusił przy dodawaniau gazu. Nierówna praca na wolnych obrotach. Pod domem przy powtórnym odpalenia ręczny "zaskoczył" ESP nie. Dodatkowo pojawił się komunikat Depollution. ... Z mechanikiem jak na razie brak kontaktu. Czy mogę z tym jeździć, w niedalekie trasy po mieście?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Kwiecień 2023, 18:12
Komunikat ten pojawia sie, gdy sa problemy z czystoscia spalin, a to moze oznaczac blad sondy Lambda, problem ze spalaniem (swieca, cewka , wtrysk, falszywe powietrze w dolocie, wydechu,wadliwa uszczelka pod glowica , itd). Radze podpiac pod tester i odczytac z czym mamy do czynienia. Jezdzic mozna, w dluzsza trase nie wybieralbym sie. Awaria ESP i hamulca recznego to nastepstwo braku prawidlowej komunikacji ze sterownikiem silnika, ktory zapisal blad. Odczytaj blad to bedziesz wiedzial, co sie dzieje. I prosze nie zmieniac sondy z powodu bledu - ona po prostu prawidlowo pracuje , bada stan skladu mieszanki i melduje problem. Tylko awaria grzalki sondy jest czystym powodem do jej wymiany.
Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 249 Skąd: Gdynia
Wysłany: 22 Kwiecień 2023, 15:19
Dziwy nad dziwami. Cuda na kiju dzisiaj rano samoistnie zginęły błedy, pogasły "pomarańczowe kontrolki" tak było przy pierwszym odpaleniu silnika. Przy drugim zniknoła nawet błąd depollution.... W ciagu dnia auto kilka razy odpalane silnik pracuje normalnie rónomiernie, bez szarpania. Pojechałem na obwodnicę, gdzie troche szybciej mozna jechać. Przejechałęem 5-6 km szybko ok 150 km/h. Bez mandatu i nnnych niespodzianek ze strony auta. Wyglada jakby wczoraj nie pokazywał błędów, wsiadać i jechać bez kłopotów. Nie podłączałem do kompa. Czy jest to koniecznie, czy pokarze błędy, których teoretycznie już nie ma?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum