Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
i znów o pomoc proszę - EGR
Autor Wiadomość
Andrzej_milczek

Mój samochód: C5 2,0i 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb
Wersja:: HATCHBACK
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 34
Skąd: małopolskie
Wysłany: 24 Maj 2015, 00:15   i znów o pomoc proszę - EGR

Witam.
Myślałem, że moja cytryna została wreszcie ogarnięta... że wymieniłem wszystko wymiany wymagające, naprawiłem wszystko co było do naprawy. I myslałem naiwnie, że już tylko bieżąca eksploatacja i radość z jazdy... O naiwniak ze mnie! ;)
Moje wozidło to C2 MK1 - z końca 2002 roku. C5 HATCHBACK 5DRZW 2.0 i 16v 138 BVM 5
A aktualny problem - to EGR.
Ale od początku:
Auto od samego początku nie było demonem mocy. Mimo 136 koni pod maską, sprawdzonej kompresji silnika i przy braku błędów (wyeliminowane wypadanie zapłonów, wymienione sondy, wymienione świece, nowy akumulator) nie było nigdy demonem mocy i przyspieszenia. Zbierało się raczej "dostojnie", ale jeździło sprawnie i na mój gust, podparty przeświadczeniem że duże i ciężkie auto nie będzie narowiste - wydawało mi się, że jest ok.
Ale! Ale od jakiegoś czasu, zauważalne były spadki mocy silnika. Raz jechało ok, innym razem jakby przymulało... aby osiągnąć sensowne przyspieszenie, konieczne było wgniatanie pedału w podłogę. Dodatkowo - między I a II biegeim, wyczuwalna była "dziura" w obrotach i mocy.
Któryś mechanik zasugerował cewkę. Cewkę podmieniłem dwukrotnie - za każdym razem z w pełni sprawnego auta i bez spektakularnego efektu.
Całkiem przypadkiem trafiłem jednak ostatnio na sieci na wzmiankę o EGR....
Postanowiłem sprawdzić co i jak u mnie z tym wynalazkiem. I się posrało! Popsułem coś i jestem za głupi by dojść co się podziało. Zatem proszę o pomoc :)

Zabrałem się za ten zawór:

przykład1

Ale mam jeszcze na silniku (zaraz obok poprzedniego) coś takiego : przykład 2

(i nie wiem co to jest - opisywany na internetach również jako zawór EGR - idzie od niego rurka do dziwnego jakiegoś silnika/pompy - co to nie wiem, do czego w ogóle jest ;) ):
obrazek Więc zapytać chciałbym przy okazji co to za elementy - na rysunku 6 i 9 ?

Odpiąłem baterię, odczekałem ze 20 minut, odpiąłem wtyczkę EGR, oraz wtyczki z pobliskich czujek i cewki, by ich nie uszkodzić przy demontażu. Odkręciłem zawór i sprawdziłem jego stan. Ani zapieczony, ani przesadnie brudny nie był. Ale może elektrycznie niedomaga - więc postanowiłem spróbować opisywanego w superlatywach zaślepienia EGR wykonaną z nierdzewnej blachy uszczelką (nawet widziałem aukcje z zaślepkami i zachęcające opisy co to daje).
Zaślepiłem, poskręcałem do kupy, podpiąłem wtyczki i akumulator. Odczekałem parę minut (zgodnie z instrukcją - postępowanie po odpięciu akumulatora) i ... zapaliłem.
Zapalił, zgasł po chwili. Odpaliłem znów i chodzi.
Wszystko niby ok. Obroty na wolnych ładne i równe. Nie faluje, nie telepie... to jedziem!
I JEDZIE! powrót mocy, dzióra między pierwszym i drugim biegiem znikła :) Dałem w palnik, przegnałem na obwodnicy... OK, trza wrócić do rzeczywistości - więc "cywilna" spokojna jazda - i jest problem!
W zakresie 2500-3000 obrotów, silnik ciągnie, ale pojawia się zjawisko szarpania autem. Dziwne wrażenie, jakby zwichrowanej tarczy hamulcowej, albo przerywania paliwa, albo przerywanym zapłonem. Autem szarpie w stałej amplitudzie. Dodam gazu, zjawisko znika. Odejmę, znika. Występuje w zakresie 2500-3000 Rpm przy utrzymywanej stałej prędkości.
Zrobiłem eksperyment - odpiąłem wtyczkę z EGR (nadal zaślepiony) - Jest super. Jest moc silnika, ciągnie od samego dołu, nic nie szarpie. Wspomniane zjawisko nie występuje w ogóle...
Za to - mam wrażenie, że komputer pokazuje większe chwilowe zużycie paliwa. Zresztą, jestem tego pewien - zrobiłem zaledwie kilkanaście kilometrów z odpiętą wtyczką, i średnie skoczyło mi w górę o prawie litr. Ale to może być efekt ostrzejszej jazdy na skutek jarania się poprawą mocy silnika ;)
Ale coś za coś - było fajnie ale do czasu... bo, po bodajże trzecim odpaleniu silnika z odpiątym EGR - wywaliło SERVICE, ikonkę silnika i błąd "awaria katalizatora" na monitorze. I morale mi upadło :)

Powiedzcie, czy w silniku benzynowym trzeba po zaślepieniu, albo choćby odpięciu wtyczki z EGR robić jakieś adaptacje w lexi?
Może to "hopkowanie" auta na podpiętym, ale zaślepionym EGR jest wynikiem wcześniejszego odpięcia zaworu? Może poknociło się coś w nastawach
Nie mam w tej chwili lexii pod ręką (a w okolicy żaden mechanik nie ma), nie dam rady zrobić adaptacji, ani zczytać co się porobiło... da się tu coś poradzić bez interfejsu? Da się zrobić autoadaptację silnika?
Skąd to hopkowanie i szarpanie auta? Ktoś ma jakiś pomysł? I czy usunięcie zaślepki EGR - czyli przywrócenie wszystkiego do stanu sprzed mojego grzebania, wyeliminuje szarpanie i może spowodować zniknięcie błędu?
Kurcze! Wszystkie sensowne tematy jakie znalazłem tu i w innych miejscach sieci, odnoszą się do silników Diesla. A na podobne do moich problemy nei natrafiłem.
Pomóżcie, bo chciałem dobrze, a wyszło jak zwykle... ;)
Niech już będzie słabawy, ale niech nie szarpie - i nie sypie błedami (tych mam już szczerze DOŚĆ ;) ).
Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie. Pozdrawiam, Andrzej

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Maj 2015, 10:19   

EGR widze że masz elektroniczny - trzeba zrobić adaptację od nowa...
sprawdź czy "odkurzacz" dobrze działa ( podłącz na krótko do aku niech się zakręci )
po adaptacji EGR powinno wszystko wrócić do normy... ( nie wiem jak to się robi w Lexii, w PP2000 jest to łatwiejsze)

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Andrzej_milczek

Mój samochód: C5 2,0i 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb
Wersja:: HATCHBACK
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 34
Skąd: małopolskie
Wysłany: 25 Maj 2015, 07:36   

"odkurzacz"? Co masz na myśli?...

Wychodzi na to, że ten EGR bierze jakoś udział w regulacji składu mieszanki.
Podpiąłem go znów, choć nie wyciągąłem zaślepki. I błąd z ekranu komputera oraz ikonka silnika i "service" z deski rozdzielczej znikły. Pojawiło się za to znów szarpanie przy 2500 Rpm.

Jak dedukuję (podpowiedzcie czy dobrze) - jak zawór jest podpięty i samochód go "widzi" - to wysterowuje dawkę paliwową z uwzględnieniem recyrkulowanych spalin. A że jest zaślepka - i spaliny w dolocie zostały wyeliminowane - to powinno być tylko lepiej przecież! A szarpie jakby miał za ubogo (a może za bogato? i nie dopala?).
Za to, jak zawór odepnę, komputer go nie wykrywa i steruje dawką paliwa poprawnie. Auto jedzie super. Tylko przy autodiagnostyce komponentów - wywala błąd spalin, bo nie wykrywa obecności EGR...

Tylko, czy adaptacja zaworu EGR napewno pomoże? Chciałbym zaślepkę zostawić i odciąć ten zawór.... mam parę ważniejszych wydatków niż wymiana tegoż ;)
Ale jak mam jeździć jak na kangurze, to już wolę odpiąć i jeździć z pomarańczową poświatą od deski rozdzielczej !
Czy ktoś mi może podpowiedzieć - czym może zaskutkować, poza zapisaniem błędu, jazda z odpiętym tym EGR? Coś elektronicznie albo mechanicznie może się popsuć za kilka dni aż zorganizuję sobie dostęp do interfejsu?
Z góry dzięki i pozdrawiam, Andrzej

 
 
tom1977


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DISEL
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 45
Skąd: RUDA ŚLĄSKA
Wysłany: 25 Maj 2015, 17:41   

Nie wiem jak w twoim silniku wygląda sprawa EGR ,ja to przerabiałem w poprzednim samochodzie (OPEL ASTRA G), zaślepienie EGR nic nie dawało.
Sterowniki wysyłał sygnał do EGR aby otworzył dopływ spalin na np:20% ,po czym sprawdzał na ile EGR się otworzył (EGR miał potencjometr) ,a ten odsyłał że otwarty na 80% z powodu wadliwego potencjometru no i BŁĄD oczywiscie świecenie lampki CHEK na zegarach ,następny CHEK z sody lambda nie zgada się skład mieszanki (brak spalin w mieszance uwzględnionych przez sterownik ) .
"odkurzacz" - pompa powietrza wtórnego dział tylko gdy silnik zimny aby oszukać sonde lambdę wiec odpada .

Po poczytania o odkurzaczu



PIERBURG_Informacja montazowa_System powietrza wtornego.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 572 raz(y) 564,87 KB

 
 
tom1977


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DISEL
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 45
Skąd: RUDA ŚLĄSKA
Wysłany: 25 Maj 2015, 17:51   

Obrazek nr 1 - EGR
Obrazek nr 2 - zawór zwrotny pompy powietrza wtórnego (6) ,pompa powietrza wtórnego (9)
w załączniku zawór EGR z OPLA ASTRY wygląda identycznie jak Twój.

Do poczytania
http://www.aditech.net.pl...ie-za-i-przeciw



opel przekrój egr.GIF
Plik ściągnięto 383 raz(y) 54,7 KB

egr astra G 1.6 16v.jpg
Plik ściągnięto 376 raz(y) 75,77 KB

 
 
Oskarv

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Maj 2015, 21:13   

Robiłem eksperyment z zaślepieniem EGR jak walczyłem z nierówną pracą silnika i przyznam że jak był zaślepiony to pojawiły się właśnie symptomy z szarpaniem w zakresie 2000 - 2500 rpm, i po sprawdzeniu LEXIA był zarejestrowany błąd EGR z opisem nie sprecyzowany (kontrolka nie świeciła) ale z odpiętą wtyczką nie jeździłem. Diagnostyka jako że EGR ma wpływ na emisję to po trzech cyklach z potwierdzeniem usterki, zapali kontrolkę z komunikatem i przejdzie w sterowanie w trybie awaryjnym ( z tego powodu będzie większe spalanie).

Co do pompy powietrza wtórnego ta fakt że działa tylko na zimnym silniku, jej usterka też daje ciekawe objawy szarpania ale to max 2 minuty po odpaleniu zimnego silnika.

A czy przypadkiem nie szarpie ci silnikiem (nierówna praca) na początku po odpaleniu w fazie rozgrzewania a czasami występują błędy wypadania zapłonu?

 
 
tom1977


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DISEL
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 45
Skąd: RUDA ŚLĄSKA
Wysłany: 25 Maj 2015, 21:25   

U mnie historia z EGR zakończyła się po wymianie na oryginał ,wcześniej było mycie (mimo ze wyglądał na czysty) pomogło na trzy dni ,później zaślepienie ,następnie był tani zamiennik ale auto gasło na wolnych obrotach , ostatecznie oryginał temat rozwiązany. Najlepiej było by pożyczyć od kogoś z takim samym silnikiem EGR pojeździć i zobaczyć co się będzie.
Zawsze możesz zaryzykować i kupić jakąś używkę na Aledrogo.

 
 
marcines

Mój samochód: c8
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna +lpg
Wersja:: van
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: malopolskie
Wysłany: 25 Maj 2015, 22:25   

Oskarv napisał/a:
Robiłem eksperyment z zaślepieniem EGR jak walczyłem z nierówną pracą silnika i przyznam że jak był zaślepiony to pojawiły się właśnie symptomy z szarpaniem w zakresie 2000 - 2500 rpm, i po sprawdzeniu LEXIA był zarejestrowany błąd EGR z opisem nie sprecyzowany (kontrolka nie świeciła) ale z odpiętą wtyczką nie jeździłem. Diagnostyka jako że EGR ma wpływ na emisję to po trzech cyklach z potwierdzeniem usterki, zapali kontrolkę z komunikatem i przejdzie w sterowanie w trybie awaryjnym ( z tego powodu będzie większe spalanie).

Co do pompy powietrza wtórnego ta fakt że działa tylko na zimnym silniku, jej usterka też daje ciekawe objawy szarpania ale to max 2 minuty po odpaleniu zimnego silnika.

A czy przypadkiem nie szarpie ci silnikiem (nierówna praca) na początku po odpaleniu w fazie rozgrzewania a czasami występują błędy wypadania zapłonu?


Wiatam , interesuję się tematem szarpania na zimnym , bo mam ten sam problem w c8 2.0 RFN, wypadanie zapłonów, antypollution faulty, silnik w trybie awaryjnym, czy jest sposób sprawdzenia czy pompa działa prawidłowo i czy może powodować takie objawy jak opisałem, w dodatku w c8 jest głęboko schowana pod podszybiem, jak i cały silnik..

_________________
marcin
 
 
tom1977


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DISEL
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 45
Skąd: RUDA ŚLĄSKA
Wysłany: 26 Maj 2015, 09:14   

Pompę słychać po odpaleniu zimnego silnika charakterystyczny dźwięk (ja by pracował odkurzacz)

 
 
Andrzej_milczek

Mój samochód: C5 2,0i 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb
Wersja:: HATCHBACK
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 34
Skąd: małopolskie
Wysłany: 26 Maj 2015, 11:02   

Cześć!
Dzięki za wskazówki.
Tej pompy "odkurzacza" nie słyszę po uruchomieniu silnika. Musze sprawdzić przy okazji czy ona faktycznie chodzi.. ale z tego co wyszperałem - to kolejna zbędna narośl na silniku, w związku z EURO 2.
Czy obserwuje szarpanie? Czasem, po odpaleniu delikatnie obroty falują, czasem coś tam zatelepie.... ale nie tylko na zimnym. Czasem na rozgrzanym silniku też się zdarzy. Choć faktycznie - na zimnym zdecydowanie częściej. Podejrzewałem poduszkę silnika albo szklanki. Ale sprawdzę i ten trop - choć nie łapię, jak ta pompa miała by wpływać na szarpanie silnikiem. Wg opisów jakie znalazłem - ona tłoczy powietrze w wylot, by dotlenić katalizator zanim się odpowiednio rozgrzeje. Nie bierze zatem udziału w samym procesie spalania w silniku, tylko wspomaga katalizę spalin.
Jedyne co mi do głowy przychodzi - to, że w przypadku braku tego dodatkowego cugu w wydech - sonda może początkowo zgłaszać za mało tlenu w spalinach. I może to mieć wpływ na wyster mieszanki. Ale to dywagacje....
Tak czy inaczej - sprawdzę ją na krótko, bo zwyczajnie nie słyszę "odkurzacza" po uruchomieniu auta. Ale też nigdy się specjalnie nie wsłuchiwałem (od wczoraj w ogóle wiem, że takie coś jak pompa powietrza wtórnego istnieje ;) ).

Co do moich problemów - wczoraj wieczór się wkurzyłem, rozkręciłem całość, zdemontowałem tą nieszczęsną zaślepkę i umyłem EGR w Izopropylenie.
Mimo, ze wydawał mi się czysty - po bliższych oględzinach - czysty wcale nie był ;)
Trzpień tego "grzybka" był czarny i obrośnięty nagarem, a on sam poruszał się z "maślanym" oporem. Po porządnym wymyciu całości - porusza się zdecydowanie lżej. Zamontowałem zawór bez zaślepki, podpiąłem i wygląda na to, że jest puki co zdecydowanie lepiej.
Auto jeździ, nie szarpie, przyspiesza znośnie (choć bez szału) i przynajmniej przestał pluć błędem.
Wychodzi na to, że nie uda się prowizorką załatwić sprawy. Jak symptomy znów wystąpią, po prostu kupię EGR.
Dzięki i pozdrawiam, Andrzej

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Maj 2015, 11:21   

bla bla bla wszystko fajnie :D ale zanim kupisz nowy EGR to jedź do kogoś żeby ci go od nowa zaadaptował... może on w tej chwili poprostu pracuje w nieprawidłowym zakresie i dlatego nie jest lodzio miodzio... po adaptacji ustawieniu go systemowo jak trzeba zobacz, obserwuj i wtedy myśl o kupnie nowego

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
tom1977


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DISEL
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 45
Skąd: RUDA ŚLĄSKA
Wysłany: 26 Maj 2015, 11:50   

Wszystko zależy czy na zimnym silniku sterownik uwzględnia wskazania sondy lambda czy po prostu ją olewa do chwili nagrzania .W samochodzie mojej żony (peugeot 206 1.1 i ) po roku użytkowania znalazłem spalony bezpiecznik zasilający pompę powietrza wtórnego (nie działała od kupna auta) i żadnych błędów ani szarpania nie było.
W Opel Astra G "odkurzacza " nie było za to sonda była podgrzewana (4 przewody ) do momentu nagrzania była pomijana przez sterownik. Zawór EGR nie wymagał adaptacji jak jest w cytrynie nie wiem.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Maj 2015, 21:14   

W cytrynie napewno adaptacja... Można też spróbować zrobic tak: po podlaczeniu egr odpiac akumulator na 10 minut, po tym czasie podłączyć, odpalić auto i ma chodzić na wolnych obrotach do włączenia się wentylatora chłodnicy, silnik musi byc zimny przed odpieciem. Wtedy teoretycznie komputer sam zaadaptuje egr

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Andrzej_milczek

Mój samochód: C5 2,0i 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb
Wersja:: HATCHBACK
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 34
Skąd: małopolskie
Wysłany: 8 Czerwiec 2015, 08:47   

Witam Panów
I wracam do tematu...
Jak pisałem ostatnio - zdemontowałem z auta zaślepkę EGR, sam zawór wyczyściłem i zamontowałem na aucie. Jeździłem dwa tygodnie bez większych komplikacji (nie wyrzucało błędów, auto nie szarpało). Ostatnio jednak - jak dałem mu w palnik w 150 km trasie po autostradzie - to wywalił znów błąd katalizatora.
Wkurzyłem się, odżałowałem w końcu trzy stówki i kupiłem interfejs. Podmieniłem też cewkę na używkę Valeo (moja była sagem) zdjętą ze sprawnego silnika od Peugeota 407.

I teraz - co następuje:
Po podpięciu i zeskanowaniu testem globalnym - jedyne błędy jakie odnalazło - to w kalkulatorze wtrysku - 3 błędy systemu recyrkulacji. Zrozumiałe, bo jeździłem z odpiętym zaworem, jeździłem z zaślepionym, na koniec z podpiętym, ale bez przeprowadzania adaptacji... to nałapał błędów. Zrozumiałe.
Były też jakieś błędy przelotne w "zestaw wskaźników" - coś o błędnym wskazaniu prędkości.
I tyle. Żadnego wypadania zapłonów, nic więcej. W pomiarze parametrów - sondy ładnie "pływają", diagnostyka cewki nic nie wykryła. Czasy ładowania cewki na parach 1-4 i 2-3 identyczne. Na moje laickie oko - nic godnego zapamiętania. Błędy skasowałem.

I chciałem przeprowadzić adaptację EGR.
Wlazłem w kalkulator wtrysku, inicjalizacja urzadzeń autoadaptacyjnych - i nie ma tu nic. Pisze tylko ogólny komunikat, że niektóre części jak sonda, przepustnica, silnik krokowy czy EGR podlegają adaptacji... klikam dalej, każe zapalić i zgasić silnik - zapalam, gaszę, klikam "dalej" i wychodzi z funkcji....
I co? Już?
Spodziewałem się, że jak wejdę w adaptacje - to wyskoczy lista tego, co chcę adaptować ;) A tu nic. Gdzieś w sieci znalazłem opis, że na ciepłym silniku nie puści adaptacji ... może to to? Mój silnik był ciepły - ale Lexia nie zwróciła żadnego komunikatu.
Po prostu - każe zapalić auto i zgasić zapłon na kilka sekund. I na tym kończy się "menu zakładki adaptacji".
Ktoś mi może opisać procedurę adaptacji EGR czy przepustnicy w lexi?

Po skasowaniu błędów i (chyba!) dokonaniu adaptacji EGR - nie widzę żadnej różnicy w jeździe... poza tym, że mi kontrolka service zgasła ;)
Coś robię nie tak, albo szukam nie tu gdzie trzeba....
Dziś zabieram się za czyszczenie przepustnicy. A to dlatego - że pojawił się nowy objaw - na zimnym aucie, zaraz po odpaleniu - ruszam i nagle "dziura pod pedałem"! Deptam gaz, a auto jakby paliwa nie miało...zupełnie nie reaguje na dodanie gazu, obroty stoją, brak "ciągu"... sekunda, dwie - łapie z powrotem "oddech" i jedzie.
Gdzieś mi wpadł w oczy opis podobnych objawów i pomogło mycie przepustnicy właśnie... Zatem pytanie na dziś ;) - Czy przy MM48 (przepustnica sterowana linką) konieczne jest po czyszczeniu przeprowadzenie adaptacji?
Z góry dzięki i pozdrawiam. Andrzej

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Czerwiec 2015, 16:42   

Źle przeprowadzona autoadaptacja, ostatni komunikat mówi wyraźnie żeby zostawić silnik na biegu jałowym i poczekać do włączenia się wentylatora, następnie poczekać do momentu gdy wentylator się wyłączy o dopiero po tym dać obroty na 5000 RPM i poczekać aż obroty sie ustabilizują. I teraz już jest koniec autoadaptacji :-) . A jesli chodzi o przepustnicę na linkę to z nią się nic nie robi, wyczyścić i z powrotem założyć i już.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA