Wysłany: 24 Październik 2021, 11:24 hałas przy skręcaniu w prawo i powrocie
witam . problem jak w tymacie.
a zacząL się po wymianie sprężyn (tamte popękały ).
hałas nie ustępował więc wymieniłem łożysko wraz z poduszką kpl. fakt była zapieczoe.
wymieniłem też łączniki stabilizatora.
ale hałas jest w dalszym ciągu ,nie mam pojęcia co jeszcze.
wiem jak stuka przegub to raczej nie on.
może jakeś podpowiedz za którą z góry dziękuję
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Październik 2021, 13:10
Dość głuchy dzwięk..do sprawdzenia mocowanie wachacza,oberwane gumy-xsara zwykła kombi potrafiła walić przy przyśpieszaniu i hamowaniu jak by to był przegub .Bo raczej koło w maksymalnym skręcie nie wali oponą o nadkole..Skoro poduszki i łożyska amortyzatora nowe to górę bym wykluczył.A objawy były przed remontem tego typu?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Październik 2021, 18:26
maciej1970, Proponuje drugą osobe do kręcenia a przód na kobyłkach ,koła w powietrzu i obserwować jak druga osoba w tym czasie kręci,jak co wrócić do kręcenia po ziemi..Bo widzę że efekt jest nawet na powrocie a nie od końca do końca,jak co zdjąc nadkola i patrzeć na prace górnego mocowania..Stetoskop mechaniczny też by podpowiedział jak przyłożony do śruby w kielichu do góry na śrubie czy tam tak wali..
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Listopad 2021, 11:16
maciej1970, Podejrzewam źle złożone,miski mają kształt gdzie ta sprężyna się końcami zapiera a tu widać wyskakuje lub wcale nie trzyma,koniec sprężyny u góry widać jak goni po czasie..chyba że do góry zagłębienia brak to może coś z łożyskiem poduszki?Jeszcze mnie na myśl przyszły śruby mocowania poduszki do góry czy nie są za długie,bo w xsarze po awarii poduszki i łożyska końce miałem jak zeszlifowane kiedy tarły o korpus i kiedyś na zakręcie tak zahaczyło że miałem problemy odbić kierownicą z powrotem wiele lat temu po zakupie auta..Jak wygląda taka śruba w mojej galerii na profilu ,jęśli ociera powinny być ślady na nowej-u siebie wykręcałem i wkręcałem pojedyńczo każdą śrubę do kontroli od mocowania poduszki-inaczej by uciekło;) Oczywiście to był efekt oberwania poduszki-potem był remont kapitalny ale robił to warsztat który wtedy takie rzeczy robił za grosze..
Poduszka wraz z łożyskiem wymieniona na nową, pękło 250 zł z robocizną.
Jest poprawa w 99% ,wsłuchując się coś tam można jeszcze delikatne puknięcie usłyszeć. Mechanik sugerował sprawdzić zbieżność auta .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum