Wg danych technicznych silnik BlueHDI ma mniejsze spalanie niż HDI. Czy to prawda? Z czego to wynika - czy dodanie mocznika zmniejsza zużycie oleju napędowego?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4266 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Październik 2021, 11:58
Mam HDi dwa,stary 2.0 HDi raczej wtedy o blu nie słyszał mając teraz 21 lat,a drugie HDi ma FAP ,czyli też dostaje mocznik,w czasie wypalania według mnie każde z nich spala więcej,więc poza wypalaniem bierze każde swoją dawkę jaka ma w sterowniku
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Październik 2021, 15:26
Te silniki roznia sie po prostu norma spalin, a to oznacza ze rowniez i "nowoczesnoscia" systemu spalania, rowniez zuzyciem paliwa. Wtryski sa inne, o wyzszym cisnieniu wtrysku i co za tym idzie rowniez bardziej czule na zanieczyszczenie paliwa, czyli system jest bardziej awaryjny i drozszy w naprawach. Obecnosc mocznika nie ma tu zadnego znaczenia (w koncu wtryskiwany jest do wydechu), ale awarie systemu adblue wiaza sie z duzymi kosztami, albo koniecznoscia wyprogramowania , co praktycznie wiaze sie z koncem ery silnikow Diesla. Ekolodzy strasza nas ociepleniem klimatu zwalajac wszelkie koszty na wlascicieli pojazdow.
Wszystko stoi na glowie. Unia ma nas za idiotow, ale co mozna zrobic?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum