Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Słabe ogrzewanie
Autor Wiadomość
Tomek_F

Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 20 Gru 2021
Posty: 2
Skąd: Niepołomice
  Wysłany: 21 Grudzień 2021, 21:49   Słabe ogrzewanie

Witam,

Walczę z usterką w moim Citroenie. Problem prawdopodobnie objawiał się już w lato gdy klimatyzacja nie działała tak jak powinna (słabo chłodziła).

Przyszła zima i okazało się że w aucie ogrzewanie słabo działa.

W pierwszej kolejności wymieniony płyn chłodniczy i termostatu, jak można się domyśleć nie zdało to egzaminu.
Kolejna teoria, zapchana nagrzewnica, bo przed wymianą płynu widać było w zbiorniczku, że jest brudny. Jakoś udało się wyciągnąć nagrzewnicę bez rozwalania deski, okazało się, że nagrzewnica nie była aż tak bardzo zabrudzona. Poza tym rurka zasilania nagrzewnicy jest gorąca zatem przepływ przez nagrzewnicę jest.

Po podpięciu pod komputer DiagBox nie wywala żadnych błędów dotyczących klimatyzacji czy ogrzewania.
Dalej słabo grzeje, na słupkach dmucha zimnym powietrzem.

W czasie szukania przyczyn zaistniałej sytuacji zauważyłem bardzo dziwną rzecz, którą najbardziej czuć w momencie gdy dmuchawa pracuje na pełnych obrotach. Objawia się to tym, że dmucha na zewnątrz auta przez perforację w podszybiu.

Nie pomaga wykonanie w DiagBox'ie automatycznego uczenia klap, słychać, że coś się przestawia w nawiewach.

Podsumowując problem prawdopodobnie leży w ustawieniu klap.


Teraz pytania:
Ile jest silników krokowych sterujących klapami?
W których miejscach są zamontowane?
Można je wymienić bez rozwalania deski?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Grudzień 2021, 09:45   

Glupie pytanie : filtr przeciwpylkowy wymieniales? No i termostat dziala prawidlowo? Oraz : obie rurki do nagrzewnicy gorace? Mimo wszystko wymienilbym nagrzewnice na nowa, bo jesli auto jezdzilo przez jakis czas na wodzie, albo bardzo starym plynie to nagrzewnic moze byc zapchana, a jej stanu nie ocenisz tylko po zewnetrznych ogledzinach. Zapchania polowy rurek wewnatrz nie ocenisz z zewnatrz, a woda bedzie przeplywac. Pierwsze najwazniejsze - czy dmucha powietrze do wnetrza i czy przeplyw powietrza jest prawidlowy?

 
 
Tomek_F

Mój samochód: C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 20 Gru 2021
Posty: 2
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 22 Grudzień 2021, 10:44   

Filtr wymieniony. Rurka zasilająca nagrzewnicę (dolna) jest gorąca. Przepływ przez nagrzewnicę jest ponieważ została przepłukana wodą pod ciśnieniem i trochę syfu z środka wyleciało.
Termostat z założenia działa prawidłowo bo został wymieniony na nowy.

Po ustawieniu nawiewu na górę i środek i podkręceniu obrotów dmuchawy tylko delikatnie czuć podmuch z kratek.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 22 Grudzień 2021, 17:25   

Pan pyta czy obie rurki podobnie gorące ,czyli czy wylotowa też
Dlatego że przy słabym przepływie dolotowa będzie gorąca a wylotowa nie bardzo
Przepłukanie mogło się odbyć tylko częściowo przez te nie zapchane rurki
"podkręceniu obrotów dmuchawy tylko delikatnie czuć podmuch"
Czy słychać że dmuchawa zwiększa obroty,na maksa jest to dosyć głośne,nawet wyje
"Termostat z założenia",jego prawidłowe działanie widać dość szybko na wskaźniku temp
Powinien dosyć szybko się zagrzać i trzymać stałą +/- 90 stopni temp
"Po ustawieniu nawiewu na górę i środek" sprawdź na wszystkich położeniach regulacji nawiewu
Czy nie wieje w jakichś nie typowych miejscach ,gdy jest włączony wentyl na maksa,choć wtedy też by było ciepło
Powodzenia

_________________
KK
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Grudzień 2021, 17:40   

Tomek_F, Sprawdź też, czy grzeje elektryczna nagrzewnica. Zimą ona wspomaga ogrzewanie, nawet jak silnik jest dogrzany. Temat o tym w tym miejscu.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Grudzień 2021, 20:06   

Miales nagrzewnice na wierzchu i nie pokusiles sie o wymiae? Koszt samej nagrzewnic to pare zl, a zawsze gwarantuje dobra temp. we wnetrzu. Przy czesciowym zapchaniu rurek w nagrzewnicy wlasnie tak sie dzieje, ze tylko trche ciepla leci, a po zwiekszeniu obrotow dmuchawy zaczyna leciec zimne powietrze, albo cieple na nogi , a gora zimne. Odnosnie dmuchawy, czy raczej jej sily spradz jak kreci sie dmuchawa, czy w prawidlowa strone. Byc moze ktos wymienial silnik dmuchawy i przestawil polaryzacje na szczotkach. Dmuchawa kreci , ale wyciaga powietrze z wnetrza. Mialem juz takie zdarzenie. Przestawienie przewodow do szczotek pomoglo, wirnik zmienil kierunek obrotu i zaczelo dobrze dmuchac. Nie znam historii samochodu i nie wiem , co bylo w nim i jak grzebane.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA