Emmm
Mój samochód: Citroen C5 II
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Paź 2019 Posty: 28 Skąd: Północ
Wysłany: 11 Listopad 2021, 15:11 Poziom oleju w skrzyni biegów - kontrola.
Witam Fanki oraz Fanów Cytrynek!
Od pewnego czasu niepokoi mnie dziwne buczenie/huczenie podczas przyspieszania lub hamowania silnikiem. Początkowo tylko w czasie przyspieszania i raczej sporadycznie. Obecnie również po redukcji biegu i wyraźniej słyszalne a także na trasie, przy prędkościach powyżej setki "szum" jakiego wcześniej nie słyszałem. Po wybraniu luzu dźwięku nie słyszę. Mechanik podejrzewał przegub/przeguby ale jakoś mnie to nie przekonuje. Obstawiam olej w skrzynce. Pytania:
1. Jak najprościej i najszybciej sprawdzić poziom oleju?
2. Jak sprawdzić stan oleju i rozstrzygnąć czy dolać, czy wymienić?
3. Jak wymienić i na jaki olej, jaka pojemność?
Wiem, że gdzieś na boku skrzyni powinna być śruba do kontroli poziomu ale nie wiem pod jaki klucz i konkretnie w którym miejscu szukać. Nie wiem też czy jest korek spustowy (gdzie, jaki klucz), czy odsysać przez otwór kontrolny?
Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Listopad 2021, 18:00
14 lat olej to bym raczej wymieniał-podobnie miałem kiedyś z xsara.Tylko ja oprócz wymiany dodałem xado do skrzyń.Warsztat pewnie dużo nie weźmie za taką usługe i masz z głowy stary olej co z nim zrobić.i pytanie jaki przebieg mimo tych 14lat oleju w skrzyni..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Listopad 2021, 18:18
Witam. Jesli masz mechaniczna skrzynie to sprawdzenie poziomu oleju jest bardzo proste: wystarczy odkrecic korek na klucz 19 umiejscowiony od strony polosi na obudowie blaszanej V biegu. Po odkreceniu korka powinien pojawic sie olej. Do wymiany mozemy spuscic stary olej korkiem na obudowie przekladni glownej na samym dole (klucz to kwadrat 10mm) . Napelniamy otworem kontrolnym do momentu wyplywania oleju ze skrzyni. Olej to 75w80 GL4 albo GL5. Niestety , stan oleju starego mozna ocenic tylko po jego spuszczeniu, patrzymy na jego kolor i ewentualnie na wtracenia metaliczne, pochodzace z zuzywania sie kol zebatych. Stare , zuzyte oleje z reguly sa czarne , czesto rowniez geste . Generalnie warto wymieniac olej, zawsze jest to polepszenie warunkow pracy skrzyni biegow. Co prawda przy stosowaniu syntetycznych oleji okres uzywania moze sie wydluzyc, ale przy mineralach zaleca wymieniac sie , co dwa, trzy lata , przy przebiegu okolo 60 tys. km. Do tej skrzyni wchodzi prawie 2.0 l oleju. Powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum