Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
XM 1997 3.0 Exclusive automat - wątek o remoncie
Autor Wiadomość
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Listopad 2021, 15:30   XM 1997 3.0 Exclusive automat - wątek o remoncie

Cześć,

jako że rozpoczynam remont blacharsko mechaniczny nowo zakupionego XM postanowiłem założyć ku temu wątek. Pacjent to XM 3.0 Exclusive, srebrny, ładnie wyposażony automat z 1997 roku. Zachowało mi się tylko jedno zdjęcie, więcej dodam w przyszły weekend.

Auto kupiłem na licytacji w ciemno, nawet nie widząc jak wygląda. Liczyłem się z tym, że będzie dramat i... faktycznie jest dramat. Stan obecny:

1. rdza, rdza, rdza: zeżarte fragmenty błotników, trochę progów i rozmaite purchle w różnych miejscach, w tym na dachu przy szybie czołowej;
2. poduszki zawieszenia trzymają się tylko siłą mojego strachu o nie;
3. wstawiony jakiś nieoryginalny tłumi, który w ogóle nie tłumi;
4. nie działający podnośnik szyby;
5. lampy świecące gorzej jak zaniedbane lampy kaszlaka.

Za to jest:

5. niski i potwierdzony przebieg 198 tys. km (auto ze Szwecji, więc każdy przegląd jest zapisany);
6. płynnie działająca skrzynia biegów;
7. silnik, który nie kopci, nie prycha i nie kicha;
8. w pełni działający hydractive, hydraulika sucha i na ucho oraz oko w niezłym stanie;
9. ładnie zachowane wnętrze, w którym działa wszystko i moje ukochane felgi.

To co wymaga wyjaśnienia, to:

10. wycie w tylnej lewej piaście;
11. nieopuszczanie się tyłu pojazdu (trzeba lekko nacisnąć, żeby opadł od razu);

Plan jest taki, że :

1. samochód za tydzień jedzie do blacharza, który ma ocenić koszty i możliwość naprawy blacharskiej i w zasadzie od tego zależy jego przyszłość;
2. jak uda się go naprawić blacharsko, to pojedzie cały do lakierowania;
3. wymiana poduch zawieszenia, gruch, czyszczenie układu hydraulicznego i ogólny przegląd mechaniki. Wymiana części eksploatacyjnych;
4. wymiana tłumika, regeneracja lamp, rozebranie tylnej belki i sanek, zabezpieczenie korozyjne podwozia;
5. zakup lexii i zrobienie pierdół we wnętrzu typu przepalone żarówki, czy podnośnik szyby.

Trochę ogarniam hydrowozy, ale sam nie dam rady z wieloma rzeczami, dlatego pozwolę sobie prosić Was o pomoc. W zamian postaram się dokumentować proces naprawy.

Na dzień dzisiejszy zamówiłem lampy i prawie zamówiłem poduszki. Wiem, że były ich 4 rodzaje: 22 mm z HA 22 bez HA, 25 mm z HA i 25 mm bez HA. Udało mi się dowiedzieć, że w moim są 25 mm z HA. Znalazłem całkiem fajny komplet, ale nie wiem czy są 25 mm czy 22 mm, a sprzedający też nie wie. Czy znacie może numery poduszek 25 mm? Albo czy dobrze kombinuję, że przy tłoczyskach 25mm otwór gumowy w poduszce musi mieć też 25 mm, a przy tłoczyskach 22 mm - też 22 mm, czy sprawa nie jest tak prosta i otwory się zwężają?

Drugie moje pytanie to reperaturki błotnika tylnego (lewy/prawy), chodzi o wąski fragment pomiędzy nadkolem a drzwiami. Czy ktoś z Was przerabiał ten temat? Nie mogę nic znaleźć, a wokół mnie nie ma żadnego XMa na części. Wolałbym mieć oryginał niż dorabiane przez blacharza.



IMG_20211111_160220.jpg
Plik ściągnięto 19 raz(y) 779,83 KB

Ostatnio zmieniony przez ahigienix 12 Listopad 2021, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Listopad 2021, 15:34   

Zdjęcia poduszek. Jest co regenerować, czy faktycznie szukać nowych?



IMG-20211112-WA0003.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 191,78 KB

IMG-20211112-WA0002.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 278,73 KB

IMG-20211112-WA0006.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 214,13 KB

IMG-20211112-WA0000.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 234,3 KB

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 12 Listopad 2021, 21:09   Re: XM 1997 3.0 Exclusive automat - wątek o remoncie

Czść, cieszę się, że postanowiłeś ratować XM-a. Myślę, że włożony trud wynagrodzi, ci eksploatacja tego niezwykłego samochodu.

ahigienix napisał/a:

1. rdza, rdza, rdza: zeżarte fragmenty błotników, trochę progów i rozmaite purchle w różnych miejscach, w tym na dachu przy szybie czołowej;

W autach w tym wieku i normalnie w eksploatowanych cały rok to niestety standard, od walki z korozją zależy powodzenie całego przedsięwzięcia.

ahigienix napisał/a:

2. poduszki zawieszenia trzymają się tylko siłą mojego strachu o nie;

Od tego bym zaczął, jeśli nie zamierzasz szukać jeszcze maski. Patrząc na zdjęcia to doradzam już teraz podłożyć klocki, albo chociaż zdjąć maskę do czasu naprawy.

ahigienix napisał/a:

3. wstawiony jakiś nieoryginalny tłumi, który w ogóle nie tłumi;

Cyba w v-kach jest większy problem z dostępnością elementów układu wydechowego więc będziesz pewnie musiał coś dorabiać.

ahigienix napisał/a:

4. nie działający podnośnik szyby;

Standard.

ahigienix napisał/a:

10. wycie w tylnej lewej piaście;

Łożysko do wymiany, szybko szukaj, bo już się kończą.

ahigienix napisał/a:

Czy znacie może numery poduszek 25 mm? Albo czy dobrze kombinuję, że przy tłoczyskach 25mm otwór gumowy w poduszce musi mieć też 25 mm, a przy tłoczyskach 22 mm - też 22 mm, czy sprawa nie jest tak prosta i otwory się zwężają?

Poduszki nie nadają się do przerobienia na inną wersję, to zbyt odpowiedzialny element. Oprócz średnicy różną się chyba wysokością, a nie wiadomo czym jeszcze w budowie wewnętrznej.
Były minimum 3 rodzaje poduszek: 22mm z hydractiv i bez, oraz 25mm. chyba tylko z hydractiv.
Kiedyś były ogłoszenia regeneracji w Warszawie w warsztacie Pana Lorensa, ale niewiem czy się tym jeszcze zajmują.
Podobno można też zregenerować w firmie na Ukrainie, ale trzeba by to zweryfikować.

ahigienix napisał/a:

Drugie moje pytanie to reperaturki błotnika tylnego (lewy/prawy), chodzi o wąski fragment pomiędzy nadkolem a drzwiami. Czy ktoś z Was przerabiał ten temat? Nie mogę nic znaleźć, a wokół mnie nie ma żadnego XMa na części. Wolałbym mieć oryginał niż dorabiane przez blacharza.

Raczej trzeba szukać dawcy, albo zdolnego blacharza.

PS:
Trzymam kciuki za remont i liczę na relację.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Listopad 2021, 22:44   

Relacja będzie - dziękuję.

Przerabiać poduszek nie chcę. Chciałbym kupić używane w dobrym stanie. Tak jak pisałem, znalazłem gościa co ma dobry komplet, ale nie ma pojęcia z czego one są. Chodziło mi o poradę jak odróżnić ze zdjęcia poduszkę 22 mm od poduszki 25 mm, bo wersję z hydractive można poznać po średnicy otworu na przewód LHM.

W ostateczności pójdą do regeneracji, okazało się, że jest to możliwe, a u mnie są przerdzewiałe, ale dziur w nich jeszcze nie ma. Jak mówił Pan Lorens brak dziur dobrze wróży regeneracji.


Niestety jak rozbiorę poduchy pod domem, to zanim je zregenerują to stracę kolejkę u blacharza, dlatego najpierw wyjazd do blacharza 40 km (z żołądkiem przy gardle), a później poduchy.

 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Listopad 2021, 12:26   

Przepraszam, że tak spamuję postami. Nie taki jest mój cel, żeby nabijać posty, ale edytować nie mogę, a sprawa jest dla mnie pilna. Chcę tę moją ruinę postawić na nogi.

Moje poduchy mają oznaczenia:

050407, z drugiej strony 202 97, przy kuli: 27

Poduchy, które planuję kupić mają numery:

050407, z drugiej strony 125 98, przy kuli prawa - 42, lewa 32

Jak się domyślam, to numery 202 97 i 125 98 oznaczają rok produkcji - czyli obie są poliftingowe.

Niby numer 050407 się zgadza więc wyglądałoby, że pasują.

Co jednak oznaczają numery przy kuli, oraz wybity na poduszce kod kropkowy (po obu stronach numeru 050407).

Może ktoś pomóc? Jakby ktoś z was mógł sprawdzić jakie numery mają poduchy w jego XMie z 22 mm tłoczyskami (2.0 benzyna)?

Tak przy okazji jest może jakieś EPC do Citroena?



IMG_20211113_122431.jpg
Plik ściągnięto 14 raz(y) 68,59 KB

IMG_20211113_122427.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 75,82 KB

IMG_20211113_122424.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 71,56 KB

IMG_20211113_122419.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 71,14 KB

 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Listopad 2021, 22:11   

Zamówiłem te poduchy, w w najgorszym wypadku, to będę miał ładny komplet 22 mm na zbyciu. Czuję, że to będzie nabierać wartości szybciej jak złoto.

Dobra wiadomość jest taka, że blacharz podjął się roboty, tak więc w przyszłym tygodniu auto jedzie na łatanie i pełne lakierowanie.

Tymczasem przyszły lampy do Mk1 i soczewki. Zrobiłem pierwsze przymiarki na szybko i weszły prawie bez problemu. Relację zdam, jak w weekend będę je montował. Tymczasem szybkie testy ze starą żarówką h1:

Oryginalna lampa:
natężenie światła w najjaśniejszym punkcie wynosiło ok 3.600 lux. Linia odcięcia była bardzo słaba, jakbym wsadził mocniejsze żarówki, to oślepiałbym wszystkich dookoła, a i przy tej starowince dawało po oczach.

Soczewka:
natężenie światła w najjaśniejszym punkcie ok. 26.000 lux. Linia odcięcia równa i ostra. Nawet po wsadzeniu ksenonów światło nie będzie jej przekraczać.

Szczegółowe testy, zdjęcia i opis po weekendzie. Łapajcie zdjęcia. Efekt na szybko, brudno i bez dbania o szczegóły, ale już wygląda super.

P.S. fora naprawdę są już tak martwe? Szczerze, to nawet nie wiem czy jest sens zdawać relacje.



XM 3.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 761,03 KB

XM 1.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 574,64 KB

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Listopad 2021, 22:34   

ahigienix napisał/a:
P.S. fora naprawdę są już tak martwe? Szczerze, to nawet nie wiem czy jest sens zdawać relacje.

Jeszcze ktoś tu zagląda. :)

PS:
Przemyśl dobrze te nieoryginalne światła. Polecam wyczyszczenie i napylenie luster od MK II i będziesz miał dobrze oświetloną drogę.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 396
Skąd: Lublin
Wysłany: 19 Listopad 2021, 12:51   

To ten sprzedajacy nie mógł suwmiarką sprawdzić średnicy otworu? Ogólnie fajnie, że będziesz ratował auto. Na tym forum jest relacja z odbudowy innego XM-a, przy której uczestniczyłem i z doświadczenia wiem, że taniej jest kupić auto w dobrym stanie, bo w trakcie prac wyjdzie jeszcze zylion innych rzeczy sądząc po dotychczasowym Twoim opisie, ale nie poddawaj się i walcz dzielnie.

 
 
jorzez

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2.0 TURBO
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 28 Sie 2020
Posty: 38
Skąd: W-wa
Wysłany: 19 Listopad 2021, 15:24   

arturromarr napisał/a:
ahigienix napisał/a:
P.S. fora naprawdę są już tak martwe? Szczerze, to nawet nie wiem czy jest sens zdawać relacje.

Jeszcze ktoś tu zagląda.


Ja też zaglądam.

PS. Śliczny manicure ;-) (foty z postu 13.11)
Ja, jeśli mam, to w kolorze bluetooth (jak nie wceluję młotkiem w gwóźdź)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Listopad 2021, 16:21   

ahigienix, To że nie komentuje każdej rzeczy nabijając posty nie znaczy że nie czytam :mrgreen:

 
 
safran65
szafka

Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2019
Posty: 241
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Listopad 2021, 09:51   

Też jestem obecny. Powodzenia ;-)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 20 Listopad 2021, 09:52   

Ja też śledzę na bieżąco.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Listopad 2021, 14:58   

Haha, dzięki.

Tymczasem mam pytania:

-co odłączać przy spawaniu budy? To, ze klemy to oczywiste, ale czy odłączać sterowniki HA i silnika? Ewentualnie inne rzeczy?

- kupuję komplet sfer i mam problem: wg katalogu IFHS 1.1998 była zmiana sfer przednich z XM 50 FN = 527144 na XM 40 FC = 5271C8. Mój XM jest z 17.12.1997 i wg tego katalogu powinien mieć sfery XM 50 FN. Jednak w katalogu części do XMa jest napisane, że sfera na przód to 527144 z wyjątkiem ES9J4. W katalogach sklepów obie obejmują mój silnik i rocznik. I bądź tu człowieku mądry. Ktoś coś wie i może pomóc? 40 barów czy 50 barów?

Oraz odpowiedź:

- potwierdziłem, że poduchy przednich amortyzatorów do 3.0 V6 i 2.5 TD, czyli 25 mm z Hydractive mają numery 050407. Poza tym łatwo jest odróżnić 22 mm od 25 mm po wielkości górnego otworu. Z kolei wersja HA od wersji nie-HA różni się znacznie wielkością wejścia na przewód LHM. Kompendium wiedzy o poduchach w tym linku:

https://www.cxmdunord.nl/...p-strut-mounts/

może się komuś przyda.

Co do świateł i soczewek, to ja chcę zrobić sobie z XMa samochód na co dzień. Dużo jeżdżę w nocy w miejscach, gdzie nawet bobry chodzą po drogach (dziki, sarny, jelenie, lisy, jenoty, bobry i raz nawet łosia omijałem) i nie wyobrażam sobie powrotu do nawet fabrycznie nowych świateł Mk 2, bo bym takiego bobra ledwo widział,. Dlatego kombinuję. Będzie to modyfikacja, ale zrobiona dobrze, tak jak powinno być, bo:

1. dobrze ustawiona soczewka nie oślepia. Nawet najmocniejszy ksenon na dobrze ustawionej soczewce będzie oślepiał mniej niż żarówka h1 w zwykłym reflektorze. Taka jest natura rzeczy, gdzie soczewka ma wyraźną linię odcięcia, poza którą nie przedostaje się żadne światło, a reflektor, który takiej linii nie ma sieje po oczach, czy lusterkach;
2. we wszystkich reflektorach ksenonowych muszą być spryskiwacze reflektorów i ja je mam.
3. we wszystkich reflektorach musi być system samopoziomowania. Wbrew powszechnemu mniemaniu samopoziomowanie nie działa stale i ciągle podczas jazdy (tj. światła podczas jazdy nie pracują i nie niwelują podskoków). Soczewki ustawiają się raz podczas włączenia oświetlenia gdy robią taki charakterystyczny ruch góra-dół. Niwelują tym samym różnicę w obciążeniu tylnej osi, jak ona pójdzie na dół, to światła tez pójdą na dół. W XMie takie samopoziomowanie jest, ale nie poziomują się światła tylko cały samochód.
Zatem dobrze zrobione soczewki będą działać tak jak fabryczne światła.

Jeżeli chodzi o homologacje, tak to jest problem na przeglądach albo przy upierdliwej kontroli, ale który policjant wie, jakie były światła w XMie, żeby tam zaglądać? Przecież ten samochód nawet dziś wygląda jak z kosmosu. Poza tym normalny ksenon jest biały, niewiele bielszy niż dobra żarówka typu Night breaker etc. Nikt nie mówi o fioletowych światłach z chin.

Wieść gminna niesie, że ubezpieczyciele od razu wysyłają smutnego Pana w garniturze, który sprawdza homologację świateł i jak były przerabiane to kolejno: idzie się siedzieć, płaci milionowe kary i rentę. Ja nigdy o czymś takim nie słyszałem, a zajmuje się tym zawodowo. Nikt nigdy o czymś takim nie słyszał.

W przypadku XMa mamy zatem możliwość zrobienia tego tak samo, jak robiła to fabryka w innych samochodach. A jak będzie zrobione dobrze, to działać tez będzie tak samo :) . To przeświadczenie o oślepianiu przerobionych lamp wzięły się stąd, że moja przeróbka będzie kosztować do ok. 1000 zł, a przeróbki oślepiające kosztują 150 zł.

P.S. idą do mnie inne soczewki, lepsze, więc sprawa poradnika z lampami się trochę opóźni.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Listopad 2021, 15:34   

Witam. Idea soczewek z xenonem nie jest w porzadku z jednego powodu : brak sterowania polozeniem snopa swiatla. Mimo wszystko , pomimo zawieszenia hydro i duzej dlugosci auto buja sie na wybojach i muldach i uzywanie xenonow bez natychmiastowej korekcji jest niebezpieczne dla innych uzytkownikow drogi. Zobacz , ze C5 pomimo bardziej zaawansowanego hydro ma takowa regulacje w xenonach. Moze dla Ciebie nie ma to znaczenia, ale ja mialbym zle odczucie jadac autem w nocy ze swiadomoscia, ze swiatla mojego samochodu moga kogos narazic na oslepienie z powodu mojej ignorancji. Dobrze wiesz , ze jest to nielegalne , a mimo to dalej forsujesz takie rozwiazanie. Tu nie chodzi o przeglad, ani kontrole, tu chodzi o przyzwoitosc. Nie chcialbym nigdy miec sytuacji, ze ktos ulegl wypadkowi z powodu mojej indolencji. Radzilbym raczej uzycie kompletnego mechanizmu regulacji poziomu soczewek razem z kompletna elektronika tym sterujaca. Dopiero wtedy ma to sens. Pozdrawiam

 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 32
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Listopad 2021, 15:48   

Tylko, że samopoziomowanie tak nie działa. Ono nie powoduje natychmiastowej reakcji na zmianę pozycji samochodu na wybojach, bo i nie może tego robić. Silniczki nie mają takiego czasu reakcji. Czas zmiany pozycji świateł to nawet 2 sekundy. W wielu samochodach (np audi) za zmianę pozycji lampy odpowiada ten sam silniczek, co za zmianę pozycji halogenu podczas przestawiania pokrętła.

W samopoziomowaniu bardziej chodzi o to, żeby automatycznie dostosować pozycję świateł do załadunku, bo nie każdy pamięta, żeby przestawić pokrętło do pozycji prawidłowej jak np. ktoś się dosiądzie.

Mam ten temat przemyślany i potwierdzony w praktyce na trzech aktualnie użytkowanych w mojej rodzinie samochodach z fabrycznym ksenonem oraz na innych wcześniejszych, a także na analizie i testach systemu fabrycznego i testowaniu systemu uniwersalnego za ok. 1000 zł.

Tymczasem, szkoda robić offtopic. Pokażę jak zrobię, jak będzie źle działać to wymontuję i sprzedam - trudno. Póki co mam zabawę z elektroniką - co mnie odpręża.

P.S. problem ze sferami się rozwiązał. Głupi człowiek nie dostrzegł, że na dole katalogu są numery ORGA, które nie pozostawiają wątpliwości.

Teraz kwestia spawania. Odłączać komputery, cewki, wtyczki?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA