Wysłany: 13 Listopad 2021, 14:56 Elektryczny problem
Dzień dobry wszystkim.
Taki o to problemik, samochód stał z otwara klapa bagażnika, kilka godzin, po zamknieciu klapy nie można było jej otworzyć, to taki pierwszy objaw a dalej, nie działa: centralny zamek, oświetlenie wnetrza, światła zewnętrzne, radio, kierunkowskazy i awaryjne. Po przekręceniu kluczyka dalej to samo ale: działa pompa paliwa, kreci rozrusznik, dzialaja światła stop. I samoistnie zapalają się światła przednie po przekręceniu kluczyka nie ma możliwości wyłączenia ich, a i zapala oswietlenie schowka. Akumulator naładowany te same objawy, inny akumulator to samo. Co to może być jakieś sugestie?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Listopad 2021, 16:25
Rafalha22, Za Pewne te rzeczy odpowiada moduł BSI ,są na nim też bezpieczniki -odpowiadam z doświadczeń z xsarą.W xsarze moduł jest za skrzynką bezpieczników ,tu może jest podobnie.. A tylna klapa to albo problem elektryczny lub zbieg okoliczności że złamał się kabel w przelotce i brak zasilania centralnego zamka .
sasun71, złamany kabel w przelotce bagaznika wyłączył by cały centralny zamek? Na BSI wszystkie bezpieczniki dobre, to samo na BSM i koło akumulatora. Jaki moduł miałeś na mysli? U mnie BSI wygląda tak patrz zdjecie
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Listopad 2021, 18:55
Rafalha22, Myślałem że tylko klapa nie załacza zamek,złamany kabel w klapie to masz zamknięte drzwi a przez bagażnik może wchodzić kto chce;) Foto to raczej Bsi..odpowiada za oświetlenie wnętrza również ,może odłączyć aku na dłużej dla resetu o ile to pomoże..a jak nie to do elektronika na diagnoze z Lexią-Może być awaria BSI bo swoje lata już ma..Moja awaria bsi w xsarze to efekt był taki że zaciągniecie ręcznego oświecało na liczniku lamkę oleju a reszta było ok ..Aktualnie drugie BSI już mnie nie oświeca wnętrza bo padły w nim chyba przekażniki-ominąłem ten problem nitką z bagażnika gdzie jeszcze działało oświetlenie..Bo naprawa jak wszystkie usterki zrobić to droższe jak auto.To co ma działać to działa i auto u mnie służy aż do zdjęcia tablic rejestracyjnych..Zapytam jeszcze-auto odpala? Próbowano drugim kluczykiem jak jest? Sprawdzić jeszcze plecionkę od masy czy nie urwana ze starości..
Sprawdzone diagboxem czyli lexia, test globalny , komunikacja z bsi jest, ale już nie ma z przełącznikami pod kierownicą, radiem, oświetleniem wnętrza, klimą, dmuchawą powietrza, z zegarami wyswietlaczem. Z silnikiem jest komunikacja, z wtryskami też, kalkulatorem domieszkiwania dodatku do paliwa też.
Więc chyba padł BSI? bo tym co nie działa to on steruje?
Może ktoś to potwierdzić , zanim wszystkie wiązki rozetnę?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Listopad 2021, 11:34
Rafalha22, Z tego co mnie wiadomo to wtryski sterownik silnika odpowiada,a pozostałe to BSI w tym licznik, radio itd..spróbuj wypiąć wtyczki ,może jaki nalot na wtyczkach i wpiąc z powrotem.Co do klimy to zwarcie kiedyś na cewce kompresora bo wybuchła cewka ze starości;) też wywaliło mnie bezpiecznik na BSI.Trochę dziwna ta awaria że wszystko naraz padło .Ja bym ,,przekopał'' wszystkie bezpieczniki..może który jest felerny
Sasun71, Wtyczki od razu były wyciągnięte, posprawdzane czy nie ma nalotu i czy czasem się kable nie wysunęły. Co do bezpieczników to sprawdzane multimetrem, są sprawne. Ale kiedyś też sprawdzałem multimetrem, były dobre, a miejsca styku zaśniedziałe to może być dobry trop.
Czytałem na forum kolega z c5 miał też brak prądu, jakieś zworki pod stacyjka robił żeby mu działało i na koniec wymienił bsi i wszystko wróciło do normy, tym się sugeruję troszkę.
Jeszcze jedna rzecz radio nie działa ale wysuwanie płyty działa, jak włożę płytę to nie pociąga jej a jak nacisnę przycisk wysuń to wysuwa ją, o co chodzi ??
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Listopad 2021, 15:52
Rafalha22, Z Płytą to pewnie jakaś anomalia-radio steruje według mnie też bsi i Imo -wtedy silnik nie zapali chyba ,bo swoje też mnie elektronik kodował przy wymianie.Główne pod maską też sprawdzone bezpieczniki? Bo dmuchawa nawiewu w Punto bezpiecznik był pod maską;)Na foto Bsi jeszcze po lewej jakiś bezpiecznik 7.5a na kablu widze wiązki..
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Listopad 2021, 16:16
Z radiem jest tak, ze jesli nie jest zapisany w nim numer nadwozia dziala, tylko od czasu do czasu pojawiaja sie sygnaly dzwiekowe. Radio nie ma nic wspolnego z immo i nie ma wplywu na start silnika. Przejrzalbym raczej punkty masowe we wnetrzu pojazdu, brak masy moze powodowac anomalie w dzialaniu BSI. W C5 istotne byly punkty przy progach od strony wnetrza przy slupku A z obu stron pojazdu. Mozliwe, ze rowniez w C8 tam sie znajduja. Wyraznie nie dziala zasilanie po stacyjce we wnetrzu (radio, kierunkowskazy, oswietlenie wnetrza , centralny - BSI ) , a dziala zasilanie po BSM (swiatlo stop, zasilanie silnika , ...) . Ciekawy jestem , czy silnik startuje, piszesz, ze rozrusznik kreci? Calkiem mozliwe, ze spalil sie przekaznik w BSI sterujacy pradem po zaplonie, a mozliwe, ze tylko gdzies brak przejscia. Stacyjka wysyla sygnal do BSI, dziala BSM, a brak zasilania urzadzen sterowanych przez BSI we wnetrzu. Przydalby sie kumaty elektryk. Osobiscie zaryzykowalbym podmiane BSI . Potrzebujesz kod do immo albo dobrego elektronika, ktory potrafi kod odczytac z BSI. Powodzenia
Odpiąłem BSI wyciągnąłem i po przekręceniu kluczyka, słychać pompę paliwa rozrusznik kreci i światła przód zapalają się, po wypięciu bezpieczników z BSM dalej to samo czyli kreci rozrusznik światła zapalają się, tylko po wypięciu Wtyczki szarej z BSM nie zapalają się światła i nie kreci rozrusznik, po wypięciu czarnej Wtyczki od rozrusznika nie kręci ale dalej światła się zapalają.
Wniosek chyba sam się nasuwa ze wiązka szarej Wtyczki ma zwarcie, w sensie na kablach złączkach itd.
Ktoś ogarnia co tam konkretnie jest na tej wtyczce?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Listopad 2021, 19:11
Mysle, ze jest to blad. Dlaczego sadzisz, ze szara wtyczka ma cos wspolnego ze zwarciem? Ona obsluguje tylko przednie swiatla. Tylne sa sterowane z BSI . Rozumiem, ze silnik nie zapala? Szukalbym bym w BSI problemu, albo w jego masie. To przekaznik zaplonu (klema 30 ) nie dziala w BSI. Byc moze sa dwa : jeden na wnetrze i jeden na BSM pod maska. Padniety jest ten pierwszy, albo jego sterowanie (masa), bo stacyjka dziala. W BSM jest sterownik sterowany sygnalem z BSI
dejnekomirek, dlatego że jak jest na swoim miejscu to po przekręceniu kluczyka światła przednie same się załączają. Szukam rozwiązania więc każde informacje są cenne, sprawdzę to
Odpiąłem przełączniki pod kierownicą (pająka), po przekręceniu kluczyka na zapłon światła mijania przednie znów się zapaliły.
Może to wszystko to jakiś zbieg okoliczności, to że klapa była tak długo otwarta i włączył się tryb oszczędności to nie ma nic wspólnego z awarią. Ten BSM daje prad na BSI ? To po wymianie BSM na inny powinno działać a nie działa.
Próbuję sam rozwiązać problem, dlatego że w mojej okolicy jak jest większy problem z elektryka to samochód stoi u fachowca i praktycznie wszyscy z okolicy elektromechanicy się znają i albo przyjeżdżają do tego jednego albo na lawecie wożą sobie od jednego do drugiego. Tak drugi rok ulysse od szwagra stoi u fachowców, problem z elektrycznymi drzwiami i z szybami, przekładka z anglika. Najpierw się pytał czy to warto i czy ogarną, prosta robota przywieź. Auto rozebrane kable tylko podłączyć. Syf w garażu bo pelno części a auta i tak nie ma.
A wracając to taki bsm mam na podmianę mój to BSM3 i nie działa a na tym BSM5 też nie działa.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Listopad 2021, 16:50
Dalej nie piszesz czy silnik odpala? Mysle, ze nie, pomimo tego, ze rozrusznik kreci. Moim zdaniem masz problem z BSI (przekaznik upalony ) albo z masa do BSI. Stacyjka dziala, BSM tez. Brakuje zasilania po stacyjce w BSI i przez to brakuje paru funkcji. Pozostaje wyslanie BSI do naprawy, albo podmiana na takie samo. Do podmiany potrzebujesz kodu BSI i albo go masz (karta kodowa), albo musisz go zdobyc w ASO , albo poszukac kogos , kto to odczyta w starym BSI i zapisac w nowym.
dejnekomirek, kreci nie odpala, po przekręceniu stacyjka w pozycji zapłon zapalają się po chwili światła mijania prawe i lewe, jest prad w gnieździe zapalniczki i można zapalić lampki do czytania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum