Wysłany: 27 Listopad 2021, 20:46 Problem z buczeniem xm`a [pompy?] po podpieciu aku.
Witam, mam problem z moim x`menem... 2.0 benz `92 - otoz miesiac stal bez aku [mialem grype] i po ponownym podlaczeniu zamiast zawyc alarmem i dac sie odpalilc - buczy czaly czas pompa ? nie wiem czy to pompa po lewej stronie ... nie wiem o co biega - co moglo mu sie stac. odpialem aku ze strachu i tak zostal na noc... Dotychczas zawyl alarmem, wylaczylem syrene pilotem wsiadlem i odpalal
jakies pomysly ? mam nadzieje ze to nic powaznego .. dzieki z gory za pomoc pozdrawiam
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 27 Listopad 2021, 20:58
Nie przypominam sobie aby w Xmenie było coś co morze buczeć,oprócz pompy paliwa z tyłu pod siedzeniem
Za mało opisałeś ,czy kontrolki świecą ,czy kręci rozrusznik,czy próbuje załapać itp
Nie przypominam sobie aby w Xmenie było coś co morze buczeć,oprócz pompy paliwa z tyłu pod siedzeniem
Za mało opisałeś ,czy kontrolki świecą ,czy kręci rozrusznik,czy próbuje załapać itp
no wlasnie tez sie zdziwilem ... nie probowalem jutro zobacze
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Listopad 2021, 11:48
Piszczec moga zawory od hydroactivu , ale nie powinny buczec. Okreslenie dzwieku jest subiektywne, wiec moze tu nalezy sie przyjrzec? Pompa moze chalasowac, ale przeciez powinna sie wylaczyc ?
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Listopad 2021, 14:39
Właśnie powinna
Jednak gdy długo stał nie odpalany,mogła się zrobić pustynia w przewodach,pompie,smoku,filtrze
Ciekawe jaki stan paliwa
Może to jednak nie pompa,za mało danych
_________________ KK
Brylant52
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 77 Skąd: Katowice
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Listopad 2021, 15:38
To co pokazujesz na zdjeciu to alarm , zespolony z syrena. Jesli z niego wydostaje sie dziwny dzwiek, to radze to odlaczyc. Mozliwe, ze gdzies zniknela masa tego ustrojstwa i dlatego pojawia sie ten dziwny dzwiek. Wybudowanie tego moze zajac troche czasu, bo zapewne ma znaczenie dla odpalania pojazdu pomimo immo, klawiatury. Ten zespol powinien miec wylacznik syreny, taki na kluczyk podobny do kluczyka od starych komputerow. Moze wystarczy odlaczyc syrene?
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 28 Listopad 2021, 21:17
Brylant52 napisał/a:
pompa podciśnienia
"Pompa próżniowa - funkcje w silnikach wysokoprężnych
Pompa próżniowa inaczej zwana podciśnieniową lub pompą vacum to element stosowany najczęściej w silnikach wysokoprężnych, natomiast bardzo rzadko w silnikach benzynowych. Wynika to z faktu, że za zwiększanie obrotów w drugim rodzaju jednostek napędowych odpowiada przepustnica, której kąt wychylenia odzwierciedla poziom “wciśnięcia” pedału gazu. W tego typu konstrukcjach podciśnienie w dolocie utrzymuje się na prawidłowym poziomie przy całkowicie zamkniętej klapie przepustnicy. W przypadku silników diesla sterowanie obrotami odbywa się za pomocą samego paliwa, a przepływ powietrza nie jest w żaden sposób ograniczony. W takich konstrukcjach praca silnika na biegu jałowym byłaby niemożliwa ze względu na zbyt niskie ciśnienie, które jest wymagane do pracy uzależnionych od tej siły elementów."
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Grudzień 2021, 20:08
audikom napisał/a:
W takich konstrukcjach praca silnika na biegu jałowym byłaby niemożliwa ze względu na zbyt niskie ciśnienie, które jest wymagane do pracy uzależnionych od tej siły elementów."
Czytales to , czy moze tylko wyciales i wkleiles? Generalnie pompe podcisnienia zaczeto stosowac w dieslach z uwagi na bardzo male podcisnienie w rurze ssacej , a potrzebne do wspomagania systemu hamulcowego. W miare rozwoju diesli zaczeto podcisnienie wykorzystywac do obslugi przepustnic, zaworow EGR, cisnienia doladowania (turbiny VTG) i oczywiscie ukladow hamulcowych. Byly tez uklady regulacj ustawienia reflektorow, gaszenia silnika. Nigdy jednak nie uzywano podcisnienia do podtrzymania pracy silnika wysokopreznego. W najnowszych rozwiazaniach zaczeto stosowac elektryke z elektronika, chyba za wzgledu na dokladnosc dzialania i latwosc diagnozy. W przypadku podcisnienia dobra diagnoza jest trudna , a i rozrzut parametrow pracy jest zbyt duzy.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 2 Grudzień 2021, 20:53
Czytałem lecz nie zgłębiałem,aż taki "fachman" nie jestem
Chodziło mi o pokazanie że w starszych typach silników,w benzynie nie stosowano pomp podciśnienia
No może poza turbo benzyną , nie wiem bo się nie doszukiwałem ,piniu TCT nie ma
Dzięki za rozjaśnienie tematu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum