Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
CITROËN XSARA II 1.6 16V migające światła i nierówna pr
Autor Wiadomość
Cysiu1992

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Wersja:: VTR
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Sty 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
  Wysłany: 17 Styczeń 2022, 19:05   CITROËN XSARA II 1.6 16V migające światła i nierówna pr

Dzień dobry wszystkim. Proszę o pomoc w poniższym problemie.
Posiadam Citroëna Xsara z 2003r. z silnikiem 1.6 16V. Niedawno użyczalem innemu kierowcy prądu i na drugi dzień zauważyłem, że w trakcie jazdy poniżej 2000 obrotów silnikiem lekko szarpie. Po zmroku pojawiły się również bardzo irytujące migające światła. Do tej pory takich objawów nie miałem. Czy macie pomysł co to może być?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 6 Luty 2022, 06:20   

Zacząłbym od sprawdzenia akumulatora, alternatora, BSM, instalacji.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Luty 2022, 07:48   

a ładowanie jest?, dużo jest przypadków nieumiejętnego użyczenia prądu do uruchomienia silnika w drugim aucie,i lecą diody w alternatorze,a potem akumulator nie doładowany i problemy z elektryką

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 6 Luty 2022, 10:07   

Toście się pany obudzili,trzy tygodnie po prośbie o pomoc
Przynajmniej rozjaśnij jak to jest umiejętnie użyczać prądu do uruchomienia drugiego auta
Może ktoś skorzysta

_________________
KK
 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Luty 2022, 14:16   

jeśli akumulator biorcy jest całkowicie rozładowany to podpinamy kable do dawcy i niech sobie popracuje silnik dawcy tak z 10 minut bez próby odpalenia auta biorcy, następnie nie odpinając kabli gasimy silnik i niech biorca dopiero zaczyna uruchamiać silnik.
wersja szybsza: użyczamy prądu z akumulatora na wyłączonym silniku, wtedy alternator nie pracuje i nie pójdzie przez diody duże zapotrzebowanie na prąd

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 6 Luty 2022, 20:48   

Ok.
Może ktoś ma zastrzeżenia do takiego działania

_________________
KK
 
 
Cysiu1992

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Wersja:: VTR
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Sty 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Luty 2022, 22:08   

Ładowanie jest jak najbardziej, wszystko w normie. Jeżdżę samochodem już ponad miesiąc i ostatnio problem znika. Ale czasami się pojawia. Zastanawiam się czy grzebać i szukać czy po prostu jeździć i się nie przejmować. Auto ma już 19 lat, więc trochę szkoda płacić za szereg napraw, które mogą nie przynieść efektu. Wiecie zapewne jak to jest.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Luty 2022, 18:22   

Cysiu1992, Pozostaje poczyścić klemy dla pewności , a czasem mryganie to może w kostkach lamp? Przykład -moje C4 II rocznik 2015 miało takie zdarzenie że też mrygała lampa świateł dziennych,dopiero jak zgasło to myślałem ze spalone ,a tu żarówka okazała się dobra,ale w miejscu styku było na żarówce wypalone..Poprawiłem styki i świeci nadal..Druga sprawa punkty masowe które czasem z minusa lampy idą przykręcone do karoserii..Ps.Czytałem wcześniej ale brałem raczej awarię po tym pożyczeniu prądu,ale po wpisie kiedy akumulator jest doładowany może to zbieg okoliczności z tym ,,mryganiem''. A sam przyznam że swego akumulatora na mrozy nie znam w C4 to zabierałem wolny akumulator doładowany w domu i kable rozruchowe w mrozy do bagażnika :mrgreen:

 
 
Cysiu1992

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Wersja:: VTR
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Sty 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Luty 2022, 18:38   

Czy mógłbyś bardziej rozwinąć temat kostki lamp? Nie za bardzo wiem co to jest. Czy to te nakładki z przewodami, które nakładasz na nową żarówkę?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Luty 2022, 20:40   

Jesli przygasaja swiatla , to przeciez mozna podlaczyc w instalacje zwykly voltomierz i zobaczyc , jak zachowuje sie napiecie w samochodzie. Warto zmierzyc napiecie na wyjsciu alternatora, na akumulatorze, no i oczywiscie na zarowkach. Tam, gdzie napiecie bedzie sie zmieniac (przy pomiarze w podanej kolejnosci), tam jest problem. A problemem moze byc padajacy alternator, slaba masa miedzy alternatorm a masa silnika, slaba masa na nadwoziu, zly kontakt na przewodach , zbyt slaby akumulator i wiele innych przyczyn, nawet usterka samego regulatora napiecia w alternatorze. W C5 problemem byl zbyt slaby alternator i przy wlaczaniu pompy hydro swiatla przygasaly, co czesto powodowalo przepalanie sie zarowek H7 w reflektorach.
Mysle, ze diagnoza z miernikiem pomoze w okresleniu przyczyny problemu.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Luty 2022, 20:50   

Cysiu1992, Weź pod uwagę odpowiedź Kolegi wyżej a co do pytania-tak-kostka na żarówki w której styk był nie do końca kontaktowy;)

 
 
Cysiu1992

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Wersja:: VTR
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Sty 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Luty 2022, 20:26   

Dzisiaj pomierzyłem napięcie akumulatora. Na wyłączonym silniku 12,5V. Na włączonym różnie: skacze od 14,1 na 13,8 lub 13,9. W każdym razie nie jest stabilne. Próby przy pełnym obciążeniu (światła długie, dmuchawa na max, radio). Do tego zauważyłem, że przy włączaniu świateł i dmuchawy silnik na chwilę traci obroty. Spadają z 1000 na poniżej 900. Regulator napięcia walnięty?

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 152
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Luty 2022, 05:02   

chyba trochę za niskie to ładowanie? w moim aucie jest 14,4V

 
 
Cysiu1992

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Wersja:: VTR
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 15 Sty 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Luty 2022, 12:15   

Też mi się wydaje za niskie. Tylko pytanie gdzie leży przyczyna. Regulator czy diody? Albo to i coś jeszcze.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Luty 2022, 20:46   

Temat jest zlozony: stan alternatora , a wlasciwie jego moc przeklada sie na jego wspolprace z akumulatorem. Przy malej mocy altka i slabej kondycji akumulatora bedzie dochodzic do duzych zachwian napiecia w instalacji pod wplywem obciazenia, np. wlaczonych swiatlach, czy nawet przy wlaczonym kierunkowskazie, odczuwalnych nawet na obrotach silnika. Warto zaczac od sprawdzenia stanu akumulatora pod obciazeniem ( sa do tego specjalne przyrzady ). Warto tez sprawdzic wydajnosc alternatora przez sprawdzenie oddawanego pradu pod obciazeniem. To sa podstawy. Z kolei stan regulatora mozna sprawdzic przez kontrole napiecia na baterii przy stalym obciazeniu i stalych obrotach silnika. Napiecie powinno byc stale z tendencja powolnego narastania po doladowaniu akumulatora. Skoki napiecia swiadcza o uszkodzeniu regulatora, albo problemach z przewodzeniem pradu na polaczeniu alternatora z obciazeniem, a wiec rowniez i z akumulatorem, zarowno z plusem jak i z masa. Dobry elektryk bardzo szybko odkryje przyczyne dziwnego zachowania elektryki w samochodzie. Dobre napiecie powinno zawierac sie w zakresie od 14.0 V do 14.4 V w zaleznosci od stanu naladowania baterii. Co prawda w systemie ladowania nie ma ogranicznika pradu ladowania ( czesto sa w japonskich pojazdach ), ale i tak zmiana napiecia moze zachodzic w funkcji czasu ladowania , nie ma prawa jednak oscylowac .

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA