Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xsara 1.6 16v - przepustnica nie otwiera się do końca
Autor Wiadomość
robert_slowiani

Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 20 Gru 2021
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Grudzień 2021, 21:50   Xsara 1.6 16v - przepustnica nie otwiera się do końca

Witajcie, przeszukałem forum i nie znalazłem nic podobnego.
Mam problem z moją Xsarą 2 2003 1.6 16v. Mianowicie przepustnica w trakcie jazdy otwiera się max do 35procent. Na postoju z zapalonym i zgaszonym silnikiem 88 procent. Przepustnica i jej wtyczka wymienione. Świece i filtry nowe. Czasem pojawia się na desce błąd P0121 ale w żaden sposób nie wpływa na osiągi. Czy ten problem może być związany z zespołem cewki? Wg poradnika jest w nim tez zintegrowany czujnik połozenia wału. Pozdrawiam

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Grudzień 2021, 09:37   

Przepraszam, ale cisnienie mi rosnie! Masz odpowiedz na dloni, ale szukasz ciagle nie tam, gdzie powinienes. Blad P0121 to blad przepustnicy i to jest prawidlowa przyczyna zachowania Twojego samochodu. Wymien przepustnice , a wszystko bedzie ok. Czy tak ciezko wygooglowac znczenie tego bledu? Nieciaglosc potencjometru przepustnicy pozwala tylko na dojechanie do warsztatu awaryjnie.

 
 
robert_slowiani

Mój samochód: Citroen Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benzyna
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 20 Gru 2021
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Grudzień 2021, 09:52   

Kolego i po co te nerwy. Skoro jestem w stanie sprawdzić procent otwarcia przepustnicy podczas jazdy to zapewne jestem również w stanie rozkodować błędy. Przepustnica była podmieniona na nową i nic w charakterystyce jazdy się nie zmieniło.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Grudzień 2021, 20:16   

A przypadkiem polaczen przepustnicy z pedalem gazu nie jestes w stanie sprawdzic? Ewidentnie problem dotyczy pracy potencjometrow przepustnicy i wypadaloby sprawdzic ciaglosc wskazan opornosci potencjometru 1 i potencjometru 2. Rozjechanie wskazan powoduje blad i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Problem moze dotyczyc zlaczy , kabli i rowniez pedalu gazu. Wszystko do przemierzenia. Do tego sprawdz zlacza przy sterowniku na obecnosc oleju silnikowego, rowniez inne. Tak to juz jest, ze przy szczelnych zlaczach , nieszczelny czujnik cisnienia oleju jest w stanie napompowac olej w wiazke elektryczna i przesmarowac prawie cala wiazke olejem, co powoduje dziwne zwarcia i dziwne wskazania czujnikow, w tym rowniez przepustnicy. Temat znany dobrze z Opla, ale w innych markach tez czesto zdarza sie. Do tego korozja przetartego przewodu i juz masz sprawce dziwnych zachowan silnka. Wszystko do sprawdzenia, wierze, ze dasz rade.
Obwod przepustnicy jest pod szczegolnym nadzorem. Wyobrazasz sobie, co dzialoby sie, gdyby sterownik nie kontrolowal obrotow silnika , np. pelen gaz w miescie przed przejsciem dla pieszych?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA