Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
HDI - choinka, problem z ABS/ESP, Hill Holder, uszkodzony si
Autor Wiadomość
Wujek_Rafal

Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600 9HR
Paliwo: ON
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 10
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: 12 Luty 2022, 18:49   

Witam, nie znalazłem podobnego tematu, więc piszę tutaj. Mam problem z C4 GP 2013 1,6 HDI. Swego czasu wymieniłem u mechanika klocki hamulcowe z tyłu. Nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale od tego czasu wyskakiwał mi czasem błąd CE, auto wpadało w tryb awaryjny, wyłączał się ABS/ESP i wyskakiwała informacja o uszkodzeniu silnika by czym prędzej wyłączyć auto. Po czym po dwu - trzykrotnym uruchomieniu auta problem znikał na dłuższy czas. Czasem pojawiał się co kilka tygodni w momencie, gdy musiałem skorzystać z większej mocy silnika - czyli przy dociśnięciu gazu i przekroczeniu 3 tyś obrotów. Oddałem auto do mechanika, ten przeglądnął wtyczki od komputera BSI/BSM wymienił filtr paliwa i problem znikł na 3 tygodnie. Po tym czasie oświeciła się choinka, problem z ABS/ESP, Hill Holder, uszkodzony silnik, Check Engine, Service i wszystko inne. Do tego wszystkiego po zatrzymaniu auta przed domem ten nie uruchamia się ponownie ... silnik kręci, załapie na dwa obroty, pracuje bardzo nierówno i gaśnie. Jako, że auto posiadam od roku, przebywałem na kwarantannie i za bardzo nie miałem jak oddać auta do mechanika, zaopatrzyłem się w diagboxa i Lexie ... po diagnostyce wyskakuje mi błąd P1445 Dozowanie dodatku "Ilość dodatku osadzona w filtrze cząstek stałych przekroczyła maksymalny próg. Filtr cząstek stałych powinien być wymieniony", P0193Pomiar ciśnienia w kolektorze ciśnieniowym paliwa" - miejscowy, stały błąd, zwarcie z plusem - ciśnienie zbyt wysokie; P1694Sterowany rozruch i zatrzymywanie silnika.miejscowy, przerywany - usterka lini sterowania rozrusznika; oraz błędy ABS/ESP C1391Usterka - brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika. U1208 Usterka komunikacji z kalkulatorem kontroli silnika lub z kalkulatorem interfejsu łańcucha trakcji.
Obdzwoniłem dwa warsztaty, niestety specjalizujące się w grupie VW, nie mają czasu się bawić tym wynalazkiem, z polecenia mam kontakt do mechanika od Citroena, ale ma terminy za da tygodnie (może...) Czy jest szansa bym sobie z tym sam poradził, naprowadzicie mnie, czy tylko fachman, serwis ASO?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Luty 2022, 23:22   

Mysle, ze damy rade. Dzisiaj juz jest pozno, ale odpisze Tobie jutro. Szkoda, ze nie zaczales nowego tematu. HDI ma sie nijak do HPI.

 
 
Wujek_Rafal

Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600 9HR
Paliwo: ON
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 10
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: 13 Luty 2022, 11:18   

A faktycznie, nie zwróciłem uwagi na fakt, że temat tyczy się auta na benzynę... Może moderator przerzuci ten wątek w odpowiednie miejsce. Dodam tylko, że próbowałem odpalić auto drugim kluczykiem, więc immo ok, miałem BSM inne na podmianę, spr czy to może przekaźnik, też nie odpalił. Tylko nie miałem w ten czas kompa by wykasować błędy....który zakupiłem później... Czy diesel ma pompke w zbiorniku paliwa, która mogła by się zepsuć? Choć komunikat mówi chyba o za wysokim ciśnieniu? Więc to może faktycznie czujnik na listowe cr?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Luty 2022, 13:16   

Wujek_Rafal, Moje C4 II z 2015 1.6hdi 92km nie mam pompki w baku(sprawdzone optycznie i manualnie bo walczyłem z wyciekiem z baku jak france z niego ukradły paliwo, a ja się zdziwiłem po zatankowniu plamą ropy :evil: ),pompka jest ręczna na obudowie filtra paliwa,czarny duży przycisk..

 
 
Wujek_Rafal

Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600 9HR
Paliwo: ON
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 10
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: 13 Luty 2022, 14:54   

O dziękuję, więc to na pewno nie pompka. Namierzony ten przycisk i pompka ręczna! Nawet bym się tam tego nie spodziewał. Pompnąłem kilka razy i nic. Oczywiście wcześniej wlałem 5l ropy do zbiornika, by wykluczyć uszkodzenie czujnika poziomu paliwa i ewentualność że brak ropy...

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Luty 2022, 17:05   

Wujek_Rafal, To może warto zobaczyć jak wygląda ten filtr paliwa bo po jego wymianie auto chodziło ale kto wie co przyjęło z baku..i kto wie jak zostały wymienione klocki ,czy czasem coś nie uległo uszkodzeniu przy wymianie, dlatego te choinki ;) Przy okazji obejrzenia stanu filtra dowiesz się czy tam jest ropa w obudowie..gdyby przytkało smok w baku a jest on bardzo mały bo miałem to na wierzchu jak walczyłem z nowa nakrętką i uszczelką baku, bo starej po kradzieży paliwa nie było wcale a nakrętka zniszczona.

 
 
Wujek_Rafal

Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600 9HR
Paliwo: ON
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 10
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: 13 Luty 2022, 17:29   

Wyczytałem, że błąd ABS/ESP może być przyczyną braku poprawnego sterowania silnikiem, gdzie silnik bierze czynny udział w procesie hamowania. Więc wpierw najważniejszą rzeczą jest uruchomienie auta. WG Diagbox czujnik ma zwarcie z plusem - ciśnienie zbyt wysokie. Czy dobrze dedukuje, że gdyby było zbyt niskie to faktycznie można by sądzić, że coś jest z smokiem lub zawalonym filtrem? Zastanawiam się na tym czujnikiem ciśnienia na listwie CR, czy pompie WC czy nad tym regulatorem. Obczajam budowę tego silnika 9HR, słabo mi się robi, jak tam dojść? Wszystko listwa CR i pompa WC na tylniej ścianie silnika gdzieś pochowane między grodzią komory silnika a silnikiem. Im bardziej się w to zagłębiam tym bardziej urzeczywistnia się wizja laweta + warsztat z podnośnikiem czy tunelem. Pod chmurką chyba kiepsko się będzie zabrać za to...

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Luty 2022, 17:41   

Wujek_Rafal, Poczekaj na kolegę dajnekomirek-ja nie jestem szpecem.a ten filtr to kto wie jak sobie mechanik poradził..tam jest taka specyficzna iglica zamykająca obudowę filtra ,w czasie pompowania przycisk zrobił się twardy? świadczy to o dotarciu ropy..miękki to raczej jej tam nie ma..

 
 
Wujek_Rafal

Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600 9HR
Paliwo: ON
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 10
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: 13 Luty 2022, 17:46   

Tak jak mówisz, przycisk po podpompowaniu 3 - 4 krotnym zrobił się twardy. Po wymianie filtra jeździłem bez kłopotu około 3-4 tygodnie.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Luty 2022, 18:26   

Wreszcie mam troche czasu. Mialem taki sam silnik i podobne problemy - dzieki temu kupilem naprawde tanio ten samochod. W tym silniku wtyczka na czujniku cisnienia CR jest pod zaworem EGR ( i pod filtrem paliwa ) i bardzo czesto zdarza sie , ze traci kontakt z pinami czujnika. To jest ten blad dotyczacy kolektora paliwa (bardzo dziwne tlumaczenie szyny CR), dotyczacy braku kontaktu elektrycznego na tym czujniku (zwarcie do +). Powstanie tego bledu blokuje rozruch silnika i blad niebezpieczenstwa uszkodzenia silnika. Jesli kontakt sporadycznie jest zly, masz sporadyczne problemy. Brak kontaktu blokuje zaplon. Moj samochod startowal i po paru metrach (paru km) przerywal, stukal i gasl. Czasami mozna bylo odpalic od razu i jechac dalej, czasami trzeba bylo odczekac, a czasami nie mozna bylo ruszyc sie dalej- loteria. Zajrzyj wiec do tej wtyczki, byc moze wystarczy podoginac piny , a moze po prostu wtyczka nie jest prawidlowo zapieta ( u mnie bylo wylamane zabezpieczenie i wtyczka siedziala luzno na czujniku). Dostep jest trudny do tej wtyczki, trzeba wymontowac kpl filtr paliwa i najlepiej zdemontowac zawor EGR (ostroznie z uszczelka EGR, bo lubi opasc przy demontarzu EGR i ciezko znalesc). Jesli tam bedzie wszystko w porzadku czeka Cie sprawdzenie polaczen elektrycznych miedzy zaworem a sterownikiem silnika. Typowo jest to tylko wina luznych zlaczy we wtyczce , laczacych przewody z pinami czujnika.
Blad ESP/ABS pojawia sie kazdorazowo, gdy silnik lapie blad. Zniknie , jak silnik nie bedzie mial usterki. Natomiast blad FAPu to po prostu zmniejszona pojemnosc robocza filtra odlozonym dodatkiem, co nastepuje powyzej przebiegu okolo 150 tys. km i wymaga po prostu plukania filtra zwykla woda. Pisalismy tu juz dziesiatki razy o plukaniu, ale jeszcze raz : wystarczy wymontowac filtr i przelac go czysta woda z weza przez okolo 4 godziny, az do momentu gdy woda bedzie sie swobodnie przez niego przelewac i przestanie pojawiac sie osad podobny do mielonej cegly. Warto co jakis czas odwracac przeplyw wody, chociaz powinno sie wode przelewac od tylu, od strony wydechu. Bywaja filtry dzielone z opaska uszczelniajaca (te jest dosc latwo wymontowac) i filtry w calosci , razem z katalizatorem (wode smialo mozna przepuszczac przez kat). Po wyplukaniu odstawiamy na odplyniecie wody, montujemy filtr z powrotem na miejsce, odpalamy silnik i na wolnych obrotach zostawiamy do odparowania resztek wody. Potem wstawiamy nowy FAP programowo i cieszymy sie dalsza bezproblemowa jazda. Warto tez przy okazji napelnik zbiornik dodatkiem i wyzerowac liczniki dodatku, aby miec spokoj na nastepne 120 do 160 tys. km w zaleznosci od sposobu tankowania. Do tego najlepiej uzyc Lexii, albo dobrego testera uniwersalnego.
Jestes w stanie zrobic to wszystko sam, albo z pomoca kumatego mechanika , nie majacego duzego doswiadczenia z cytrynkami. Do demontarzu FAPa lepiej miec kanal, albo podnosnik.
Powodzenia. Jesli bedziesz mial pytania , postaram sie pomoc.

Bledy znikna po naprawie i wykasowaniu. Ten silnik nie ma pompy paliwa w zbiorniku. Pompa zasilajaca jest zblokowana z pompa wysokiego cisnienia , a do odpowietrzania jest reczna pompka. Problem z ESP/ABS polega na tym ,ze to system ESP traci kontrole nad silnikiem, gdy wystapi w silniku blad majacy wplyw na moc silnika. Przy innych bledach silnika ESP pracuje poprawnie. Duzo ludzi ma problem z pojawianie sie tego , ale to jest blad przemijajacy po naprawie systemu silnika. Te pozostale bledy sa rowniez pochodna braku odpalaania silnika i znkna po popranym odpaleniu i wykasowaniu bledow. Generalnie chodzi o brak kontroli cisnienia w szynie wysokiego cisnienia.

 
 
Wujek_Rafal

Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600 9HR
Paliwo: ON
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 10
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: 13 Luty 2022, 19:02   

Bardzo dziękuje za obszerne opisanie tematu. Pytanie, czy w celu dostania się do wtyczki konieczny jest demontaż podszybia? Auto mam pod chmurką a obawiam się, że w jeden dzień się nie wyrobię z tym ... tego czujnika szukać na końcu listwy CR? to będzie coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-paliwa-citroen-c3-c4-c5-1-6hdi-9986368497

Co do FAP, wg Twojego opisu - do zrobienia. Muszę tylko zorientować się w temacie jak ogarnąć Lexie, skoro już nabyłem to warto się tego nauczyć. Czy poziom płynu w nerce można skontrolować tylko optycznie rozbierając i zaglądając tam? Nereczka czy zbiornik, czy zależy co pod ręką montażysta na lini miał? Jeśli płyn to pewnie coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/plyn-do-filtra-fap-dpf-citroen-c4-c5-1-6-2-0-hdi-11743093033

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Luty 2022, 20:08   

Tak to taki czujnik. On wystaje od strony sprzegla pod zaworem EGR. Niestety troche sie pomylilem; w tym silniku filtr paliwa jest w innym miejscu. Sadze, ze jednak podszybie trzeba rozmontowac, bo dostep jest naprawde ciezki, a i zawor EGR skomplikowany. Zanim zaczniesz rozbierac, sprawdz na podnosniku czy jest dostep do czujnika od spodu auta, moze uda sie odlaczyc wtyczke bez rozbierania EGR?
Co do dodatku moze byc taki, jak podales, a moze byc tez nowszy. Jak dostaniesz sie do zbiornika , czy tez nerki to powinien byc numer czesci, albo napis. Z moich danych wynika, ze powinien byc Powerflex w worku o numerze 1500PS 1500.PS 1500 PS 1500HA 1500.HA 1500 HA
do C4 PICASSO 06-13 r. 1.6 HDI 2.0 HDI.
W nowszych jest tez AdBlue, ale to juz inny temat.

 
 
Wujek_Rafal

Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600 9HR
Paliwo: ON
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 10
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: 13 Luty 2022, 20:35   

Bardzo dziękuje za zainteresowanie i Twoje rady. Jutro zerknę pod auto czy jest szansa dostać się do tej wtyczki. Jeśli nie dojdę, z uwagi na porę roku, laweta i do mechanika cisnę (jak tylko uproszę się o termin). Ostatnie pytanie, z zapytania o diagnozę FAP, wyczytałem w innym wątku o FAP, że przy zatkanym filtrze różnica ciśnień powinna być ponad 3 mbar. U mnie wskazuje 0. Czy ten błąd mógł również wystąpić w skutek niemożliwości uruchomienia auta? Na to liczę, bo jak zacznę wymieniać mechanikowi co można by zrobić to mnie pogoni... a portfel mocno się uszczupli.. z góry dziękuje za info - choć tak za pewne będę z mechanikiem w kontakcie na bieżąco w trakcie naprawy i to wyjdzie samo...

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Luty 2022, 23:14   

Roznica cisnien na FAPie powstaje na pracujacym silniku i pokazuje faktyczne nasycenie filtra sadzami. To od tej wartosci zalezy moment samoczynnego startu wypalania filtra. W mokrym filtrze przebiega to w temp. okolo 400 stopni i trwa tak dlugo, az roznica cisnien spadnie do odpowiedniej wartosci. W nowym filtrze cisnienie powinno byc rowne 0 do 2 mBar na wolnych obrotach, w uzywanym moze dochodzic do 10, 12 mBar. W miare stopnia zapelnienia filtra rosnie do wartosci przy ktorej zaczyna sie wypalanie. W miare uplywu czasu w filtrze osadza sie popiol ze spalonego w silniku oleju i resztek dodatku, powodujac zmniejszanie objetosci filtra dla sadzy, co powoduje rowniez czestsze wypalania. Jest to bardzo niekorzystne, bo z kazdym wypalaniem wzrasta zuzycie paliwa i rowniez paliwo dostaje sie do oleju, rozcienczajac olej- co jest grozne dla silnika. Proces ten powtarza sie do momentu, gdy sterownik silnika (wzglednie sterownik FAPa) uzna, ze filtr jest zapchany dodatkiem i wola o wymiane, albo plukanie ( zbyt czeste wypalanie i zbyt duze cisnienie roznicowe). Dodam jeszcze, ze oczywiscie na obrotach i pod obciazeniem wartosci cisnienia roznicowego wzrastaja, nawet powyzej 150mBar i w funkcji obrotow i obciazenia sterownik odpowiednio reaguje , wlaczajac wypalanie , czy tez wysylajac sygnal bledu. Przegapienie tego moze prowadzic nawet do zablokowania mocy silnika na stale i wtedy konieczna jest zmiana softu silnika , co nie jest prosta sprawa.
Powinienes najpierw doprowadzic do usuniecia bledu z czujnikiem cisnienia CR, a potem pobawic sie z wymyciem FAPa.

 
 
Wujek_Rafal

Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600 9HR
Paliwo: ON
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2013
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 10
Skąd: Goczałkowice Zdrój
Wysłany: 14 Luty 2022, 13:43   

Dziś byłem pod autem zobaczyć czy jest szansa sięgnąć tego czujnika na listwie cr. Nie ma szans... , rozrusznik przeszkadza. Auto na lawecie pojechało na warsztat. Na szczęście asistanse mam... Zdam dalej relacje co i jak.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA