Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
autentyczny stan licznika
Autor Wiadomość
aneczkalp1

Mój samochód: CITROEC C3
Poj. silnika (cm3): 1380
Paliwo: DISEL
Wersja:: HECZBEK
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 7
Skąd: OSTRZESZÓW
Wysłany: 6 Lipiec 2011, 22:18   autentyczny stan licznika

mam podejżenie , żę licznik w moim samochodzie był cofany. Jak zadzwoniłam do serwisu citroena to mi powiedzieli , że mogą mi tylko podać historie auta w okresie gwarancyjnym czyli do 2007 roku ale co było dalej ? Jak mogę to sprawdzić ?

Bardzo proszę o pomoc :)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 6 Lipiec 2011, 22:45   

aneczkalp1, Jeżeli auto po 2007 nie było serwisowane w ASO, to dokładnego przebiegu nie poznasz...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 6 Lipiec 2011, 23:25   

niestety, w polsce rzecz nie do zrobienia. Wprawdzie producenci się prześcigają w miejscach gdzie się zapisuje przebieg samochodu, lecz cóż elektronicy sa na bieżąco i są w stanie zmienić wszystko. Dopóki nie wprowadzimy systemu jak w szwecji, gdzie w bazie danych zapisywane są stany licznika na każdym przeglądzie, dopóty możemy byc zawsze oszukani.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
aneczkalp1

Mój samochód: CITROEC C3
Poj. silnika (cm3): 1380
Paliwo: DISEL
Wersja:: HECZBEK
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 7
Skąd: OSTRZESZÓW
Wysłany: 7 Lipiec 2011, 20:57   

Hej,

Tylko że ja byłam u takiego elektryka jak wyskoczyły mi błędy i on na wstępie powiedział mi że jemu program pokazuje ze stal licznika mam wyższy niż w rzeczywistości. To znaczy z programu sczytał , żę dwa miesiące temu z serwisu ma zapis ze był przebieg 190 tys a ja teraz mam 131 tys wiec stwierdził , że licznik był kręcony. Ogólnie autko jest bardzo zadbane i nie wygląda żeby miały wyższy przebieg niż ma. Zgłosiłam się nawet z tym tematem do sprzedającego (bo auto kupiłam 2 miesiące temu ) ale on zarzekał się , że licznik nie był kręcony...Wiec nie wiem juz komu wierzyć i skad ten alektryk mial takie dane ? Co o tym myślicie ? Może ktoś miał podobny przypadek ?


:evil: :evil: :evil: :evil:

 
 
KinioPP

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 18:36   

190 a 160tys to wg mnie żadna różnica. Nie ma co sobie tym zawracać głowy.

 
 
aneczkalp1

Mój samochód: CITROEC C3
Poj. silnika (cm3): 1380
Paliwo: DISEL
Wersja:: HECZBEK
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 7
Skąd: OSTRZESZÓW
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 21:22   

NA LICZNIKU WIDNIEJE MI 131 TYS a elektryk mówił , że może być przejechane teraz około 2000 tys wiec 70 tys to chyba jest różnica ?

czyli nie mam żadnej możliwości sprawdzić czy mój licznik był kręcony ?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 21:40   

aneczkalp1, Jeśli mogę spytać, to do czego jest ci to potrzebne?

Czy aby ten twój elektryk jest faktycznie elektrykiem samochodowym z bogatym doświadczeniem?
Powiem tak : po kupnie autka wymieniałem rozrząd u (ponoć) bardzo dobrego mechanika. Naprawia tylko autka francuskie, a nie potrafił mi powiedzieć jaką mam pojemność silnika - oczywiście po numerach na silniku. Wymiana rozrządu zajęła mu prawie 7 godzin. Nie wiedział tylko jednej rzeczy, że 1,8 i 2,0 16V mają takie same rozrządy (paski, napinacze i rolki przewijające). Skończyło się na stwierdzeniu, że mam podmieniony motor na 2,0 16V (faktycznie jest 1,8 16V). Mało tam jajka nie zniosłem. :-?

Ot moje zdanie. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
MuruS

Mój samochód: Citroen XM Break
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: Diesel
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 6
Skąd: Włodawa
Wysłany: 8 Lipiec 2011, 23:34   

Witam.
W Polsce nasi domorośli fachowcy, kręcą własnie liczniki w dość prosty sposób bo innego nie znają, bądź po prostu nie wiedzą jak to zrobić (nie posiadają odpowiedniego sprzętu), otóż jest to tak.
Mamy (chipka) w który to komputerek nabija kolejne km z przebiegu, i to jest stan faktyczny przebiegu auta. (zakodowany i teoretycznie nie zmienny). I parametr II wartość wyświetlana dla naszych oczu. (I TO WŁAŚNIE PRZESTAWIAJĄ NASI EXTRA FACHMANI OD LICZNIKÓW). PO podpięciu lapka z odpowiednim programem widzimy stan z chipka, a nie z cyferblatu.

A całej reszty domyślcie się sami :d

_________________
http://abden.istore.pl - Sklep z art. szkolnymi i biurowymi, jedne z najtańszych cen na rynku.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 9 Lipiec 2011, 13:17   

Prawda jest taka, że 70 tyś w zasadzie nie robi wielkiej różnicy (w samochodzie tej klasy), jeżeli piszesz że autko jest zadbane to generalnie nie ma co się tym przejmować.
Co do samego faktu kręcenia liczników, to kupujący w zasadzie sami nakręcili ten biznes, chcieli kupować auta z zachodu 10-letnie z przeglądem 100 - 150 kkm, to mają. Nasz klient nasz pan.
Dalej podtrzymuje swój pogląd, że system ze szwecji doskonale się sprawdza. Profesjonallista jest w stanie zmienić każde miejsce zapisu w samochodzie (mimo że w najnowszych samochodach ilośc miejsc gdzie zapisywany jest przebieg przekracza 10).

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Sierpień 2018, 14:29   

Ostatnio odfiltrowywałem jednego handlarza C5-tek i wyszło, że jakoś152 tys. mu pasuje i tak sprzedaje. A miało być pięknie....



licznik km.JPG
kręcenie licznika
Plik ściągnięto 63 raz(y) 52,49 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Sierpień 2018, 15:22   

Wystarczy podlaczyc Lexie i sprawdzic stan dziennika zdarzen. Kazdy pojawiajacy sie incydent ma zapisany stan licznika, jak rowniez date. Jesli istnieja zapisy, ich dane sa wiarygodne. W przypadku braku zapisow w dzienniku mozna domyslac sie, ze komus zalezalo na tym, aby nie mozna bylo odczytac stanu licznika. W takim wypadku mozna podejrzewac ingerencje w stan licznika. Niemozliwe jest utworzenie nowego dziennika.

Kazdy pojazd powinien posiadac zapisy w dzienniku zdarzen ( Citroen i Peugeot po 2000 roku)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Sierpień 2018, 16:01   

dejnekomirek, Niestety wystarczy spalona żarówka i dziennik się przepełnia....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 13 Sierpień 2018, 20:05   

robson napisał/a:
dejnekomirek, Niestety wystarczy spalona żarówka i dziennik się przepełnia....

Nie do końca.
Mój C6 ma dziennik zdarzeń.
Dziennik zawiera historię usterek/błędów, nie zawsze jest to chronologiczne ale jest. Data oraz stan licznika - wystapiło - zniknęło.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Sierpień 2018, 21:08   

Dokladnie tak. Cale zycie samochodu jest zapisane. Przy przestawianiu stanu licznika trzeba wykasowac pamiec w BSI i pamiec w liczniku. Przy okazji znikaja zapisy dziennika zdarzen. Ich brak moze byc dowodem na korekcje stanu licznika. Tak wiec obecnosc zapisow , jak rowniez przepelnienie dziennika sa dowodem na brak ingerencji. Oczywiscie sa to tylko domyslne symptomy korekcji, ale przyblizaja znaczaco stan faktyczny. Generalnie kieruje sie stanem pojazdu przy zakupie, stan licznika czesto nie ma zadnego znaczenia. Czesto pojazd z malym przebiegiem ma bardziej zuzyta mechanike od pojazdu z duzym przebiegiem, a uzywanym do jazd po autostradzie. Auta przechowywane w garazu, z dlugimi okresami postoju, czesto sa bardziej niebezpieczne od normalnie eksploatowanych pojazdow. Auta parkowane przez pare miesiecy na trawie czesto sa bardzo zaatakowane przez korozje. Mysle, ze na przebieg nalezy zwracac uwage przy autach nowych, paroletnich. Przy kilkunastoletnich lepiej patrzec na stan faktyczny.

 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Wrzesień 2018, 10:05   

Może nie najprostszą ale skuteczną metodą jest podpięcie interfejeniesu diagnostycznego i sprawdzenie tzw. historii interwencji w koputerze auta. Jeśli będzie historia czysta, znaczy kręcony. Jeśli coś będzie to będzie ostatnia data i przebieg. Z reguły rzetelny.
Ja mojemu szwagrowi sprawdziłem i u niego wyszło przy przebiegu 220.000 km w
Citroenie C-5 interwencja przy przebiegu 370.000 km. Ot i wyszło szydło z wora ;-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA