Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen C4 - 1.6 16V NFU TU5JP4 - Na zimnym wypada zapłon
Autor Wiadomość
jaszczomp

Mój samochód: Citroen C4 I
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 19 Mar 2021
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Luty 2022, 19:19   Citroen C4 - 1.6 16V NFU TU5JP4 - Na zimnym wypada zapłon

Witam,

Pacjent to C4 2006 z silnikiem 1.6 16V NFU

Objawy:
Gdy jest zimno i odpalam silnik chodzi prawidłowo przez jakieś 5-10 sekund po czym wpada w coraz większe wibracje do tego stopnia, że potrafi zgasnąć, wywalić check z informacją o wypadaniu zapłonu na dwóch cylindrach. Czasem przechodzi to trzęsienie się po około minucie i pracuje w miarę równo już do kolejnego wystudzenia silnika. Problem występuje tylko na zimnym silniku. Po takim zgaszeniu z wywaleniem checka można go odpalić normalnie.

Z tego co udało mi się sprawdzić Lexią to kąt wyprzedzenia zapłonu przyjmuje wartości ujemne do momentu, aż przestaje nim trząść, wtedy wraca do przedziału 10-20, chwilami troszkę wyższe.





Z rzeczy jakie wymieniłem już w silniku to:
    Świece
    Cewka zapłonowa
    Czujnik położenia wału korbowego
    Wtryskiwacze
    Wyczyszczona przepustnica i kolektor ssący
    Płukanka i olej 5W30 ACEA C2


Jest poprawa, ale to też dzięki dodatnim temperaturom na zewnątrz. Obstawiam, że problemem mogą być zużyte popychacz hydrauliczne. Nie wyrabiają z napełnieniem się gdy silnik jest zimny. A nawet jak jest rozgrzany, słychać że silnik nie pracuje idealnie gładko, są mikro drgania/przycięcia, nieregularne.

Producent przewiduje popychacze o numerze katalogowym 0942.93 który występował tylko w 1.6 NFU, około 40zł z INA, natomiast wiele zamienników innych firm wspomina o kompatybilności popychaczy o numerze 0942.50 montowanym między innymi w silniku V6 XFU, które to z INA kosztują już 20zł. Specyfikacja dostępna na stronach mówi, że wymiary obu są identyczne. Pytanie czy ktoś przerabiał temat i ma wiedzę, że te od XFU są identyczne i podejdą pod NFU.

0942.93 droższy dedykowany do NFU

0942.50 tańszy od XFU, teoretycznie podejdzie pod NFU

Popychacz firmy Ajusa pasujący do NFU i XFU


Odrzucam winę pompy paliwa, nie ma problemu z gazowaniem do odcinki więc pompa wyrabia, dołożyłem też dodatkowy filtr paliwa pod maską tak na wszelki wypadek.

Nosze się z wymianą tych popychaczy we własnym garażu. Nigdy tego nie robiłem, cały czas się uczę nowych rzeczy. Wymiana wtryskiwaczy przebiegła bez problemu. Wiem, że musze zdjąć wałki rozrządu. Kolejne moje pytanie, czy przy tym silniku konieczne jest spuszczenie płynu chłodniczego i oleju gdy zdejmowana będzie tylko pokrywa głowicy wraz z mocowaniami wałków rozrządu?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA