Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Fap Citroen C5 II
Autor Wiadomość
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
  Wysłany: 7 Kwiecień 2022, 16:30   Fap Citroen C5 II

Dzień dobry.
Od niedawna kupiłem C5 II 2006 Exclusive i mam pytanie do fap w moim przypadku.
W załączniku są zdjęcia, które przedstawiają dane i pytanie, czy czeka mnie mycie Fap?
Na budziku mam 297 tyś km, a przy 300 tyś przewidywana wymiana.
Dowiedziałem się jaki środek kupić, ale nie wiem ile zostało w zbiorniku.

Mam też pytanie odnośnie alarmu niezapiętych pasów, chcę to wyłączyć, ale nie widziałem opcji wyłączenia alarmu.
I o co chodzi z tym W i WK?



20220407_080355.jpg
Plik ściągnięto 46 raz(y) 175,72 KB

20220407_081720.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 161,65 KB

20220407_082752.jpg
Plik ściągnięto 38 raz(y) 181,03 KB

20220407_082917.jpg
Plik ściągnięto 43 raz(y) 206,96 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Kwiecień 2022, 18:00   

Witam. Wyglada na to, ze ktos juz czyscil filtr w Twoim aucie. Wartosc odlozonego dodatku miesci sie w polowie wartosci maksymalnej, wiec smialo mozesz jeszcze jezdzic. Generalnie czyszczenia wymaga filtr, ktorego srednia odleglosc miedzy wypaleniami dochodzi do okolo 100 km i nasycenie dodatkiem do 160, 180 gram. Wtedy warto wymontowac filtr i wyplukac czysta woda. Dziala to skutecznie i nie wymaga zadnej chemii. Duzo juz napisano tutaj o plukaniu filtra. Dla swietego spokoju sprawdz czy w zbiorniku dodatku jeszcze cos jest, bo zbiornik nie ma zadnego czujnika poziomu , a alarm o zbyt niskim poziomie podnoszony jest tylko z szacunkowego obliczania zuzycia i nie odpowiada stanowi rzeczywistemu. Najlepiej co okolo 60 tys. km dolewac do pelna (zalecenia producenta). Jedno pelne napelnienie powinno starczyc na przebieg od 120 tys do 160 tys. km w zaleznosci od rodzaju tankowania. Mysle, ze mozesz jeszcze smialo przejechac jakies 60 do 80 tys. km do koniecznosci plukania filtra z odlozonego dodatku.
Odnosnie alarmu zapietach pasow sadze, ze raczej nie da sie tego wylaczyc. Mozesz wylaczyc poszczegolne poduszki, czy tez napinacze w sterowniku poduszek, ale nigdzie nie spotkalem funkcji wylaczenia alarmu. Sadze, ze jest to calkiem oddzielny system, zyjacy swoim zyciem bez sterownika. Tak sadze, nigdy nie zaglebialem sie w ten temat.
Nastepnym razem rob badanie filtra na wlaczonym silniku, to pozwala lepiej ocenic stan filtra. Istotne jest cisnienie roznicowe na wolnych obrotach. Czesto korekcja wskazan zajmuja sie ludzie nie majacy duzego doswiadczenia, czesto zeruja liczniki bez zadnych zmian fizycznych i wtedy tylko po cisnieniu roznicowym mozna okreslic kondycje filtra , czy reszta parametrow moze byc prawdziwa. Pozdrawiam.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 8 Kwiecień 2022, 06:03   

Faktycznie mogłem na odpalonym, ale niech te dane posłużą jako nauka odczytania wartości.
Na zdjęciu drugim (20220407_081720.jpg) Wartości 88g to są sadze w fapie? a 38 to warość która jest aplikowana do fitra?
Jak w tym samochodzie objawia się wypalenie filtra. Jakieś powiadomienie objawy na postoju lub w jeździe?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Kwiecień 2022, 09:45   

88 g to ilosc resztek po dodatku w FAPie, ilosci sadzy nie podaje Lexia, podaje tylko wypelnienie w %. W sumie nie ma to znaczenia, wypalanie usunie sadze. Istotna jest pojemnosc uzyteczna filtra, a ta zmniejsza sie ciagle przez osadzanie sie popiolu po oleju i spalony dodatek, wskutek czego pojemnosc dla sadzy zmniejsza sie i wypalania zachodza coraz czesciej. Czeste wypalania rozcienczaja olej paliwem i zwiekszaja zuzycie paliwa. Jedno jest grozne dla silnika, drugie dla portfela.
Niestety Lexia ma pare kwiatkow odnosnie tlumaczen i w polskim tlumaczeniu opisy sa czesto wrecz komiczne, nie mowiac o jednostkach fizycznych. Trzeba przyzwyczaic sie do tego. Wartosc 38 g to jest ilosc dodatku pozostala w zbiorniku (oczywiscie szacunkowa).
Jak objawia sie wypalanie? Generalnie nie ma zadnych komunikatow, zadnych lampek. Zmienia sie jednak odglos wydechu, robi sie bardziej basowy, wyraznie slyszalny. Warto zamontowac diode w lewym lusterku, gdyz w celu podniesienia obciazenia silnika przy wypalaniu wlacza sie ogrzewanie tylnej szyby i wraz z tym rowniez lusterek. Daje nam to podglad na proces wypalania i pozwala na swiadome dokonczenie procesu przez dalsza jazde.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 8 Kwiecień 2022, 18:46   

Czyli według kompa w zbiorniku nie zostało mi dużo płynu? Ale jest opcja, że poprzedni dolał, ale nie zanotował w komputerze.
Co do wypalania mówisz, że powinny włączyć się grzanie lusterka i tylna szyba. W takim razie, po co montować diodę skoro już jest przy przycisku.

Odnośnie tłumaczenia lexii. Czyli jak zmienię na angielski lub francuski i przetłumaczę translatorem, będzie lepiej?

Mam też objaw poszarpywania przy stałym obciążeniu mniej więcej od 60 do 80 km/h
Błędy 1644 1614 no i nieszczęsne świece 1350, dowiedziałem się gdzie są i już mi się ode chciało.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Kwiecień 2022, 09:14   

Moze wlasnie dlatego, ze Lexia jest tak dostepna, latwo zmieniac ustawienia w licznikach FAPa. Do tego brak czujnikow i jak nie sprawdzisz, tak lepiej nie wierz w wyswietlane dane. Diode wlasnie po to, aby bylo to widac. Na wlaczniku tego nie widac.
Jesli wierzysz tlumaczom translatora , to mozesz tak probowac. Czesto tlumaczom brak wiedzy technicznej i wychodza komiczne kwiatki. Sprobuj i daj znac !
Poszarpywanie to czesto problem z EGR. Odczytaj tez znaczenie bledow i miernik w reke i pomierzyc!

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 10 Kwiecień 2022, 09:10   

Szkoda, że nie pokazuje dioda inf. przy przycisku. Zamontuję ją.
Przemyję filtr, napełnie dodatek i dodam wartości w komputerze.
A co w przypadku kiedy dodatku będzie z 2L, a wartość która komputer ma 0,5L?
Wczoraj wieczorem zobaczyłem, że jest dolny wężyk urwany od amortyzatora i prowizorycznie zrobiłem złączkę, ale mam pytanie czy idzie jakoś zdjąć wężyk przy amortyzatorze?
Zauważyłem również ciągłe samoczynne zmiany wysokości. Jak byłem na szybko zobaczyć spód to te małe cięgno jest zapieczone. Jak naprawię to powinno pomóc? czy coś jescze mam zobaczyć?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Kwiecień 2022, 09:56   

Nikt nie nadaza za kreatywna technika , przeciez konstruktorzy nie mysla o wygodzie uzytkownikow. Oni mysla o pieniadzach Serwisu. Nie chce sie powtarzac, ale do mycia uzywamy strumien wody z weza przez okolo 4 godziny (bylo tyle razy pisane o tym, ze...). Po zamontowaniu odpalamy silnik i suszymy wklad przez spokojna jazde do momentu znikniecia pary wodnej w wydechu. Kasowanie parametrow filtra (montaz nowego). Zerowanie licznikow i mozemy zapomniec na nastepne 130 do 160 tys o Fapie. Jesli zbiornik dodatku bedzie mial wieksza ilosc wewnatrz, to jest to tylko dowod na to, ze poprzednik nie zmienial stanu licznika przy dolewce, jak rowniez swiadczy to o niedoskonalosci systemu dodatku (brak jakiegokolwiek czujnika, byly tylko w pierwszej wersji i bardzo krotko)
Ten tzw smoczek przy amortyzatorze wymienia sie kompletny , mocowany jest specjalna zapinka, opaska. Te ciegielka powinny byc sprawne, swobodnie sie poruszac. Inaczej moga miec tez wplyw na wskazania potencjometrow w czujnikach wysokosci.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 10 Kwiecień 2022, 12:16   

Oki z mojej strony pytań już nie mam. Jak zrobię planowane czynności, podzielę się tutaj. Dziękuję bardzo dejnekomirek za szybkie odpowiedzi i przekazaną wiedzę.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Kwiecień 2022, 09:49   

Ponownie wstawie dla przypomnienia:
W jaki sposób dobrać płyn po numerze ORGA ?
FranceAuto Pabianice

W pojazdach marki Citroen i Peugeot nanoszony jest kod ORGA. Odpowiada on za datę produkcji samochodu. Przy dobrze odpowiedniego płynu, nie należy się sugerować jedynie tą informacją. W większości przypadków taki numer można odczytać z naklejki znajdującej się na słupku/drzwiach.

Złączka zatrzaskowa biała / szara: EOLYS DPX42
Stosujemy w pojazdach do nr ORGA 9492

Złączka zatrzaskowa zielona / brązowa: EOLYS 176 lub INFINEUM F7995
Stosujemy w pojazdach od nr ORGA 9493 do ORGA 12166
- Citroen C6 (od nr ORGA 12116)
- Citroen C5 III oraz Peugeot 508 (od nr ORGA 12125)

Złączka zatrzaskowa niebieska: EOLYS POWERFLEX
Stosujemy w pojazdach od nr ORGA 12167
- Citroen C8 oraz JUMPY (od nr ORGA 12152)
- Citroen C4, C4 Picasso, Berlingo (od nr ORGA 12167)

EOLYS EXTEND zastępuje INFINEUM F7995
Stosujemy w pojazdach od nr ORGA 12076
- Citroen C5 III C6 (od nr ORGA 12076)
- Peugeot 508 607 407 (od nr ORGA 12076)

Numer ORGA jest bardziej miarodajny dla okreslenia prawidlowosci zastosowanego dodatku.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 6 Maj 2022, 19:09   

Noo to jestem po kąpieli wodnej fap-a i dodaniu płynu. Efekt na zdjęciach.
Martwi mnie to, że nie mogłem zmienić przebiegu do wymiany fap-a.
Próbowałem przez przegląd personalizowany fap, ale zastałem odmowę.



20220506_134209.jpg
Odmowa dostępu
Plik ściągnięto 24 raz(y) 169,62 KB

20220506_133045.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 127,67 KB

20220506_133030.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 140,43 KB

20220506_131743.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 121,86 KB

20220505_164416.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 72,96 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Maj 2022, 21:09   

Wszystko ladnie. Aby zmienic stan Fapa musisz wymienic go na nowy. Sterownik wtedy zobaczy zmiane filtra. W sumie nie ma to zadnego znaczenia, istotne jest cisienie roznicowe i srednia odleglosc miedzy wypaleniami. Jesli dobrze wyplukales powinno teraz wypalac co okolo 600 km.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 7 Maj 2022, 06:22   

Znaczy można było dokładniej wykąpać, ale nie miałem możliwości dojścia do brzegów wkładu ponieważ wąż ogrodowy 1/2" nie chciał się zaginać, więc zrobiłem redukcję na 1/4" i lekko zagięty, a i tak zostało tyci. Organoleptycznie zostało jakieś 2%, czyli całe nic w porównaniu co przypuszczam było z 45% popiołu. Oczywiście mogłem podpiąć do hydrantu, to dopiero zrobiło by robotą i być może bałaganu. Efekt super.

Dobrze myślę, jak bym miał możliwość wejścia w przegląd personalny fap-a, to bym mógł zmienić a nawet przetestować jego stan? Ogólnie w programie zrobiłem, że jest "nowy" a i tak został przebieg 300tyś

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Maj 2022, 09:06   

Ten przebieg nie ma zadnego znaczenia. Czesto w tych nowszych sterownikach Lexia ma problemy. Byc moze zalezy to od wersji, a moze serwis ma jakies inne metody. Mialem kiedys 206 hdi i nic nie mozna bylo zrobic z ustawieniami Fapa. Podobno serwis poradzil sobie.
Odnosnie plukania - cisnienie wody nie ma zadnego znaczenia. Istotne jest tylko aby przeplywala woda. Ona sama zrobi robote. Pluczemy do momentu gdy przestanie pojawiac sie osad wokol miejsca plukania filtra. Czas to okolo 4 godziny, czasami dluzej. Co jakis czas warto tez odwracac kierunek przeplywu wody, chociaz generalnie pluczemy od tylu, tj. od strony wydechu.
Nawet jesli nie zmienis stanu km do wymiany nic sie nie stanie. Istotna jest ilosc dodatku w zbiorniku i wartosc cisnienia roznicowego. U Ciebie jak widac cisnienie jest idealne.
Bywa, ze plukanie nic nie zmienia w stanie filtra, dzieje sie tak w filtrach uzywanych bez dodatku i zawalonych popiolem bez dodatku oraz sadzami nie wypalanymi w temp 400 stopni. W takim wypadku filtr jest raczej stracony, bo nawet na specjalnej maszynie ciezko przywrocic filtr do stanu czystego. Tak wiec to dodatek jest najwazniejszy w eksploatacji Fapa mokrego.
Zycze spokojnej eksploatacji.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 8 Maj 2022, 08:47   

Może trochę przewrażliwiony jestem, ale wolę to zrobić konkretnie:) Dziękuję bardzo niech służy

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA