Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż radia w XM
Autor Wiadomość
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 10 Listopad 2012, 17:59   Demontaż radia w XM

Witam,

Stałem się szczęśliwym posiadaczem wymarzonego od dawna XMena.

Boli mnie tylko brak możliwości odtwarzania CD lub MP3.
Znalazłem opis na internecie opis jak podłączyć zmieniarkę do radia, zaopatrzyłem się w zmieniarkę odpowiednie wtyczki oraz kable. Teraz chciałem się pobawić w poskładanie tego do kupy i......

Nie wiem jak wyjąć radio ;-) a nie chcę nic spitolić

Może ktoś pomoże.

Z góry dzięki

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Listopad 2012, 18:01   

Musisz zdjąć najpierw zewnętrzną ramkę. Później musisz na raz w 4 punktach włożyć specjalne pręty aby odblokować zaczepy.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 10 Listopad 2012, 18:34   



Te okrągłe 4 ?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Listopad 2012, 18:37   

Zgadza się.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 10 Listopad 2012, 18:48   

Dzięki wielkie - już zdemontowane - przystępuję do lutowania kabelków do zmianiarki Philips DC022 - kupiona za całe 20 zł z przesyłką ;-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Listopad 2012, 18:49   

duch71, Miejmy nadzieję, ze będzie działać ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 11 Listopad 2012, 01:10   

Zadziało ale nie do końca ;-( radio ją widzi, zmienia płyty tyle że nie kręci płytą i nie odtwarza ;-( a tak miało być pięknie. Szukam kolejnej bo okablowanie już jest

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Listopad 2012, 20:19   

Zmieniarka to przeżytek.... Lepiej mp3 zamontuj ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 12 Listopad 2012, 21:44   

Zmieniarka zadziałała, dzięki pomocy innego kolegi który podpowiedział że w tej zmieniarce płyty wkłada się "do góry nogami" czyli powierzchnią odczytu do góry.
Nigdy bym na to nie wpadł.

Nie ma emulatorów zmieniarek D2B - czyli takich jak w tym rdiu Philipsa a grzebać w środku żeby wciąć się w tor głowicy i montować czytnik kart nie umiem, nie wiem jak, zarobiony jestem ;-)

 
 
Pietka7777
XM-en

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Świdnik
  Wysłany: 13 Listopad 2012, 09:51   

Podepnę się pod temat :-P
Czy ktoś wie gdzie nabyć gumowe amortyzatorki do zmieniarki?

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 13 Listopad 2012, 17:21   

chyba najlatiwiej bedzie gdy kupisz jakas zapsuta na allegro lub ebayu.

jezeli czesto ci skacze lub nie chce odtwarzac plyt, to proponuje tak: jezeli oczywiscie sie nie boisz rozebrac zmieniarki. choc pewnie juz to zrobiles, bo szukasz do niej czesci :)

najpierw wyczysc laser. jak to zrobic to chyba jest 100 milionow poradnikow, wiec nie bede rozwijal tematu :)

dwa: w wielu modelach ustawia sie sprezynki od zawieszenia w zaleznosci od pozycji w jakiej zmieniarka jest zamontowana. i naprawde malo kto o tym wie. wiec jezeli masz taka mozliwosc, ustaw odpowiednio zaczepy sprezynek i powinno to sporo pomoc.

 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 13 Listopad 2012, 22:21   

Ano są na boku zmieniarki po obu stronach miejsca na śrubokręt z literkami H-Horizontal - V-Vertical - w zależności od sposobu zamocowania należy je odpowiednio ustawić żeby nie trzęsło nią w środku

 
 
duch71

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Olej Napędowy
Wersja:: Prestige
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 12
Skąd: Jastrzębnik
Wysłany: 13 Listopad 2012, 22:22   

P.S. Teraz jeszcze muszę wymyślić sposób jak pociągnąć kabel do bagażnika i gdzie tam zamocować zmieniarkę. Chyba że nie do bagażnika ??? Jakieś pomysły ???

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 14 Listopad 2012, 00:50   

najprosciej tlumaczac, to sprezynki sa po to, zeby na nich wisial mechanizm zmieniarki. literki literkami, ale jezeli sie przyjrzysz i pomyslisz to dzieki temu wiesz ktora strona to gora i dol :)

a co do miejsca: masz jakies lepsze? :) kable to nie jest wielki problem. najwieksze wyzwanie to miejsce. ja jedynie widze ja pod fotelem lub nad nogami pasazera lub w schowku. czy sie zmiesci nie wiem, ale tylko takie rozwiazania przychodza mi do glowy. o wygodzie czy estetyce nie dyskutuje :) no moze jeszcze jedno... kieszen w drzwiach.

 
 
Pietka7777
XM-en

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 2
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14 Listopad 2012, 07:42   

Podejrzewam że te gumowe amortyzatorki troszku się "rozlazły". Sprężynki mam ustawione dobrze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA