Wysłany: 9 Maj 2022, 16:49 C$ GP 1.8 Problem z klimatyzacją i inne problemy
Cześć , niestety moja cytrynka zaczyna szwankować. Mianowicie nie działa klimatyzacja , nie słychać załączenia sprężarki. W ubiegłym roku robiłem serwis klimy i była szczelna i nabita do pełna Druga sprawa to gdy włączam zimny nawiew to przy zimnym silniku z wszystkich kratek leci zimne. Jak już silnik się nagrzeje , zgaszę i ponownie włączę nawiew to zimne leci tylko z 2 kratek od strony pasażera. Kolejny problem to falujące obroty silnika i to bez znaczenia czy zimny czy nagrzany. Potrafi na biegu jałowym się krztusić jak by spadały obroty do 600. Dzisiaj podłączyłem Lexię i robiłem pare testów i wyskoczyło kilka błędów. Świece były wymieniane około 1000 kilometrów temu. Czy ktoś miał taki problem ? Może podpowiedzieć na co zwrócić uwagę żeby nie dać się wykolegować u mechanika.
Kody usterek 715C , F5FF , 9527 , P0130 , P0532 , P1336 , P0172 , P0170. Cisnienie w układzie wytwarzania zimna to 29,2 bar
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Maj 2022, 21:09
Wyglada na to, ze padla cewka zaplonowa, jesli dotyczy to silnika 1.8. Swiadczy o tym wypadanie zaplonu i zly sklad mieszanki. Moze byc tez poczatek wypalenia zaworu, albo zaworow. Mozesz miec nieszczelnosc w ukladzie wydechowym, prawdopodobnie plecionka jest nieszczelna, albo gdzies ssie falszywe powietrze. Czasami zdarza sie w tych silnikach usterka wtryskiwacza/czy. Objawy sa takie , jak przy uszkodzonej cewce , a wina w braku / laniu wtryskiwacza. Widac, ze trzeba sie dokladniej przyjrzec silniczkowi.
Odnosnie klimy- masz zbyt duzo czynnika w ukladzie, albo... uszkodzony czujnik cisnienia w ukladzie. Czujnik pokazuje 30 Bar, a to znaczy, ze klima nie wlaczy sie. Radze kupic nowy czujnik cisnienia i wymienic. Wymiana polega na wykreceniu starego i wkreceniu nowego ( jest zaworek).
Odnosnie silnika: moze otwory swiec zalane sa olejem i dlatego wystepuja wypadania zaplonu - dosc czesty przypadek w tym silniku.
Dzięki za solidną odpowiedź. Na pewno zamówię ten czujnik.odnośnie świec , były wymienione w tamtym roku. Myślisz że mógł by szlak je trafić ?? Ale jeszcze jest problem z zwykłym nawiewem , od strony kierowcy leci gorące powietrze a od pasażera zimne.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Maj 2022, 20:25
Niestety nie mam wiedzy na temat C4. Wystarczy poszukac w okolicach kondensatora, po rurkach klimatyzacji. Czujnik cisnienia jest tylko jeden.
Podales silnik 1.8 , ale w C4 nie ma takiego. Jest gama 1.6 i 2.0 . Ktory tak naprawde masz?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Maj 2022, 18:11
barop, Sprężarka nie załączy się nawet gdy nabita ,jeśli cewka magnesu się spali od kompresora albo urwany kabel-nie słychać załączenia sprzęgła bo elektromagnes nie działa,wypiąć wtyczkę i sprawdzić czy dociera 12v po załączeniu klimy.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Maj 2022, 21:35
dejnekomirek, Doczytałem ,nie rzuca się w oczy bo pierwsze błędy opisane..Tylko że opis dałem do elektromagnesu bo miałem taką awarie..Pozostaje zmierzyć faktyczne ciśnienie .
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Maj 2022, 08:58
W moim poscie powinno byc wpisane 30 Bar, ale to i tak zbyt wysokie cisnienie. Przy takim cisnieniu kazda klima wylaczy sie. Dlatego nie powinno nabijac sie wiecej gramow czynnika, bo wzrasta cisnienie ponad norme. Jesli takie cisnienie panuje w instalacji bez pracujacego kompresora ewidentnie uszkodzony czujnik cisnienia. W ukladzie niepracujacym cisnienie powinno maksymalnie osiagac 6 do 8 Bar w zaleznosci od temp. na zewnatrz.
Wymieniłem czujnik i nadal nic. W lexii nie moge polaczyl sie z kalkulatorem klimatyzacji. Ciśnienie nadal pokazuje 29 bar. Ale jak w lexia dałem sprawdzenie sprężarki to było słychać charakterystyczne trzaśnięcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum