Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 37 Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 26 Kwiecień 2023, 18:40 Po regeneracji przednich z amortyzatorów BX jest twardy
Po regeneracji przednich z amortyzatorów BX jest twardy i niechętnie podnosi przód w pozycję szosa, inne pozycje funkcjonują tzn. podnosi na max i opada. Proszę o jakieś sugestie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Kwiecień 2023, 19:42
Przed regeracja byl miekki, czy moze tez twardy i brales to za objaw padnietych silownikow? Generalnie to nie sa amortyzatory. Te funkcje pelnia dlawiki w kulach. Mysle, ze problem tkwi w padnietych kulach zawieszenia. Mozna je napelniac , ale mozna je tez wymienic na nowe. Napelnianie ma sens, gdy membrama jest nieuszkodzona. Jezdzenie bez gazu w kuli uszkadza membrame i kula jest do wyrzucenia. Druga sprawa to zakres regeneracji i na jakich czesciach? Dawniej mozna bylo kupic gotowe zestawy do naprawy silownikow przednich i mozna bylo w niemalze domowych warunkach naprawic z jakoscia niemalze oryginalow. Dzisiaj pewnie juz jest bardzo trudno zdobyc taki zestaw. Producenci , a rowniez i Citroen koncza szybko zapewnienie czesci do produkowanych pojazdow i zdobycie ich graniczy z cudem. Rowniez ceny sa straszne dla starszych modeli. Mozliwe rowniez, ze regeneracja nie udala sie i z powodu zbyt ciasnego spasowania silowniki pracuja z duzymi oporami, a wtedy pozostaje tylko reklamacja naprawy.
Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 37 Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 26 Kwiecień 2023, 21:44
Przed regeneracja blokował się , opadał i podnosił skokowo,kule są nowe.
Wymieniłem uszczelniacze,oczyściłem wnętrze gładzie wypolerowalem, pozbyłem się rdzy i złogów . Po zamontowaniu reagują max min ale w pozycji szosa są trochę twardawe. Po chwilowym postoju i pono bym uruchomieniu podnosi się tył odrazu a przód jakby z dużym opóźnieniem.
Czy moz to być korektor?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Kwiecień 2023, 11:46
Sadze, ze uszczelniacze sa troche zbyt ciasne , powinny sie wyrobic. Oczywiscie skladales wszystko nawilzone LHMem? Podnoszenie sie wczesniejsze tylu wynika z wiekszej masy przodu. Korektor tez moze byc winny. Po prostu wewnatrz moga byc zlogi ze starego plynu, jak i tez z innych skladnikow ukladu zawieszenia. W korektorze potrafi osadzic sie duzo niepotrzebnego brudu, a blokujacego prawidlowa prace zawieszenia (reakcje i regulacje wysokosci , nie mylic z twardoscia, bo ta wynika ze stanu kul i ze stanu plynu , temp. zewnetrznej). Mozesz zamontowany korektor rozebrac i przemyc benzyna tylko przestrzenie pod membramami i przedmuchac przelewy. Nie jest konieczny demontaz calego korektora, a zachowujemy nastawy regulacyjne wysokosci i unikamy odkrecania rurek. W firmie robilismy to w 10 min i praca korektora zmieniala sie niesamowicie na +.
Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 37 Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 27 Kwiecień 2023, 20:51
Dzięki bardzo za odpowiedź. Jutro ogarnę korektor i podzielę się wynikiem.
Podczas montażu użyłem LHM. Siłowniki zachowują się tak jakby za dużo ciśnienia w nich było. Na poprzecznych nierównościach zachowują się jak by nie było tłumienia tylko sama amortyzacja kul które wymieniłem na nowe 2 tyg.temu.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Kwiecień 2023, 21:00
Silowniki sa tylko teleskopami (pozwalaja zmieniac wysokosc nadwozia) , a cala role amortyzowania i uginania sie nadwozia na nierownosciach spelniaja kule. Cisnienie gazu spelnia role sprezyny, a dlawiki role amortyzatora. Korektor reguluje tylko wysokosc , jego poprawne dzialanie to szybkosc reakcji na zmiane wysokosci nadwozia, oczywiscie zalezy tez od sprawnosci pompy i akumulatora cisnienia. W korektorach sa tez dlawiki, aby nadwozie nie reagowalo zbyt szybko. Jesli masz mozliwosc sprawdz kule, bo moze juz nie maja cisnienia? Wszystko jest mozliwe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum