Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o sfery regulacyjne
Autor Wiadomość
Bartolini1234

Mój samochód: Citroen c5 I
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 1
Skąd: Opolskie
  Wysłany: 16 Luty 2022, 21:40   Pytanie o sfery regulacyjne

Witam, mam pytanie odnośnie citroena c5 z 2003r. z zawieszeniem hydractive 3+. Brzmi ono tak: czy sfery regulacyjne (środkowe) wpływają na komfort, twardość zawieszenia w trybie normalnym (nie sport). Planuję wymianę reszty sfer na komforty i nie wiem czy środkowe też wymieniać. Pozdrawiam serdecznie.

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 154
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Luty 2022, 05:02   

moim zdaniem wszystkie sfery wpływają na komfort jazdy, ja też założyłem do swojego sfery comfort, i zbytnio nie czuję różnicy poza tym że nie stuka mi już z tyłu, inny cytryniaż jak się przejechał moim autem to powiedział że jest taki mięciutki, no i jak psa wiozę autem to rzyga :-D , to może i buja bardziej autem na tych sferach comfort

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Luty 2022, 10:10   

Witam. Sfery srodkowe sa akumulatorami cisnienia, istotne jest tylko aby mialy prawidlowe cisnienie. Maja one wplyw na szybkosc reakcji hydrauliki , gdyz pompa nie jest w stanie dostarczyc odpowiednia wartosc cisnienia w chwilach wymagajacych szybkiego przyrostu cisnienia i wtedy zabezpiecza to sfera. Takie dzialania obserwujemy, gdy hydroactiv chce przeciwdzialac ruchowi nadwozia w przypadku np. dobijania na muldach i musi szybko podniesc zawieszenie. Odczuwa to sie przy szybkiej jezdzie po po pofalowanej drodze, nadwozie nie ulega rozbujaniu, mamy wrazenie wygaszania tego bujania. Dziala jakby efekt wzmocnionej amortyzacji. Pamietam jak bylem zdziwiony, gdy auto nie bujalo sie na pofalowanej autostradzie, mialem wrazenie, ze klei sie do jezdni pomimo duzego obciazenia. Warto dbac tez o ich dobry stan. Niestety do ich sprawdzenia trzeba je wymontowac i sprawdzac na specjalnym przyrzadzie do sfer.
O wplywie tych sfer na komfort mozemy przekonac sie jezdzac dla porownania autem z hydro 3. Wlasnie te kule to ten + przy trojce.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Maj 2022, 20:49   

Środkowe sfery są nazywane sferami komfortu i gdy jedziemy w trybie komfort to zawieszenie działa na 6 sferach a w trybie sport na 4. Środkowe w trybie sport są wyłączane

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA