Piotrek D
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna + gaz
Wersja:: 3,0 V6 Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Czerwiec 2022, 10:57 Wymiana oleju w automacie - Łódź i okolice
Dzień Dobry,
Być może temat był już poruszany, ale mam nadzieję, że ktoś napisze parę słów.
Zbliża mi się termin wymiany oleju w skrzyni automatycznej. Zadzwoniłem do warsztatu na al. Piłsudskiego - w życiu, oni zajmują się tylko prostymi rzeczami. Zadzwoniłem do serwisu na Lodowej - nie zajmują się takimi sprawami. Zadzwoniłem do serwisu na Legionów. Umówili mnie na termin, a parę dni później oddzwonili i powiedzieli, że oni jednak nie. Ale polecili warsztat na Radogoszczu, na ul. 11-go Listopada. Zadzwoniłem i dowiedziałem się, że jak zadzwonię po weekendzie, to dopiero wtedy umówi mnie na konkretny termin, teraz nie, chociaż słyszę, że gość jest na warsztacie. Poza tym kosztuje to 450 zł, a jak będę chciał fakturę to jeszcze VAT. Podziękowałem, z cwaniakami nie będę rozmawiał.
I po tym trochę przydługim wstępie dochodzę do sedna sprawy. Czy można wymienić ten olej samemu? Bo okazuje się, że wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów wywołuje siwiznę właścicieli większości warsztatów. Mamy 2022 rok i coraz więcej nowych aut wyjeżdżających z salonów ma automat. W tej sytuacji nie wiem, kto je będzie serwisował za parę lat, skoro już teraz jest to problem. Czy może jednak szukać jakiegoś porządnego serwisu? A jeżeli nie jest to takie trudne, to na co zwrócić uwagę? W co oprócz oleju powinienem się jeszcze zaopatrzyć?
Pomożecie?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Czerwiec 2022, 16:51
Piotrek D, Szukajka doprowadza mnie do ale kojarze że takie prace były więc spokojnie czekać:) Pewnie ktoś pomoże w swoim czasie:) Ale w swoim wolnym czasie użyj szukajki i wpisz wymiana dynamiczna lub statyczna to samo wyskoczy:)
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1223 Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Czerwiec 2022, 21:05
Czy wiesz jaką tam skrzynie masz
Jeżeli jest to AL4 lub jakaś jej odmiana,to jest to prosta tzw "hydrauliczna" 4 -biegowa skrzynia
Wymiana oleju jest w niej tak prosta,jak w silniku
Nie wiem tylko jak z dostępnością do korków
Wymianę można spokojnie zrobić samemu jeżeli ma się warunki i troszkę pojęcia
Opisy wymiany były na forum i w sieci
Poniżej typy skrzyń w C5
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Czerwiec 2022, 14:05
Piotrek D jezdzisz samochodem i nie wiesz ile ma biegow? Z tego , co wiem skrzynia AM6 zostala dopiero od 2005 roku montowana w modelu Mk1 FL. Wystarczy spojrzec na zegary i od razu widac. Jedno co jest wazne to specyfikacja oleju, kazda ze skrzyn napelniana jest innym olejem i nie powinno sie ich mieszac. Radze tez zrobic wymiane statyczna, tyle ze ze trzy razy z odstepem okolo 500 km. Wymiana dynamiczna dobra jest do skrzyn nowych. Takie przechodzone z nieznana historia wymian moga miec potem problemy z zaworami.
Piotrek D
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna + gaz
Wersja:: 3,0 V6 Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sierpień 2022, 10:38
Witam wszystkich,
No i po bólu. Wymieniłem olej sam. Jak się okazało, nie było to takie trudne. Wystarczyło wyjąć filtr powietrza, odchylić osłonę filtra i mamy dostęp do korka wlewu oleju. Olej kupiłem dokładnie taki sam, jaki był wlany wcześniej. Tyle tylko, że otwór wlotowy ma 4 mm średnicy, więc trochę trwało, zanim wlałem spuszczoną ilość. Wlałem nawet 0,2 litra więcej. Przejechałem już 120 km i jak na razie nic się nie dzieje. Zmiana biegów odbywa się dokładnie taj jak dotychczas, czyli płynnie i delikatnie: bez żadnych szarpnięć. Wsteczny też działa bez zarzutu.
Tu mam może głupie pytanie do dejnekomirek: Dlaczego trzeba wymienić olej powtórnie?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Sierpień 2022, 10:57
Dynamicznie wymieniasz caly olej w skrzyni i pluczesz uklad specjalnym rozpuszczalnikiem. Teoretycznie masz nowy stan skrzyni wewnatrz, pomijajac zuzycia. Przy wymianie statycznej wymieniasz tylko czesc oleju (okolo 3,5 l) , reszta zostaje w srodku. To tak jakbys do kawy dolewal mleka. Nastepna wymiana poprawia ilosc nowego oleju w starym, Dla pewnosci warto zrobic to trzy razy. Zaleta takiej wymiany jest powolne rozpuszczanie osadow przez nowy olej, co moze byc grozne, podobno, dla skrzyni. Osobiscie nie zgadzam sie z ta teoria, ale czesto czyta sie takie opinie. Generalnie powinno sie dbac o olej w skrzyni, gdyz jego starzenie sie ma wplyw na prace (zmienia sie lepkosc) i zuzycie elementow skrzyni. Pomimo tego, ze Serwis nie zalecal wymiany , warto to robic co okolo 60 tys. km. , a przynajmniej wtedy , gdy olej staje sie ciemny, wyraznie zmienia barwe.
Piotrek D
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna + gaz
Wersja:: 3,0 V6 Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 23 Sty 2018 Posty: 31 Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Sierpień 2022, 11:33
Dzięki za szybką odpowiedź.
A czy w tej mojej skrzyni jest jakaś możliwość sprawdzenia poziomu oleju? Bo na samej obudowie skrzyni nie znalazłem niczego takiego.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Sierpień 2022, 19:09
W Twoim samochodzie korek jest na obudowie przekladni glownej, troche wyzej od prawej polosi, na kwadrat bodajze 14. Mozesz smialo wlewac przez odpowietrznik, przy wykreconym korku do momentu az olej zacznie wyplywac, oczywiscie na pracujacym silniku. Mozesz ewentualnie podlaczyc tester i odczytac temp. oleju. W okolicach 40 stopni mozna zakrecic korek, gdy olej przestanie wylewac sie z otwotu. Najlepiej robic to na kanale , albo podnosniku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum