Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
"antipollution fault", "serious suspension fa
Autor Wiadomość
Kotek_Mamrotek

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 12
Skąd: Elbląg
Wysłany: 27 Marzec 2022, 15:01   "antipollution fault", "serious suspension fa

No cóż, jestem zdesperowany ponieważ z problemem "antipollution fault" mierzę się w zasadzie od samego początku jak nabyłem swojego benzynowego pijaka Citroena C5 V6 3,0. Wyprzedzająco wszystkich informuję, że fora na temat "antipollution fault" przeczytałem.
Samochód mechanik, niby fachura od Citroenów, oglądał. AUTO-RENO w Elblągu stwierdziło, że przyczyną są uwalone cewki. Zmienili mi 3 z 6. Do tego się przyznali - choć pewnie podmian było więcej. Ja w ostatnim czasie zmieniłem kolejne 3 plus ich wymienione.
Sytuacja wygląda tak: Odpalam brykę bez błędów rusza po czym po przypadkowej długości przejechanego dystansu zapala błąd "antipollution fault" i jedzie dalej. Innym razem zapala błąd i zaczyna trzepać silnikiem. Kolejnym razem odpala z błędem ale nie trzepie, a następnym razem każde odpalenie w serii wyświetla bład i silnikiem trzepie. Następne odpalenie może być bez błędu. Czyste szaleństwo.
Wstawili mi cewki Valeo. Słyszałem, że to dobra marka więc dzisiaj mam wszystkie takie.

Proszę o pomoc. Może ktoś z Was już miał taką sytuację? No i co z tym błędem zawieszenia? Kule mają ciśnienie nominalne bądź trochę mniejsze. Wymieniałem je 4 miesiące temu.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Marzec 2022, 18:40   

Mialem taki samochod, a nawet kilka i tez podobne problemy. przyczyna byly styki we wtyczkach na cewkach. Problem w tym, ze sterownik wylacza zasilanie na cewce, na ktorej odkryje brak polaczenia. Po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu cewka moze dalej pracowac , az do ponownego utracenia polaczenia. Pomaga przygiecie stykow. Po wylaczeniu jednej, lub wiecej cewek silnik traci moc i wrecz nie da sie jechac. Sprawdz testerem na ktorych cylindrach wystepuje problem i po prostu popraw kontakty. Cewka , jak padnie ewidentnie nie daje iskry , dany cylinder nie pracuje na stale, bledu nie da sie wykasowac.
Odnosnie zawieszenia : taki blad dosc czesto pojawia sie, jak nawalaja czujniki wysokosci. Moze byc tez problem z polaczeniami przy nich, jak i tez przy pompie hydro. Zdarzylo mi sie nawet widziec spalone kontakty we wtyczkach na pompie. Wskazana diagnoza Lexia.

 
 
Kotek_Mamrotek

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 12
Skąd: Elbląg
Wysłany: 29 Marzec 2022, 15:29   

Jeśli chodzi o zawieszenie to okazało się, że gdzieś zerwałem (albo rozszczelniłem) przewód do jednego z kół z przodu. Błąd wskazywał czujnik przedni a poza tym były ślady LDSu.

Co do zakichanego "antipollution fault" to 3 raz z rzędu jest problem z 3 cylindrem. Nie mam pojęcia z jakiego powodu. Mechanik sprawdził połączenia i niby wszystko już powinno być OK. Nurtuje mnie jednak to, że to trzecie zdarzenie z rzędu, które dotyczy tego cylindra. Może być jakiś powód, że jarają się cewki akurat w tym miejscu? Może to durne pytanie ... no ale mechanikiem nie jestem.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Marzec 2022, 19:54   

Masz blad polaczenia cewki (zwarcie do plusa) , czy tylko wypadanie zaplonu? W tym pierwszym szukaj problemu w kontaktach we wtyczce, a wypadanie zaplonu moze byc spowodowane tez zle pracujacym wtryskiwaczem. Szybka diagnoza to podmianka wtrysku i cewki 3 cyl. na inne cylindry. Tam gdzie przewendruje blad cylindra, pokaze co moze byc uszkodzone. Moga tez byc winne styki w sterowniku z pinami we wtyczce. Cewki nie sa zbyt trwale, ale te 100 tys.km powinny przezyc.

 
 
Kotek_Mamrotek

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 12
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2 Kwiecień 2022, 19:07   

Dzięki za podpowiedź :) W poniedziałek zajadę do mechanika i zaproponuję mu tą podmianę.

Mechanik jedynie mówił o wypadającym zapłonie. Numeru błędu nie podał.

Na marginesie to dzisiaj miałem tą samą historię. Przejechałem w sumie 200km. Po 170km samochodem przy 120km/h zaczęło trząść. AF+CCF ... Zjechałem na bok. Silnik zgasiłem. Po minucie przerwy bryka ruszyła bez problemów. Błąd na desce został i tak dojechałem do domu.

Po wymianie czujnika wysokości zawieszenia (złącza były czyszczone i błąd nadal czasem się pojawia) zapewne będzie potrzebna regulacja wysokości zawieszenie. Tak przypuszczam bo tył mam na wysokości jakichś 22cm. Jest tu gdzieś opisana procedura? Tą regulację można zrobić za pomocą innego komputera (oprogramowania) niż Lexia?

 
 
Kotek_Mamrotek

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 12
Skąd: Elbląg
Wysłany: 23 Kwiecień 2022, 14:25   

Cześć!

Problemów ciąg dalszy.

Czytałem w internecie, że uszkodzenia wtrysków benzynowych są niezwykle rzadkie. No ale do rzeczy:
Kupiłem wtrysk używany (nowych brak) i mechanik go wymienił. Niestety problem nie ustąpił. Dalej mam to samo. No a dzisiaj moje V6 zawiodło mnie niemal na amen. Miałem do przejechania 2x po 100km. W jedną stronę musiałem zatrzymać się 3 razy. Kiedy wracałem zatrzymywałem się 5 razy i wraz z przejechanym dystansem odcinki, które przejeżdżałem były co raz krótsze. Zatrzymanie, zgaszenie i ponowne odpalenie silnika pomagało choć błąd nie gasł. Ostatnie 20km przejechałem na trzęsącym się silniku.
No ale co by to dokładniej opisać. To ostatnie 20 km wyglądało tak, że gdy osiągnąłem prędkość ~90km/h (bądź inną ustaloną) dodawałem gazu lekko muskając pedał tak aby utrzymać prędkość to wzmożenie trzęsienia silnika było nieznaczne. Bez dodawania gazu silnik jakby pracował równo. Gdy chciałem przyśpieszyć "normalnie" auto trzęsło się jak galareta. Jak pedał wcisnąłem w podłogę to trzęsienie było ale nieznaczne (myślę, że reszta cylindrów nadrabiała - oczywiście auto nie miało takiej mocy jak powinno).

Na co stawiacie? Mam tego dosyć! Mam fajne auto ale jakbym nie miał go wcale!

Proszę jeszcze raz o pomoc

PS. Jeśli chodzi o zawieszenie to jest już OK.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Kwiecień 2022, 17:21   

Spokojnie. Po pierwsze podaj dokladnie jaki blad pojawia sie w sterowniku- on duzo mowi o przyczynie.
Po drugie przejrzyjcie dokladnie wtyczki na cewkach - kontakty we wtyczkach lubia rozszerzyc sie i nie zaciskaja dobrze na pinach cewki - do poprawy uzywalem igly , przez przyginanie blaszek. Te silniki w przypadku chwilowego przerwania obwodu cewki , wylaczaja na tej cewce zaplon i stad dalsza jazda jest wrecz niemozliwa. Silny i zwawy motor nagle staje sie slaby i mocno trzesacy przy braku zaplonu na 1 czy na 2 cylindrach. Czesto przyczyna wypadania zaplonu lezy we wtyczce na sterowniku. Zdarzalo mi sie, ze wypiecie i wpiecie wtyczki na nowo powodowalo, ze silnik uspokajal sie na dluzej (po prostu kontakty sniedzieja i traca dobre przewodzenie).
Mysle, ze Twoj mechanik nie ma serca do tego samochodu i traktuje ten przypadek po macoszemu. Tutaj potrzebna jest dokladna analiza polaczen elektrycznych samochodu, ktory ma 20 lat! Ma prawo cos niedomagac. Mialem pare sztuk 3.0 v6 , wszystkie w gazie i jezdzilo to naprawde dobrze, dawalo niezle wrazenia. Jednak ze wzgledu na ekonomie udalo mi sie zmienic na C5x7 2.0 z LPG i teraz mi wystarczy. Brakuje za to miejsca uzytkowego, ktore oferowaly C5 MkI.

P.S. Zakladam, ze swiece masz w dobrym stanie. Jesli chcesz wiecej uslyszec musisz podac wszystkie bledy, jakie wyswietla sterownik silnika. Bedzie latwiej znalesc przyczyne. Antipolusion pojawia sie ,gdy sada lamdba odkryje problem ze skladem spalin, a trzesienie silnika nastepuje, gdy wypada zaplon. Jesli blad nie wystepuje przez pare odpalen moze nawet zgasnac samoczynnie kontrolka EOBD. Jesli blad pojawi sie zaplon moze dalej byc wylaczony. Sprawdzilbym tez , tak na wszelki wypadek, kompresje na cylindrach, bo moze przyczyna lezy w nieszczelnym zaworze?

 
 
Kotek_Mamrotek

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 12
Skąd: Elbląg
Wysłany: 30 Kwiecień 2022, 13:18   

Po wymianie mam P0300 i P0353 czyli zapewne ogólną katastrofę.
Znalazłem mechanika w Rzecznej koło Pasłęka, który pracował 20 lat w serwisie Citroena. Problem swój przedstawiłem. Coś mówił o jakimś sterowniku. Zakładam, że sprawdzi go. Również kable i inne takie. Panu "dobrze z oczu patrzy". Jestem umówiony w środę. Mam nadzieję, że wykryje bolączkę mojego pijaka.

Świece z przebiegiem max 10k km. Ta w tym cylindrze na którym był bład przed wymianą wtrysku była okopcona.

Jak coś wyjdzie i diagnoza będzie 100% to podzielę się wiedzą. Może ktoś skorzysta

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Kwiecień 2022, 19:04   

To zadna katastrofa - to bezcenna wiedza: ewidentnie problem z cewka 3 cylindra. Jednak podejzewa, ze cewka byla juz zmieniana, wiec raczej problem z okablowaniem lub z kontaktami na cewce, lub w sterowniku. Niewykluczone tez uszkodzenie kabli w wiazce, korozja. Nie bede pisal , jak to sprawdzic, bo chyba kazdy dobry mechanik to wie, a napewno wie o tym kazdy elektryk samochodowy. Swoja droga zajelo mi trzy minutki znalezienie znaczenia tych bledow. Mialem podobne problemy i pomoglo dogiecie kontaktow we wtyczkach na cewkach. W normalnych silnikach nie byloby wcale problemu, jednak w Cytrynie krotka przerwa w spalaniu w cylindrze wylacza zaplon w tym cylindrze i silnik zle pracuje. Taka zmyslna elektronika w tych francuzach...

 
 
Kotek_Mamrotek

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 28 Kwi 2020
Posty: 12
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24 Czerwiec 2022, 15:20   

Chcę wierzyć, że usterka została zdiagnozowana i naprawiona.

Jak się okazało winna była pompa paliwa. Uszkodziła się w bardzo specyficzny sposób. Czasem działała a czasem nie. Jak miałem szczęście to mogłem przejechać długi dystans. Innym razem pracowała na granicy zatarcia. To powodowało spadek ciśnienia paliwa z nominalnych 3bara do 1,5bara i zwiększony pobór prądu ponad wyznaczoną górną granicę. To również spowodowało uszkodzenie przekaźnika w module sterującym pracą silnika.

Jak na razie po wymianie obydwu samochód jeździ - mam nadzieję, że nie spotka mnie żadna przykra niespodzianka. No ... jeszcze będę musiał się zająć kołami zmiennych faz rozrządu.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA