Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przepływomierz powietrza w silniku 1.6 VTI 120 KM
Autor Wiadomość
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 9 Lipiec 2022, 18:07   Przepływomierz powietrza w silniku 1.6 VTI 120 KM

Witam
Czy któryś z kolegów demontował przepływomierz powietrza w silniku 1.6 VTI 120 KM,
czy trzeba demontować podszybie ?
Filtr powietrza pod podszybiem.
Buda C4 II 2012 r.

Kod błędu - P2074
P2074 Ciśnienie bezwzględne w kolektorze / MAF – korelacja położenia przepustnicy przy wyższym obciążeniu

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Lipiec 2022, 18:56   

Mario167, A jak się ma sam filtr powietrza?
Bo przy wyższym obciążeniu podaje błąd z opisu kiedy filtr mało przepustowy może jest(to moje gdybanie :-P )

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Lipiec 2022, 19:54   

The reason of P2074 OBD-II Engine Trouble Code is Ambient Air Temperature Sensor Circuit Low.

Masz uszkodzony czujnik temp. powietrza dolotowego i umieszczony on jest razem z czujnikiem podcisnienia w rurze ssacej. Ten silnik nie ma przeplywki. Sklad mieszanki okreslany jest pochodna podcisnienia. Dla pewnosci sprawdz styki we wtyczce i wartosc pokazywanej temp. w dolocie testerem. Warto wymienic czujnik podcisnienia, tzw. MAP sensor.

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 10 Lipiec 2022, 08:19   

sasun71 napisał/a:
Mario167, A jak się ma sam filtr powietrza?
Bo przy wyższym obciążeniu podaje błąd z opisu kiedy filtr mało przepustowy może jest(to moje gdybanie :-P )

Filtr powietrza wymieniony miesiąc temu.Poprzedni też nie był zabrudzony.

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 10 Lipiec 2022, 08:22   

dejnekomirek napisał/a:
The reason of P2074 OBD-II Engine Trouble Code is Ambient Air Temperature Sensor Circuit Low.

Masz uszkodzony czujnik temp. powietrza dolotowego i umieszczony on jest razem z czujnikiem podcisnienia w rurze ssacej. Ten silnik nie ma przeplywki. Sklad mieszanki okreslany jest pochodna podcisnienia. Dla pewnosci sprawdz styki we wtyczce i wartosc pokazywanej temp. w dolocie testerem. Warto wymienic czujnik podcisnienia, tzw. MAP sensor.


Odczyt mojego komunikatu jest nieco inny.
''P2074-Manifold absolute pressure mass air flow - throttle position correlation at higher load.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Lipiec 2022, 09:06   

Jak przeszukasz internet to znajdziesz duzo wiedzy na ten temat. Obojetnie czy czujnik temp. , czy czujnik cisnienia to i tak ten sam czujnik do wymiany. A dzialalnosc tlumaczy na nasze to czesto bardzo barwna tworczosc jest. Najlepsze opisy sa w jezyku angielskim. Jak napisze, ze wymien czujnik MAP , to pewnie doczepisz sie , ze ktos pisal o MAF i bedziesz szukal przeplywki. To jest tak, ze sa specjalisci, ktorzy znaja FAPy i DPFy i potrafia jeszcze godzinami dyskutowac o ich roznicach. Pozdrawiam.

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 10 Lipiec 2022, 09:25   

dejnekomirek napisał/a:
Jak przeszukasz internet to znajdziesz duzo wiedzy na ten temat. Obojetnie czy czujnik temp. , czy czujnik cisnienia to i tak ten sam czujnik do wymiany. A dzialalnosc tlumaczy na nasze to czesto bardzo barwna tworczosc jest. Najlepsze opisy sa w jezyku angielskim. Jak napisze, ze wymien czujnik MAP , to pewnie doczepisz sie , ze ktos pisal o MAF i bedziesz szukal przeplywki. To jest tak, ze sa specjalisci, ktorzy znaja FAPy i DPFy i potrafia jeszcze godzinami dyskutowac o ich roznicach. Pozdrawiam.


Spokojnie, nie ma się o co gorączkować. Zawsze lepiej zapytać niż błądzić,gdyż diabeł tkwi w szczegółach.
Dziękuję za odpowiedz.
Pozdr

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Lipiec 2022, 11:24   

Powiem Wam że ludzie którzy handlują w motoryzacji 30lat nadal mają problemy, bo też trafiają na fałszywą wiedze i błądzą potem...to jak z czujnikiem Map sensor w innym temacie kiedy był szukany czujnik dolotu powietrza który jest w dieslu(pokazało mnie przynajmniej allegro) ale nie benzynie...Dlatego to Forum jest do pomocy nawet w błachych sprawach-tak mnie się przynajmniej wydaje :roll:

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 10 Lipiec 2022, 23:31   

dejnekomirek napisał/a:
The reason of P2074 OBD-II Engine Trouble Code is Ambient Air Temperature Sensor Circuit Low.

Masz uszkodzony czujnik temp. powietrza dolotowego i umieszczony on jest razem z czujnikiem podcisnienia w rurze ssacej. Ten silnik nie ma przeplywki. Sklad mieszanki okreslany jest pochodna podcisnienia. Dla pewnosci sprawdz styki we wtyczce i wartosc pokazywanej temp. w dolocie testerem. Warto wymienic czujnik podcisnienia, tzw. MAP sensor.


Jest szansa dostać się do niego od strony maski , czy raczej podnośnik i od dołu ?

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 15 Lipiec 2022, 16:39   

umiejscowienie MAP sensora.



kol 1.6.JPG
Plik ściągnięto 4363 raz(y) 21,15 KB

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 15 Lipiec 2022, 20:40   

Inne foto.



map sensor.JPG
Plik ściągnięto 210 raz(y) 35,71 KB

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 15 Lipiec 2022, 21:24   

Mario167, Przynajmniej już coś masz-gdzie jest mapsensor i kolejni posiadacze aut-to na Plus :-)

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 22 Lipiec 2022, 19:20   

Przez parę dni komunikat się nie pojawiał, aż dzisiaj ponownie się pojawił.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 22 Lipiec 2022, 19:36   

Moze Cie zaskocze, ale chyba lancuch zrobil sie zbyt dlugi i zmieniaja sie fazy rozrzadu, co powoduje zbyt mala wartosc podcisnienia w kolektorze przy znanym polozeniu przepustnicy. Nie bede zdziwiony, gdy odpiszesz, ze masz przebieg okolo 150 tys km i wiecej. Do tego moga pojawic sie problemy z wypadaniem zaplonow podczas pracy silnika. Tu moze byc przyczyna tego problemu, podobnie dzieje sie, gdy rozrzad jest zle ustawiony w przypadku paska. Moze warto na tym sie skoncentrowac?

 
 
Mario167

Mój samochód: C4 II
Poj. silnika (cm3): 1.6 VTI
Paliwo: benzyna
Wersja:: heatbeck
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 19 Lip 2020
Posty: 36
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 23 Lipiec 2022, 07:39   

Być może jest tak jak napisałeś.Auto ma 191 tys przejechane.
Map sensor chyba odpada,bo jakby umarł to raz na zawsze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA