Witam.
Mam problem ze zbieżnością przedniego prawego koła.
Po kupnie samochodu przednia prawa opona nie miała zbieżności, bok opony był cały objechany,
ustawiłem zbieżność i wymieniłem opony. Po jakimś czasie okazało się że problem powrócił przy nawracaniu, ostrym skręcie w lewo miałem wrażenie jakby przednie koło uskakiwało.
cały zewnętrzny brzeg opony znowu był objechany, zauważyłem też że bieżnik opony jest poszarpany. Na placu manewrowym skręciłem maksymalnie koła w lewo i opona podczas skręcania jakby podwijała się do środka. Reszta opon miała wyraźny brzeg, podmieniłem opony z tyłu na przód przejechałem po podmiance około 2000 km i dzisiaj zauważyłem że na bieżniku opony pojawiają się poszarpania na razie brzeg opony wygląda dobrze ale poszarpania mnie martwią.
W samochodzie przed ustawieniem zbieżności wymienione były wszystkie tuleje i łączniki zawieszenie sprawdzane na stacji diagnostycznej - brak luzów.
Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić bo 2 komplety opon w jednym sezonie to lekka przesada.
_________________ Opinie są jak dziury w dupie. - każdy ma własną
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 18:22
Pytanie zbieżność (sam przód) czy geometria (całość)? Jak pochylenie kół, jak tył? Czy kierownica obraca się tyle samo obrotów w prawo jak w lewo?
W sumie to w C5 nie ma regulacji kąta pochylenia kół, ale lepiej sprawdzić całość, czy wszystkie koła mieszczą się w tolerancji.
Jedz np do innego warsztatu niech sprawdzą geometrię, do tego sprawdź pochylenie kół czy jest w normie, może lewe masz prosto | a prawe np tak /
A niestety to "uskakiwanie" to urok hydrauliki i możliwości zmiany prześwitu.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 18:27
Ścieraniem opon na rantach się nie przejmuj ( na przedniej osi) - po prostu ten typ tak ma . Przyjrzyj się innym c5, a tak przy okazji to ten temat był kiedyś poruszany.
Czykwins
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Paź 2013 Posty: 248 Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 19:29
to że się ranty ścierają to jest ok - ja po założeniu nowych (bieżnikowanych) opon zimowych już na wiosnę też zauważyłem że ranty się ścierają i szarpią, tak samo wyglądały stare opony. Przy maksymalnym skręcie kół też słychać że opony szargają się i zostawiają ślad na asfalcie. Mechanik mówił mi też to normalne w C5 i nie ma co się przejmować bo to jest skrajne położenie kół. Ostatnio byłem na dokładnym ustawianiu zbieżności bo kupiłem nowe opony letnie i troszkę ściągał w czasie jazdy - człowiek który tą zbieżność ustawiał powiedział że geometrycznie auto mam idealne (wszystkie punkty geometrii według norm katalogowych).
Także to rzeczywiście jest normalne - ale jeśli tylko jedna się ściera a druga nie to znaczy że jednak nie jest ok. Niestety nie mam pojęcia co to może być.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 21:37
Przy problemach z lozyskowaniem jednego wahacza z tylu moga pojawic sie problemy ze zdzieraniem jednej opony z przodu. Mysle, ze wskazana raczej kompletna kontrola geometrii calego auta. Przy ustawianiu zbieznosci czesto diagnosci posluguja sie katalogami danych w ktorych nie zaznaczono wyraznie czy ustawienie jest w plusie, czy tez raczej w minusie[rozbieznosc] i potem drze opony az milo. Wedlug danych wszystko ok.
Zdarza sie rowniez, ze te piekne urzadzenia pomiarowe sa po prostu zle ustawione i sieja bledami. Moze nalezaloby podjechac do kogos innego, dla czystego sprawdzenia poprawnosci wynikow.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 1 Sierpień 2014, 08:29
no i sprawdzenie wysokości auta czy jest prawidłowe
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
waldek40
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Mar 2020 Posty: 154 Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Lipiec 2022, 05:39
czy coś się zmieniło względem ścieraniem opon od środka przedniej osi?
auto nie ściąga ,nie piszczą opony w zakrętach, a opony od środka wyraźnie zjechane, auto to citroen C5FL, może ktoś posiada jakieś parametry z serwisówki jak są parametry pochylenia kół przednich, i czy przy zawieszeniu hydraulicznym w ogóle jest możliwość ustawień?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Lipiec 2022, 09:42
waldek40 napisał/a:
czy przy zawieszeniu hydraulicznym w ogóle jest możliwość ustawień?
Oczywiscie, ustawia sie zawieszenie, jak najbardziej. Ustawia sie jak przy kazdym innym samochodzie, ale : ze wzgledu na hydraulike ustawia sie w pozycji do jazdy normalnej przy pracujacym silniku, aby auto caly czas stalo na ustalonej wysokosci nadwozia. Oczywiscie zamkniete wszystkie drzwi i klapy - maja one wplyw na prace zawieszenia. Warto przed ustawianiem sprawdzic wszystkie tuleje gumowe wahaczy z przodu i stan lozysk tylu, oraz luzy w ukladzie kierowniczym. Oczywiscie ustawianie robimy na stanowisku 3D, bo przeciez geometria sklada sie rowniez z ustawienia wszystkich kol. Tylne tez maja duzy wplyw na ustawienie przednich i zuzywanie opon. Dane ustawienia wpisane sa w komputer urzadzenia i nie ma sensu przytaczac je tutaj. Istotne jest, aby wszystkie wymiary miescily sie w zielonym polu na ekranie urzadzenia. Podcinanie opon od srodka nie jest normalnym zjawiskiem i swiadczy o zlej zbieznosci, a raczej rozbieznosci. Ewidentnie zle ustawiona geometria.
waldek40
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Mar 2020 Posty: 154 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Lipiec 2022, 06:02
ok, dziękuje za wypowiedź , przy sprawdzaniu luzów za pomocą drążka czy tez tz. łapki brak jest luzów w zawieszeniu przednim, ustawienie zbieżne i rozbieżne regulujemy za pomocą końcówek kierowniczych czy też drążków kierowniczych ,a jakim elementem zawieszenia reguluje się pochylenie koła w citroenie C5 ?
waldek40
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Mar 2020 Posty: 154 Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Wrzesień 2022, 10:59
no to dziś auto jest już po geometrii, pan powiedział że różnica była 1,5 stopnia, podobno to dużo, zobaczymy czy i komfort jazdy po nierównościach drogi się poprawi
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Wrzesień 2022, 16:53
Zaloze sie , ze problem wroci. Winne sa lozyska tylnego wahacza i sciaganie auta na jedna strone. Wszyscy koncentruja sie na przedniej osi, a auto i zdziera jedna opone na przedniej osi. Auto po prostu jedzie bokiem, oczywiscie w przesadzie, ale to jest powod scinania jednej tylko opony z zewnatrz, albo tez drugiej od wewnatrz. Dlaczego nikt jeszcze nie sprawdzil wahaczy? Latwo mozna dostrzec zla geometrie w lusterkach pojazdu w czasie jazdy, albo po sladach zostawionych przez kola po przejezdzie po miekkiej nawierzchni przy jezdzie na wprost.
Mozna tez popatrzec przez tylne kola na przednie - ich powierzchnia zewnetrzna powinna zachodzic na kola przednie. Jesli jest inaczej , to wlasnie wahacze sa winne. Mocny drazek stabilizatora nie pozwala znalesc luzu. Tyle razy juz o wahaczach pisalem, ze nie ma sensu dalej to meczyc.
waldek40
Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Mar 2020 Posty: 154 Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Wrzesień 2022, 17:53
po zakupie auta dopiero zauważyłem że na przedniej osi obie opony nie mają bieżnika od wewnętrznej strony, kupiłem nowe opony na przód,przez te dwa lata co mam te auto strasznie narzekałem na komfort jazdy,strasznie tłukło coś w przednim zawieszeniu ale gdy auto dałem na sprawdzenie zawieszenia to wszystko było w porządku bez żadnych luzów, też zaraz po kupnie auta wymieniłem wszystkie sfery, pan na geometrii powiedział że mam koła źle tak ustawione, lewe koło jakby chciało jechać w lewo a prawe w prawo , po ustawieniu geometrii komfort jazdy i zawieszenia przedniego poprawił się tak jak to powinno być w sprawnym aucie, nie ma stukania ,także radze tym co maja kiepski komfort jazdy popatrzeć na stan bieżnika na przednich oponach a potem profilaktycznie na geometrie, zawieszenie tylne mam na razie bez luzów nic tam nie stuka i nie skrzypi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum