Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
14 Sierpień 2022, 10:29
Szarpanie cytryny przy dodawaniu gazu
Autor Wiadomość
Ania 12

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 55kw
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 08 Sie 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Sierpień 2022, 16:57   Szarpanie cytryny przy dodawaniu gazu

Witam wszystkich ☺️ nie wiem czy w dobrym miejscu zamieszczam post ale mam problem z moim ukochanym Citroen Xsara 1.4 55kw. 1999r. i szukam już pomocy wszędzie a że jestem kobietą no to cóż 😬
Problem polega na tym, że auto zaczyna dziwnie drżeć na postoju ( światła ). Przy ruszaniu szarpie nią niemiłosiernie ( uczucie zapchania czegoś pod zawieszeniem) i traci moc. Gdy dodaje coraz więcej gazu szarpie jeszcze bardziej i dopiero po chwili coś się "odtyka" i dostaje kopa. I tak się dzieje do końca drogi jaką odbywam. Wymienione zostały świece, cewka, filtry. Kolega sugeruje że on odbiera to jakby auto nie dostawało paliwa. Czy może być to pompka? Albo np zatkany katalizator, przepustnica?Auto ma już swoje lata ale uwielbiam ją☺️ A mechanicy nie chcą, lub rozkładają ręce.Problem pojawia się po przejechaniu ok 5 km. ( Czasem nawet szybciej jeśli często hamuje. Nie mam problemów z odpalaniem. Może znajdzie się ktoś kto pomoże i chociaż zasugeruje co to może być. Przepraszam za chaotyczność jeśli coś napisałam niezrozumiale napiszcie proszę 🙏🙏🙏🙏

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Sierpień 2022, 19:30   

Witam. Problem moze byc prosty , faktycznie brak cisnienia paliwa z powodu slabej pompy , albo popsutego zaworu regulacyjnego - potrzebny pomiar cisnienia - manometr na odpowietrzniku szyny paliwowej i wszystko jasne. Ale moze tez byc bardzo zlozony, np. ruchomy katalizator w obudowie, zatykajacy przelot spalin - silnik dusi sie i brak mocy, a po chwili po odblokowaniu przelotu moc wraca. Mialem kiedys podobny problem z Twingo. Warto zajrzec do kata. Jesli jest ruchomy korkus, sprawa jasna. Po za tym moga byc problemy elektryczne, brak dobrej masy na silniku, slaba cewka zaplonowa, nie dajaca dobrej energii iskry. Iskra jest , cylindry spalaja, ale przy przyspieszaniu energia iskry jest zbyt slaba do zapalania zubozonej w tym momencie mieszanki i silnik zaczyna mocno szarpac - to dosc czesty problem w tych silnikach. Rowniez obecnosc oleju w kanalach swiec moze byc powodem podobnych objawow. Moze tez powodem byc niedomaganie sterownika , ale to raczej rzadka przypadlosc . Stawiam na rozwalony katalizator i okresowe zatykanie sie wydechu. Warto tez sprawdzic jakie bledy pojawiaja sie w sterowniku. Powodzenia.
P.S. Mechanicy nie chca sie grzebac w takich przypadkach z powodu braku wiedzy i niewielkiego zarobku na usunieciu awarii. Lubia konkretne naprawy, w typowych markach i nie maja serca do uporczywych , a ciezkich do odkrycia przypadkow.

 
 
Ania 12

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 55kw
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 08 Sie 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Sierpień 2022, 20:24   

Też mi się wydaje że to katalizator, tym bardziej że całą rurę mam wyspawaną na 10 stronę a tym bardziej że tłumik końcowy ( o ile to się tak nazywa 😛) wydaje takie dziwne dźwięki w momencie gdy drży autko ( pierdzi) nie głośno ale takie właśnie przytykanie 🙄 A jak sprawdzić katalizator ? Trzeba go wymontować?
Bo cena katalizatora to chyba większy wydatek prawda ?
Na cewkę bym nie stawiała bo kolega przełozył mi nową na jakąś starsza dla sprawdzenia ale bez zmian, tyle że czytałam też, że podczas wymiany cewki powinno się też wymienić zawór - nie wiem czy to prawda. Świece stare były dobre i niczym nie zalane ale zostały wymienione ( najtańszy koszty)
Czyli na dobrą sprawę może być wszystko co i tak nie będzie dawać gwarancji że to to. A co do mechaników to ma pan rację tyle że te rzęchy stare są dużo lepsze niż te nowe które tylu lat na pewno nie wytrzymają. Ale też nie chce wkładać wartości auta ... Chociaż ? Haha

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Sierpień 2022, 21:21   

A dopiero co byłem w Krakowie a moja xsara to diesel :-D .Ale do rzeczy,w dieslu miałem sprawną pompkę w baku ale wymieniałem bo też szukałem przyczyny słabej mocy,powiem jedno że nowa trochę pomogła bo była jednak wydajniejsza od 20letniej..druga sprawa zatkany wydech to nie tylko katalizator,przypomina sie mnie historia kolegi któremu zgnił ostatni tłumik a pakuły zobaczył w lusterku za autem,zatkały wydech i dlatego nie miał mocy,również mechanicy olewali jego problem,ale ten uwidocznił sie pewnego dnia sam.Przy zagladaniu do baku na bank nowa uszczelka nakrętki inaczej wycieki,idzie dostać samą pompkę -nie musi być cały kompletny wkład,ale najpierw w możliwym miejscu odłączył bym wydech i zobaczył co na to auto mimo że głośno..Jeśli objawy nastąpiły nagle po tankowaniu są środki do paliwa w benzynie ,wzmocni to oktany w paliwie i przy okazji poczyści układ wtryskowy.druga sprawa niech ktoś sie podepnie choćby ELM237 i zobaczy parametry i da tutaj a kolega wyżej może z tego co wywnioskuje.Oczywiście wykluczam ze to szarpanie to koniec sprzęgła a potem jakoś łapie i jedzie..bo jużby było poznać że wysokie obroty a auto nie chce jechać

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Sierpień 2022, 22:13   

Podjechalbym do warsztatu specjalizujacego sie w ukladach wydechowych. Oni na pewno sa w stanie sprawdzic stan wydechu i ocenic stan katalizatora. Gdyby okazalo sie, ze problem jednak w nim, pomogliby rowniez w doborze uniwersalnego. Za jednym zamachem usuniecie problemu i profi naprawa.

 
 
Ania 12

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 55kw
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 08 Sie 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Sierpień 2022, 23:24   

Tak też zrobię, wybiorę się do jakiegoś zakładu specjalizującego się w wydechach. Tylko pytanie czy powiedzą prawdę i nie naciągną na niepotrzebne koszty 🙄😔 no i ponoć masowo wycinają katalizatory 😡 a że ja baba to wiadomo że można posciemniac bo się nie znam. A jeszcze takie pytanie czy nie powinna mi się zaświecić kontrolka Check Engine przy problemie z katalizatorem ? I czy to prawda że mojej cytryny nie można podpiąć pod komputer ? Wybaczcie że zadaje takie śmieszne pytania, no ale prędzej zrobię gładź na ścianie niż zakumam problemy z autem😂😂😂

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Sierpień 2022, 12:16   

Katalizator to u nieuczciwych-potem w zależności od modelu i marki auta taki używany kosztuje od 800zł do 4000zł w skupie,a za całe auto na szrocie dają powiedzmy 1000zł,brat zanim oddał auto po kolizji stare clio do złomowania, to za katalizator który wyciął legalnie dostał 3200zł..więc nie dziw że masowo wycinają katalizatory.Jak ma wejście obd2 to sie da podpiąć pod komputer,starsze auta mają przejściówki tylko kwestia czy dany magik ma sprzęt.Ja kiedyś pytałem ile katalizator do xsary zamiennik kosztuje,bo mnie gość od wydechów naprawiał pękniecie w oryginale to coś do 800zł kilka lat temu.Ludwików koło Antonina-ale to masz za daleko;) Druga sprawa czy to nie sprawa paliwowa...Bo może najpierw zrobić trase ze 100km i zobaczyć czy wypali wydech;)a nie jazda miejska po Krakowie..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Sierpień 2022, 13:23   

https://allegro.pl/listing?string=katalizator%20uniwersalny

Takie sa ceny na katalizatory uniwersalne.

"Tylko pytanie czy powiedzą prawdę i nie naciągną na niepotrzebne koszty ?"

Moze troche wiecej wiary w profesjonalistow? Zastanawiam sie, jak mozna zyc w Polsce, gdy wszyscy sa nieuczciwi? Nie ma juz ludzi normalnych?

"I czy to prawda że mojej cytryny nie można podpiąć pod komputer ?"

Xsary od samego poczatku mialy EOBD, tyle, ze nie kazdy tester dobrze czyta. Jesli wszystkie parametry sa prawidlowe , nie zapali sie lampka OBD.

Nigdzie tez nie napisalem, ze wydech musi byc wymieniony. Najpierw kontrola stanu kata. Objawy wskazuja na jego uszkodzenie mechaniczne. Jego kawalki zatykaja wylot spalin i stad objawy. Wystarczy popukac w puszke katalizatora - wszelkie odglosy z wewnatrz , no i sprawdzic wyplyw spalin z konca wydechu, szczegolnie na wysokich obrotach. Jesli sporadycznie auto ma moc, od tego zaczalbym szukanie. Jesli tu problem , to wtedy decyzja o ewentualnej naprawie, czy tez wymianie.
Generalnie zaczalbym od sprawdzenia parametrow silnika i bledow , ale skoro tak wielki problem z tym , zaczalbym od sprawdzenia wydechu. Mialem taki przypadek i identyczne objawy, z kata zostala mala czesc, latajaca w obudowie.
Moze troche wiecej wiary w uczciwosc polskich mechanikow! Powodzenia

 
 
Ania 12

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 55kw
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 08 Sie 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Sierpień 2022, 13:42   

Czy wypali wydech?I czemu by to miało służyć ? Przy tym pewno uszkodzę inne podzespoły? Nie dzięki nie jest samobójcą 😬 sprawdzę ten pomiar ciśnienia manometrem czy to nie ta pompka i jeśli będzie ok to będzie wiadomo że to katalizator. Tak jak kolega na początku sugerował. A dla pewności pojadę ze znajomym lub większą ilością kolegów 😛 wtedy będzie może inna rozmowa i nie nawiną mi makaronu na uszy. 😁 Ale dziękuję za podpowiedzi na pewno z nich skorzystam rozmawiając z mechanikami 😈

 
 
Ania 12

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 55kw
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 08 Sie 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Sierpień 2022, 13:55   

dejnekomirek, - jeśli chodzi o zaufanie to mam swoich mechaników 2ch. Oboje są super tylko ten jeden co ma elegancki zakład nie chce się w to bawić bo twierdzi że nie warto inwestować już w tak stary samochód .
Oczywiście nigdzie nie napisałeś o wymianie lecz o sprawdzeniu ☺️ i jak już napisałam pójdę za Twoją radą. Biorę też pod uwagę np. wizytę w ASO . Wiem że koszty duże ale może warto? No właśnie i napisałeś też jeszcze bardzo ważna rzecz - silnik ...też będzie do sprawdzenia bo może się okazać że naprawie wszystko a z silnikiem będzie coś nie tak.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Sierpień 2022, 15:15   

Aniu, a ja mysle, ze nie masz zadnego , godnego zaufania znajomego mechanika. Czy naprawde w Polsce ciezko znalesc fachowcow, godnych zaufania? Xsara , akurat nalezy do modeli Citroena , ktore sa niezniszczalne. One przezyja mnostwo tych nowych, plastykowych cacek, co to nie wiadomo, czy do domu dojada. Gosciem , naprawde wielkim musi byc czlowiek, ktoremu nie oplaca sie pochylic nad problemem w samochodzie, nawet bez rozpoznania problemu? Bo, nieznajomosc marki? A moze brak wiedzy, wykraczajacej po za typowe usterki? Brak instrukcji?
Wypial bym sie na takich ekspertow. Czy nie lepiej znalesc amatora, ktory z przyjemnoscia zajmie sie zagadka? Mamy przeciez klubowiczow w Twojej okolicy, ktorzy z checia pomoga. Do tego forum tez pomoze. Znam Xsare dobrze, moja siostra jezdzi od 15 lat i praktycznie nie ma zadnych problemow. Ocynkowana blacha czyni ten samochod niezniszczalnym, silniki tez niczego. Nie trzeba zadnych duzych inwestycji, aby uzytkowac ten model. Wystarczy tylko chec do pracy. Xsary cierpialy tylko na tylna, nieszczesna os, ale to jest do ogarniecia za male pieniadze.
ASO omijaj raczej duzym lukiem, bo oni sa zainteresowani nowymi modelami. Zreszta pewnie nie maja juz czesci .... Nastaw sie raczej na jakas zlota raczke, z zamilowaniem do techniki. Tak , wiem, ciezko o takich w tym komercyjnym swiecie, ale pewnie znajomi znaja takich ludzi.
Na forum jest wielu ludzi, co sami naprawiaja swoje auta i maja tez wiedze, czesto naprawde spora i moze jednak warto wejsc z nimi w blizszy kontakt. Moze to jest najlepsze wyjscie z sytuacji? Powodzenia

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Sierpień 2022, 15:43   

Ania 12, Wypalenie -to wygrzanie i wydmuchanie długą trasą-nie jeden mechanik dziadka kasował za naprawę w ten sposób kiedy wydech był przytkany,pomijam porady kolegi kiedy to już usterka mechaniczna w tym katalizatora..A co do Xsary ma racje,jakiś kolega ze znajomością mechaniki ,belke w xsarze też mnie wymieniono kiedyś na regenerowaną z Antałexu bo moja zaczeła skrzypieć i przestał sie tył podnośić ,trzeba mu było pomóc ręką..Firma powiązana z Antałex najpierw zobaczyła podłogę bez rdzy i powiedzieli zmieniamy bo warto :-P .I zamiast rozstać sie z xsarą po zakupie c4II- kupiłem jej nowe tarcze i klocki by wkurzyć na jesień diagnoste :-D

 
 
Ania 12

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 55kw
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Brak
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 08 Sie 2022
Posty: 6
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Sierpień 2022, 17:32   

dejnekomirek, może i masz rację ☺️ wymienili na początku świece ale od początku nie dawał mi gwarancji że to to. No widzisz nie każdy ma zamiłowanie do starych aut i chęć znalezienia problemu, a takim sposobem można wymieniać części i wymieniać. I coś czuję że i w tym przypadku tak będzie. Ale sprawdzę kata i pompkę. Jeśli mechanik nie da mi gwarancji że to to, to niestety zajadę auto i trzeba się z nią pożegnać 😭😭😭😭 nie będę wydawała kasy na metody prób i błędów a może to to a może nie 😏 w każdym razie dziękuję

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Sierpień 2022, 22:31   

Szokujesz mnie. Jesli ktos nie ma zamilowania do starych aut, to myslisz , ze ma do nowych? Po prostu nie powinien taki czlowiek zajmowac sie jakakolwiek technika, bo nie ma serca do tego. Jedyne co potrafia tacy ludzie , to ciagnac kase od nieznajacych sie na technice ludzi. Ok, zostawmy to. Zastanawiam sie, ile kosztuje odkrecenie paru srub, aby poluzowac wydech i zrobic probe mocy bez zamknietego wydechu? Czy to jest wydawanie kasy ?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA