Spencer
Mój samochód: Citroen DS5
Poj. silnika (cm3): 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sport Chic
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 29 Sie 2022 Posty: 3 Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Sierpień 2022, 19:24 Podczas gwałtownego wciśnięcia gazu zapala się Serwis i
Witam, Citroen DS5 2.0HDI 2012
Tak jak w temacie podczas gwałtownego wciśnięcia gazu do podłogi wyskakuje komunikat USTERKA SILNIKA zapala się SERWIS i CHECK po podłączeniu komputera wyskakują takie błędy:
P1497
Sygnał pozycji turbo.Pozycja zbyt daleka od wartości odniesienia. Za mało turbodoładowania.
P0234
Obwód regulacji ciśnienia turbodoładowania, zbyt wysokie ciśnienie.
P1496
Sygnał położenia zaworu turbosprężarki. Położenie zbyt dalekie od wartości odniesienia. Zbyt duże doładowanie.
P2566
Turbosprężarka o zmiennej geometrii.
Wszystkie te błędy są nieciągłe. Po ich usunięciu SERWIS i CHECK gaśnie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Sierpień 2022, 20:09
Witam. Powodem problemow turbo moze byc zbyt niskie podcisnienie w ukladzie sterowania turbo. Bez manometru nie okreslisz wartosci podcisnienia. Problem moze dotyczyc nieszczelnosci gruszki przy turbo, a moze tez dotyczyc nieszczelnosci ukladu. W starej Xantii byl czesto problem ze zlaczka na pompie podcisnienia. Przy wolnych obrotach wartosc podcisnienia byla ok (0.6 do 0.8 Bar), ale na obrotach spadalo do prawie zera z powodu nieszczelnego Oringu. Moze tez zacinac sie VTG , szczegolnie , gdy jezdzisz spokojnie. Nie wierze, ze pojawia sie to natychmiast po wcisnieciu gazu, raczej po przejechaniu paru km przy ostrym gazowaniu. Potrzebna dobra diagnostyka. Byc moze problem tkwi w zaworze sterujacym podcisnieniem na gruszce turbo. Wszystko trzeba dokladnie sprawdzic.
Spencer
Mój samochód: Citroen DS5
Poj. silnika (cm3): 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sport Chic
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 29 Sie 2022 Posty: 3 Skąd: Małopolska
Wysłany: 9 Wrzesień 2022, 17:05
Cały tydzień samochód siedział u mechanika i mechanik nie jest w stanie powiedzieć co jest przyczyna. Sprawdził układ, sprawdził gruszkę, podpiął pod komputer by sprawdzić wartości torbo podczas jazdy i wszystko się zgadza. A ja dalej nie wiem co robić. Znacie jakiegoś dobrego mechanika co by mógł się tym przypadkiem zająć w okolicy Tarnowa?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Wrzesień 2022, 17:26
Oglądałem kiedyś na YT sprężarkę do remontu i łopatki tej turbiny po prostu przestały się ruszać..nie wiem jakie tam mieli błędy ale może to jest przyczyna (zapieczenie łopatek w turbo) .Bo osobiście zdarzało się dać za dużo i nagle gazu na zwykłym turbo stałym i też check bo czujniki zwariowały od składu spalin
Spencer
Mój samochód: Citroen DS5
Poj. silnika (cm3): 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sport Chic
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 29 Sie 2022 Posty: 3 Skąd: Małopolska
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Wrzesień 2022, 19:56
Do sprawdzania ukladow turbo w Citroenach, ale tez i innych markach konieczna jest pompka z manometrem, mogaca wytwarzac podcisnienie, jak i nadcisnienie. Koszt okolo 100 zl, a jaka precyzja przy diagnozie. Niestety wielu mechanikow olewa ten przyrzad. Wola wymieniac grube elementy i zwiekszac znaczaco rachunek. Oby tylko efekt powalal, gorzej jak ciagle problem wystepuje.
Opisalem Tobie na czym sie koncentrowac, a pan mechanik i tak tego nie sprawdzil. Wg niego wszystko ok, tyle tylko, ze dalej ta sama przypadlosc. Kolega Pedro moze potwierdzic jak bardzo pomogla pompka w beznadziejnej wg mechanikow sytuacji.
Powolna reakcja turbiny moze wlasnie powodowac ten problem, ale jest to spowodowane zbyt malym podcisnieniem w ukladzie. To nalezy sprawdzic po pierwsze. Wzorem Xantii czasami na wolnych obrotach wszystko dobrze, a przy jezdzie na obrotach spada podcisnienie i sieje bledami.
Turbo tez moze zacinac sie, ale to mozna szybko stwierdzic wlasnie pompka przez wysterowanie regulacji VTG i odczyt cisnienia doladowania.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Wrzesień 2022, 20:27
Spencer, Kolega już chyba opisał to sprawdzenie pompką-zna się na tym dużo lepiej niz ja Ja jestem praktykujący w pewnych dziedzinach chodź ostatnio robiłem alfa romeo 156 pierwszy raz i powiem że forum alfy to beznadzieja w doradztwie, a na dodatek fałszywe informacje w danym temacie powielane na elektrodzie..Powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum