AndrzejJak
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 30 Lip 2020 Posty: 14 Skąd: Zareby
Wysłany: 7 Wrzesień 2022, 11:57 Co oznacza wyciek LHM w tym miejscu?
Cześć,
zaczął mi spadać poziom płynu LHM i wreszcie miałem chwilę, żeby obejrzeć autko od spodu.
LHM sączy się z lewej rurki wsuniętej w element zaznaczony na rysunku. Lewa i prawa rurka są tylko wsunięte, więc domyślam się, że są to jakieś powroty i nie ma tam ciśnienia. Jednak przy lewej rurce zbiera się kropla i zastanawiam się co może być przyczyną. Jakieś pomysły?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Wrzesień 2022, 21:34
To bedzie chyba powrot z przednich goleni. Prawdopodobnie guma ze starosci pekla i saczy sie plyn. Sprawdz , czy rurka siedzi dobrze w gumowym trojniku. Jesli tu jest problem musisz wymienic ten trojnik, mozna zastosowac trojnik plastykowy i polaczyc rurki wezykiem gumowym(olejoodpornym).
Inna przyczyna moze byc zbyt duzy przelew z golenii, tutaj jednak bardziej konieczna jest wymiana McPersona. Stawiam na uszkodzenie trojnika.
AndrzejJak
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 30 Lip 2020 Posty: 14 Skąd: Zareby
Wysłany: 8 Wrzesień 2022, 08:49
Dzięki, a ten trojnik jest gdzieś do zdobycia/dorobienia?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 8 Wrzesień 2022, 09:11
Watpie abys byl w stanie zdobyc original. Kto szuka ten znajdzie. W zestawach naprawczych ukladow chlodzenia byly zestawy trojnikow roznych srednic. Ostatecznie mozna dorobic lutujac rurki miedziane. Piekna droga do wlasnej inwencji.
AndrzejJak
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 30 Lip 2020 Posty: 14 Skąd: Zareby
Wysłany: 8 Wrzesień 2022, 15:24
Coś mi się wydaje, że szukałem zadry a teraz znalazłem belkę . Zdjąłem osłonę i widzę, że mokry jest przewód ciśnieniowy elastyczny łączący silnik z 'karoserią' (zaznaczyłem na rysunku) Po jego wytarciu i uruchomieniu silnik widzę, że dość szybko pojawiła się kropla cieknąca spod zaprasowanej końcówki od strony pompy. Myślę, że taki przewód dorobię w warsztacie od pneumatyki siłowej. Pytanie tylko czy w końcówkach przewodu elastycznego (gdzie wkręcone są sztywne, cienkie przewody - zaznaczyłem na niebiesko) jest standardowy gwint - bodajrze M8?
AndrzejJak
Mój samochód: Citroen Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 30 Lip 2020 Posty: 14 Skąd: Zareby
Wysłany: 10 Wrzesień 2022, 09:59
Dzięki, byłem w firmie dorabiającej przewody ciśnieniowe i powiedzieli, że nie mają końcówek stosowanych w autach i przerabiali już takie tematy (bez sukcesu). Potem na spokojnie doszedłem do wniosku, że pojadę jeszcze raz i właśnie dobiorę końcówki, w które da się wkręcić jakieś przejściówki... Skąd wziąłeś te ostatnie elementy do wkręcenia oryginalnego przewodu citroena?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Wrzesień 2022, 11:28
Wszystko zrobione w sklepie rolniczym. Zaprasowana końcówka typowa europejska BSP16x1,5 ( uszczelnienie po stożku ), potem już tylko kwestia zredukowania gwintów pod typową końcówkę hamulcową 10x1 albo 8x1 jak kto woli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum