asterix
Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 11 Skąd: Glogow
Wysłany: 9 Wrzesień 2022, 20:00 Wymiana opon i wysyp kontrolek.
Witam i mam nadzieje , ze ktos pomoze rozwiazac problem .
Zaczne od tego ,ze wymienilem dwie opony z przodu po czym zapalil sie Komunikat o błędzie z systemu monitorowania ciśnienia w oponach . Wszedlem w menu i ustawilem nowe cisnienie w kolach po czym wszystko bylo ok . Po dwoch dniach znow ten sam komunikat a minute po nim zapalily sie chyba wszystkie kontrolki a mianowicie service,stop, asp/abs, wysiadl hamulec reczny nie zaciagal wogole, wspomaganie kierownicy tak samo , system eco, kontrola trakcji i jeszcze kilka.
Auto jednak jezdzilo i odpalalo normalnie ale gaszenie pojazdu juz trzeba bylo przytrzymac start/stop . Pojazd trafil do mechanika , zdjagnozowal usterke abs . Wsadzony nowy-uzywany abs- i niestety hamulec elektryczny dziala ale nie zwalnia sie podczas ruszania sam, komunikat o zlej trakcji, system eco pali sie caly czas nawet jak go wylacze wraca sam, service, predkosc kol przednich do tylnych roznia sie okolo 2km/h wartosciami ,czy ktos podpowie jak rozwiazac problem ?? Mechanik kasuje te bledy ale wracaja spowrotem .
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Wrzesień 2022, 18:13
Wymieniając opony pozostał ten sam czujnik czy z nowymi oponami jest nowy czujnik bo np: dodatkowe koła z felgami..jeśli nowe czujniki to system ich nie widzi i krzyczy błędami(w moim c4 II nauczy się po czasie w czasie jazdy-przekładka z jednego kompletu na drugi lato /zima już pamięta 8szt czujników)-kolejne bledy możliwe są następstwem tego że twierdzi ze brak powietrza w kołach..Chyba że to system bez czujników a odczyt z ABS to pytanie co jest uszkodzone..to takie moje domysły poza za wydojonym lub uszkodzonym akumulatorem no i czekał bym na jednego kolege Co wie więcej o cytrynach
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Wrzesień 2022, 20:53
Odnosnie problemu z ABS jedyne co przychodzi mi na mysl, to blad w wymiarach opon. Widocznie przednie kola maja zbyt duza roznice w srednicy do kol tylnych , wskazuje na to roznica w predkosci pokazywanej przez system ABS. Niestety , auta z ESP/ABS wymagaja identycznych opon na kazdym kole. Inaczej pojawiaja sie bledy.
Po wymianie Sterownika ABS konieczne jest przekodowanie do danego samochodu, do wymiarow opon i rodzaju nadwozia. Inaczej system nie bedzie pracowal prawidlowo, beda bledy, a obecnosc bledow w systemie hamulcowym bedzie tez objawiac sie problemem w hamulcu postojowym.
Mysle, ze caly ten cyrk spowodowany jest zle dobranymi oponami osi przedniej
asterix
Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 11 Skąd: Glogow
Wysłany: 11 Wrzesień 2022, 09:01
sasun71 napisał/a:
Wymieniając opony pozostał ten sam czujnik czy z nowymi oponami jest nowy czujnik bo np: dodatkowe koła z felgami..jeśli nowe czujniki to system ich nie widzi i krzyczy błędami(w moim c4 II nauczy się po czasie w czasie jazdy-przekładka z jednego kompletu na drugi lato /zima już pamięta 8szt czujników)-kolejne bledy możliwe są następstwem tego że twierdzi ze brak powietrza w kołach..Chyba że to system bez czujników a odczyt z ABS to pytanie co jest uszkodzone..to takie moje domysły poza za wydojonym lub uszkodzonym akumulatorem no i czekał bym na jednego kolege Co wie więcej o cytrynach
Wymiana byla samych opon nie calych kol.
asterix
Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 11 Skąd: Glogow
Wysłany: 11 Wrzesień 2022, 09:05
Cytat:
Po wymianie Sterownika ABS konieczne jest przekodowanie do danego samochodu
czy programem delfi idzie to zrobic ? jezeli nie to pozostaje tylko lexia ? czy inny komputer ?
Rozmiar kol jest taki sam wszedzie jedyna roznica to przod opony letnie a tyl zimowe .
asterix
Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 11 Skąd: Glogow
Wysłany: 11 Wrzesień 2022, 09:33
Kupilem kiedys lexie cala kapletna ,ale nigdy jej nie uruchomilem bo nie mam odpowiedniego win7 a na win10 nie mam pojecia jak to zrobic. mam wersie Lexia 9780.Z5 jezeli jest ktos kto moze pomoc zainstalowac ja pod win10 na laptopie.
asterix
Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 11 Skąd: Glogow
Wysłany: 11 Wrzesień 2022, 15:42
Lexia podlaczona na win 10 dzieki uprzejmosci jednego kolegi wszystko zajelo mu 10minut i koszt 100zl serdecznie go polecam. Jak ktos bedzie potrzebowal namiary na tego magika dam numer tel na priv.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Wrzesień 2022, 17:30
Jakos nie moge uwierzyc, ze opony identyczne- to czemu pokazuje roznice predkosci? 2 kmh to prawie 20 % , bo przeciez ABS przestaje dzialac powyzej 12 kmh z testerem. Postaw te kola obok siebie i porownaj srednice.
Przeprogramowanie ABS zrobisz tylko Lexia (diagboxem) , ale nie kazda wersja i nie kazdy rocznik.
asterix
Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 11 Skąd: Glogow
Wysłany: 12 Wrzesień 2022, 16:44
[quote="dejnekomirek"]Jakos nie moge uwierzyc, ze opony identyczne- to czemu pokazuje roznice predkosci? 2 kmh to prawie 20 % , bo przeciez ABS przestaje dzialac powyzej 12 kmh z testerem. Postaw te kola obok siebie i porownaj srednice.
Przeprogramowanie ABS zrobisz tylko Lexia (diagboxem) , ale nie kazda wersja i nie kazdy rocznik.[/]
Opony byly rozne , juz jest ten blad naprawiony sa wszedzie takie same. Niestety nie dziala dalej hamulec elektryczny i swieci sie ciagle kontrola trakcji czy jak to sie zwie samochod w poslizgu hehee
Nie wiem jak przypisac nowy ABS bo chyba to teraz z nim jest wszytsko powiazane. Robie to sam bo nie mam ogarnietego mechanika niestety.
Pokazuje blad komunikacji z kalkulatorem ABS
Blad komunikacji z kalkulatorem elektrycznego hamulca
P242F 00
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Wrzesień 2022, 19:23
Znowu cos pokreciles , blad jaki podales dotyczy filtra czastek stalych. Hamulce nie maja bledow P. Na Twoim miejscu wrocilbym do starego sterownika ABS. Mozna go przelozyc , nie naruszajac szczelnosci ukladu. Mysle, ze ciala dal kolega mechanik, sugerujac sie wracajacym bledem ABS , ktory powodowaly kola. Jesli masz do niego dostep. Dla pewnosci wyslalbym caly blok do sprawdzenia - sa ludzie naprawiajacy te rzeczy , ale mysle, ze caly blok jest dobry.
Brak komunikacji moze byc spowodowany brakiem napiecia na zasilaniu sterownika, a moze byc spowodowany innymi wyprowadzeniami sterownika ABS. Nie mozna ich podmieniac dowolnie, musza byc tego samego typu. Gdyby bylo uszkodzenie wewnetrzne wywalaloby blad wewnetrzny sterownika. W Lexii w hamulcach masz zakladke w naprawach wymiane sterownika ABS i tam mozna pozmieniac wymiar kol, rodzaj pojazdu ( nie wszystkie) i mozna , chyba przepisac numer nadwozia. W niektorych przypadkach potrzebna jest usluga online, wiec naszym sprzetem nic nie zrobisz. Zmienialem blok ABS w C5 Mk1 i nie bylo zadnego problemu, natomiast w pugu 308 2009 rok nie moglem nic zmienic.
Stawiam na sprawnosc starego bloku i po prostu blad mechanika. Sprobujcie podmienic sterownik na oryginalny i wszystko wroci do normy. Jesli nie - pozostaje wyslac caly stary blok do naprawy. Powodzenia
asterix
Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 11 Skąd: Glogow
Wysłany: 13 Wrzesień 2022, 00:11
dejnekomirek napisał/a:
Znowu cos pokreciles , blad jaki podales dotyczy filtra czastek stalych. Hamulce nie maja bledow P. Na Twoim miejscu wrocilbym do starego sterownika ABS. Mozna go przelozyc , nie naruszajac szczelnosci ukladu. Mysle, ze ciala dal kolega mechanik, sugerujac sie wracajacym bledem ABS , ktory powodowaly kola. Jesli masz do niego dostep. Dla pewnosci wyslalbym caly blok do sprawdzenia - sa ludzie naprawiajacy te rzeczy , ale mysle, ze caly blok jest dobry.
Brak komunikacji moze byc spowodowany brakiem napiecia na zasilaniu sterownika, a moze byc spowodowany innymi wyprowadzeniami sterownika ABS. Nie mozna ich podmieniac dowolnie, musza byc tego samego typu. Gdyby bylo uszkodzenie wewnetrzne wywalaloby blad wewnetrzny sterownika. W Lexii w hamulcach masz zakladke w naprawach wymiane sterownika ABS i tam mozna pozmieniac wymiar kol, rodzaj pojazdu ( nie wszystkie) i mozna , chyba przepisac numer nadwozia. W niektorych przypadkach potrzebna jest usluga online, wiec naszym sprzetem nic nie zrobisz. Zmienialem blok ABS w C5 Mk1 i nie bylo zadnego problemu, natomiast w pugu 308 2009 rok nie moglem nic zmienic.
Stawiam na sprawnosc starego bloku i po prostu blad mechanika. Sprobujcie podmienic sterownik na oryginalny i wszystko wroci do normy. Jesli nie - pozostaje wyslac caly stary blok do naprawy. Powodzenia
Wszystko fajnie tylko jest maly problem mieszkam w Niemczech. Stary ABS jak mi pokazywal mial popekane luty i dlatego zamowil nowy uzywany a peugota308 chyba. Nowy ABS jest z Boscha i widzi go normalnie w lexii. Ja sam dopiero sie ucze oblugiwac lexie , jestem niestety zmuszony sie uczyc niz wierzyc komus innemu. Mechanicy tutaj sa gorsi niz gdziekolwiek i strasznie naciagaja ze wszystkim i trzeba uwazac niestety.
Caly czas jest problem z hamulcem elektrycznym tego typu ze przy ruszaniu trzeba go recznie odblokowac, wedlug mnie nie slychac charakterystycznego zaciagania przy gaszeniu silnika .Swieci sie jeszcze service , swieci sie system ECO oraz system ESP .
Pytanie mam czy po zmianie calego ABS wystarczy jak caly uklad odpowietrzony zostal normalnie bez lexi ? czy zrobic to teraz dodatkowo caly proces ale juz z lexia krok po kroku kolo po kole ? czy to w sumie jest bez roznicy ? bo dodatkowo jest tez opcja zaciagania i spuszczania hamulca elektrycznego i ona w sumie dziala .
Odnosnie opon wina byla ewidetnie moja bo nie spojrzalem jakie opony sa zakladane na przod a roznica byla wlasnie w nich i zle odczyty podczas jazdy bo na przodzie byly 205-55-16 a na tyle 215-60-16 i wedlug mnie po dwoch dniach i pojawienia sie choinki kontrolek to byla pierwsza przyczyna. Co do starego ABS on go rozszczelnil i otworzyl pokazujac te popekane luty pod mikroskopem chodz wiem ze mozna go skleic i bedzie ok.
Wiem duzo pisze ale tez chce podac jak najwiecej informacji. Sam z zawodu jestem mechanikiem , ale nigdy w tym zawodzie nie pracowalem tyle co w szkole i moze chwile po niej ale jestem typem czlowieka ,ktory lubi samemu dazyc do naprawy czegokolwiek bo sprawia mi to ogromna frajde
Nie wiem czy nowy ABS mam przypisac do auta czy nie skoro go widzi , ale jeszcze do tego nie doszedlem jak to zrobic
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Wrzesień 2022, 07:59
Wczesniej podales blad : brak komunikacji z ABS - to jak widzi go normalnie? Brak komunikacji to brak komunikacji, czy moze ja czegos nie rozumie?
Mysle, ze powinienes szukac blok ABS dokladnie z takiego samego pojazdu i takiego samego producenta. Jest to bardzo istotne, rodzaj silnika tez odgrywa role. Nie jestem pewien, ale rok 2015 to raczej duze problemy z kodowaniem sterownika.
System odpowietrza sie testerem, ale jesli pedal pracuje prawidlowo (jego wysokosc) uklad nie powinien byc zapowietrzony. Mimo powietrza powinna byc prawidlowa lacznosc w samochodzie. To jej brak jest powodem problemow z hamulcem postojowym (sygnal z ABS zwalnia reczny).
Masz dwa wyjscia : wyslac stary blok do naprawy , szukac blok z identycznego samochodu.
Na tym co masz teraz w aucie nic wiecej nie osiagniesz. Dalej mysle, ze mechanik pospieszyl sie, ze jednak nie luty, a po prostu rozne opony byly powodem.
asterix
Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 11 Skąd: Glogow
Wysłany: 13 Wrzesień 2022, 18:52
Dejnekomirek z ABS chodzi mi o to ze go lexia widze ze to Bosch i jego numer , ale sa komunikaty ze jest brak komunikacji z nim i tyle. Numery sie zgadzaja ze starym co juz sie dowiedzialem. Niechce wracac do tego mechanika bo 3tyg wymienial ten ABS wiec postanowilem sam sobie to naprawic.Narazie czytam jak przypisac nowy ABS do auta i gdzie to zmienic i zapisac czy jak w lexii . Ucze sie tak naprawde calej obslugi lexii. Mam juz kody servicowe citroena i kwestia czasu jak znajde to czego szukam. Klad jest odpowietrzony dobrze .
Narazie swieca sie kontrolki od ECO wylaczone, service,ASP. Hamulec nie zwalnia sie sam podczas ruszania.
Niechce tez gzebac na sile i kasowac cos czego nie wiem jaki ma wplyw na auto wiec ostroznie do tego podchodze i szukam pierw wiedzy i dzieki za twoje wskazowki bo tez mi pomagaja
asterix
Mój samochód: Citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 11 Skąd: Glogow
Wysłany: 14 Wrzesień 2022, 17:57
dejnekomirek napisał/a:
Wczesniej podales blad : brak komunikacji z ABS - to jak widzi go normalnie? Brak komunikacji to brak komunikacji, czy moze ja czegos nie rozumie?
Mysle, ze powinienes szukac blok ABS dokladnie z takiego samego pojazdu i takiego samego producenta. Jest to bardzo istotne, rodzaj silnika tez odgrywa role. Nie jestem pewien, ale rok 2015 to raczej duze problemy z kodowaniem sterownika.
System odpowietrza sie testerem, ale jesli pedal pracuje prawidlowo (jego wysokosc) uklad nie powinien byc zapowietrzony. Mimo powietrza powinna byc prawidlowa lacznosc w samochodzie. To jej brak jest powodem problemow z hamulcem postojowym (sygnal z ABS zwalnia reczny).
Masz dwa wyjscia : wyslac stary blok do naprawy , szukac blok z identycznego samochodu.
Na tym co masz teraz w aucie nic wiecej nie osiagniesz. Dalej mysle, ze mechanik pospieszyl sie, ze jednak nie luty, a po prostu rozne opony byly powodem.
Czy wiesz moze jak przypisac nowy ABS do auta ? W ktorym to miejscu mniejwiecej sie to robi ? Chodzilo mi ze lexia go widzi ze to bosch i jego numer ,ale bledy mowia swoje ze jest brak komunikacji z nim . Numery sie zgadzaja ze starym ABSem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum