jumak
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 31 Paź 2022 Posty: 5 Skąd: Katowice
Wysłany: 2 Listopad 2022, 08:35 Jakie powinno być napięcie do zasilania czujników ABS ?
Witam wszystkich serdecznie,
Nasz Citroen C4 Grand Picasso 2007, 2.0HDI posiada dziwną do zlokalizowania usterkę. Klasyczna "choinka": abs, esp, hamulec ręczny. Samochód jedzie tylko do 3 biegu - skrzynia mcp. Warsztat specjalizujący się w Citroenach rozłożył ręce i stwierdził, iż to kupa roboty i diagnostyka będzie kosztować od 4 do 5 tys zł....
Jako posiadacz Diagboxa sprawdziłem (po uprzedniej naprawie masy i zasilania w OBD) jakie błędy pokazuje komputer.
Jednym z błędów jest C1320 oraz C1330 jak również C1510, U1003.
Idąc po nitce do kłębka mam pytanie: jakie powinienem mieć napięcie na jednych z 2 przewodów idącym do czujnika ABS w przednim kole ?
Napięcie stałe czy też może dopiero po zapłonie lub uruchomieniu silnika ?
_________________ Nie lataj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Listopad 2022, 11:13
Dziwne bledy? Dziwna to jest reakcja warsztatu!? I jeszcze cena? Ta choinka to normalna reakcja systemu na bledy czujnika (czujnikow) ABS przy kolach. Rowniez skrzyni biegow, bo traci sygnal predkosci pojazdu.
Naprawa : na poczatek sprawdz , co pokazuje Diagbox przy wolnej jezdzie (do 12 kmh): czy na wszystkich kolach sterownik widzi identyczna predkosc? Jesli brak wskazan predkosci - uwalony czujnik, jesli predkosc rozni sie - problem moze dotyczyc uszkodzenia pierscienia mag. lozyska kola (dosc rzadki przypadek w cytrynie, ale tez sie zdarza). oczywiscie istnieje tez mozliwosc uszkodzenia sterownika , ale to dosc rzadki numer. Calkiem mozliwe, ze ostatnio cos bylo robione przy kolach, hamulcach , zawieszeniu i byc moze aktualna usterka ma cos wspolnego z tymi dzialaniami.
Odnosnie napiecia to problem jest zlozony : czujniki bywaja magnetyczne - wtedy brak praktycznie napiecia na czujniku , bywaja tez czujnik Halla i wtedy pojawia sie napiecie zasilajace , moze byc 5V , a moze tez byc 12V. Mysle, jednak, ze tu mamy do czynienia z czujnikami magnetycznymi i wtedy brak napiecia: jest masa i sygnal czujnika.
Powodzenia
jumak
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 31 Paź 2022 Posty: 5 Skąd: Katowice
Wysłany: 2 Listopad 2022, 11:59
Warsztat stwierdził, cytuję "Nie chcę naprawiać tego samochodu. W tym czasie zrobiłbym 3 rozrządy każdego dnia". Po tygodniowym postoju samochodu u nich na placu...
Błędy z Absu wyrzuca kilka sekund po uruchomieniu silnika, nie muszę ruszyć samochodem.
Dzisiaj sprawdzę tak jak sugerujesz co pokazuje Diagbox przy wolnej jeździe.
Czujniki wymieniłem wczoraj profilaktycznie na nowe (zamiennik bodajże Autlog) - bez rezultatu. Nadal te same błędy i auto jedzie w trybie awaryjnym do 3 biegu.
Dlatego też próbuję się dowiedzieć czy/jakie napięcie powinno być we wtyczce do której wpinam czujnik
_________________ Nie lataj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 11 Listopad 2022, 16:40
jumak, Sprawdź odczyty z czujników. Ja jak sprowadziłem auto od Niemców, którzy też nie mogli sobie z tym dać rady - miałem podobny problem. Jak wsiadałem do auto - od razu błąd. Jak skasowałem - to po paru minutach ABS, ESR itp. Skrzynia nawet nie wiem dlaczego wariowała i przechodziła w serwis.
Wymieniłem czujnik ABS na nowy. Jakież było moje zdziwienie - nadal pokazywało, że błąd tego czujnika jest. Sprawdzałem wszystkie styki, przejścia do komputera ABS-u i wyglądało wszystko dobrze....
Ściągnąłem drugie koło i porównałem różnice. Już nie pamiętam ale chyba 1 - 1,5mm, na wadliwym czujniku było dalej do pierścienia piasty. Okazało się, że weszła jakaś duża korozja wgłębna , która spowodowała spęcznienie i właśnie tą różnicę. Po wyfrezowaniu płaszczyzny pod czujnikiem - wszystko wróciło do normy. Sygnał się pojawił. Nie spodziewałem się, że to przez tak małą różnicę jest tyle problemów....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Listopad 2022, 20:01
Mialem kiedys problem z Peugeotem: lewy przedni czujnik pokazywal blad. Lozysko bylo nowe, czujnik nowy, wiec podejzewano sterownik ABS. Przy probie , predkosc na tym kole byla inna. Na oko wszystko ok, a blad byl. Okazalo sie, ze ktos przy montazu lozyska zle zamontowal pierscien osadczy i czujnik nie siedzial dokladnie na swoim miejsci (samym koncem pierscienia byl lekko odstajacy od podstawy). Wykrylem to po dokladnej kontroli zamocowania czunika i po poprawce wszystko ok.
Skrzynia biegow wariuje z powodu braku sygnalu predkosci, ktory pochodzi z czujnikow ABS.
Radze na spokojnie wszystko posprawdzac, przyczyna moze byc prozaiczna, np. taka, jak wyzej opisana korozja. Powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum