Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
2.1TD jak zdjąć głowicę?
Autor Wiadomość
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 12 Listopad 2022, 00:49   2.1TD jak zdjąć głowicę?

Witam
Mam problem z wywaleniem głowicy w 2.1TD, mianowicie nie ma jak się dostać do śrub trzymających kolektor wydechowy.
Nie chcę wyciągać całego wózka z motorem.
Udało się komuś to rozebrać bez rwania silnika?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Listopad 2022, 11:05   

Witam. Pare razy sciagalem glowice w takim silniku, ale wydaje mi sie , ze nie sciagalem kolektora wydechowego. Ostatni raz robilem to w 2006 roku. Turbine idzie odkrecic od kolektora - sa trzy nakretki z gory. Glowica schodzi bez problemu, a cale turbo zostaje na miejscu. Przed montazem warto poluzowac mocowanie turbiny, aby mogla dopasowac sie do nowego polozenia glowicy.

 
 
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 12 Listopad 2022, 21:01   

Oj przepraszam, w głowie miałem obraz że tłoki są po zdjęciu głowicy, a to inny typ silnika.
Mam wydmuchaną uszczelkę i muszę dostać się na wysokość denek tłoków. Oprócz czapki muszę jeszcze wyjąć sekcję zaworową. Mam jednak duży problem z odkręceniem kolektora wydechowego, nie ma jak się dostać do śrub pod i zastanawia mnie czy jest to wykonalne gdy motor jest w komorze.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Listopad 2022, 00:00   

MateuszCOMPANY napisał/a:
że tłoki są po zdjęciu głowicy, a to inny typ silnika.


O czym Ty piszesz? Zapomnij o odkreceniu kolektora. To jest wykonalne tylko na wymontowanym silniku. No , mozesz tez mocno pochylic silnik po usunieciu prawej poduszki silnika. Ale przeciez wystarczy odkrecic tylko turbine , jest na trzech srubach.

 
 
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 13 Listopad 2022, 14:47   

Skoro nie da rady odkręcić kolektora z silnikiem w komorze, to czy wyjęcie turbiny coś zmieni?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Listopad 2022, 15:33   

Kochany przyjacielu, czy ja gdzies cos napisalem o wyjeciu turbiny? Turbine odkrecasz od kolektora i demontujesz te czesc nad tlokami (czyli glowice) z kolektorem. Moze lepiej daj sobie spokoj z ta naprawa? Ten silnik to prosta sprawa. Sprobuj kiedys 2.5 td rozebrac w komorze silnika. Na sama wymiane uszczelki przewidziano okolo 20 roboczogodzin. Za drugim razem dalem rade w 10 godzin.
Teraz jeszcze popros o manual naprawy.... Mam nadzieje, ze wiesz, co robisz? Szkoda by bylo takiego samochodu, gdyby zostal bez silnika. To moze niepotrzebne, taki glupi zarcik, ale troche podniosles mi cisnienie. Juz dwa razy pisalem , teraz trzeci - turbiny nie demontujemy , odkrecamy od kolektora i glowice z kolektorem wyjmujemy do gory. Turbina zostaje na bloku silnika. Mam moze jeszcze raz opisac te operacje?

P.S. Piles cos dzisiaj ?

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Listopad 2022, 18:43   

Może dodaj że od kolektora należy odkręcić rurę wydechową :-D bo o tym nie wspomniałeś,a może potrzeba :-P

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Listopad 2022, 18:49   

Nie trzeba zadnej rury odczepiac. Caly wydech z turbina zostaje przy bloku. Odchodzi tylko glowica z kolektorem. Swoja droga bardzo dobre rozwiazanie. Jedynym problemem to jakosc nasadek, bo ciezko poluzowac nakretki, a obrobione sa nie do pokonania. No, ale mechanika silnikowa nie jest dla amatorow przyjazna.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Listopad 2022, 20:56   

No chyba że tak
Nigdy nie miałem auta z turbiną ,stąd ten przypał
U mnie zawsze trzeba było wydech od kolektora odczepić :oops:
Zresztą jak bym pomyślał to powinienem skojarzyć turbinę z wydechem
Podwójny wstyd
A zawsze twierdziłem że myślenie nie boli

_________________
KK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA