Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 21 Listopad 2022, 18:17
Na razie nie potrzebowałem się bardzo zagłębiać bo Ford jest na razie w lepszym stanie.
Z tego co po podłączeniu przeglądałem to nie zauważyłem takich opcji jak w Lexii.
Oczywiście że reset wartości wyuczonych to przywracanie do wartości fabrycznych .
Oczywiście że różne programy robią to w różny sposób ale tutaj Lexia ma osobne resety.
Z interfejsami obchodzę się delikatnie , nie skaczę na głęboką wodę.
Zabawy w programowaniem nie zaczynam bez zapoznania się z możliwościami danego interfejsu.
W Oplu włącznie z wymianą sterownika i kluczyków robiłem wszystko u siebie i poprawki po mechanikach u znajomych.
W Fiacie także .
Więc nie obawiam się Lexii.
Trzeba ją tylko poznać czyli jak z telefonem .
Jak się nie wie co dana opcja może zrobić to się jej nie dotyka lecz dowiaduje co nią można zrobić.
Mam na razie nadzieję że szybko Forscana poznawać nie będę musiał.
Natomiast Lexię już muszę bo XP muszę doprowadzić do porządku
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 24 Listopad 2022, 10:16
No i kilka dni pojeździłem z wymienionym katalizatorem.
Duga sonda pokazuje liniowo >0.6 V
Przy podniesieniu obrotów trochę pływa ale nie tak jak na starym.
Okazuje się że katalizator wypalił się tylko od dołu czyli nad drugą sondą.
Wyglądało że był zapchany od dołu i ktoś zgodnie z zaleceniami wielu mechaników przegonił auto aby go wyczyścić.
I się wyczyścił.
Chyba że macie jeszcze inne teorie na ten temat?
Z chęcią poczytam
Katalizator wymieniał mi tłumikarz. Miałęm już kupiony cały wydech ale że nie chciało mi się dłubać bo zimno to pojechałem do tłumikarza.
I znowu się przekonałem że jak chcesz zrobić dobrze to rób to sam.
Katalizator miał .Wymiana miała potrwać 30 minut plus za dopłatą poskładanie nowego wydechu.Katalizator okazało się że nie pasuje .Musiał przerabiać bo zrobili odczep na sondę tak że nie dało się jej przykręcić.Przerobił , założył moje tłumiki i wyjazd .
Ale ja chciałem sprawdzić sam co zrobił.
Wszedłem do kanału i się przeraziłem .
Środkowy tłumik wisiał pod samochodem tak że można by go używać jak pługa.
Kazałem to przerobić . Zrobił z fochem bo to nie jego wina że tak nie dokładnie robią zamienniki.
Ale wina przecież jego bo przerabiając katalizator zrobił inny kąt rury który zmienił teżkąt tłumika obniżając go.
Ja się go pytam dlaczego nic nie mówił na początku montażu .Przecież kazał bym mu odciąć rurę od katalizatora starego bo ona by na pewno pasowała.
On na to że nie pomyślał.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Listopad 2022, 18:43
Adam1965 Brawo ! Zuch!
Jak to mowia : zaufanie to jedna sprawa, ale kontrola mimo wszystko to lepsza sprawa.
Dziwia mnie troche tacy ludzie, co nie maja ochoty do dobrej roboty. Albo robie cos dobrze, albo nie podejmuje sie- to jest moja maksyma. Przeciez zawsze mozna sie dogadac przed robota, a nie w trakcie fochy stroic. Zycze milych chwil z Xsara. Bardzo podobala mi sie kiedys, za ciekawa koncepcje samochodu. Niestety , jednak nigdy nie bylem wlascicielem , chociaz bylem bardzo blisko zakupu. Wolalem jednak Xantie z hydro w HDI. Pozdrawiam.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 24 Listopad 2022, 20:32
Tak to teraz wygląda
Najlepsze to to że za montaż katalizatora ( w cenie) zarobił ok.300zł plus poskładanie już gotowego wydechu
Katalizator to JMJ ina allegro kosztują ok 500
I na allegro nawet jest opis kupującego że nie pasuje do rocznika > 2005 wkrętka do sondy i trzeba ją przespawywać a on zabrał się za poprawę rury zmieniając kąt flanszy mocującej tłumik środkowy
Screenshot_20221124-152033_Torque.jpg
Plik ściągnięto 15 raz(y) 491,37 KB
Screenshot_20221124-145255_Torque.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 486,02 KB
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 25 Listopad 2022, 17:03
Dzisiaj będąc pod autem zauważyłem że flansza (łączenie katalizatora z tłumikiem środkowym ) styka się z linkami od biegów.
Nie wytrzymałem i pojechałem na reklamację .
Odciął rurę od starego katalizatora i okazało się że po przyspawaniu do nowego wszystko ładnie leży i nic nie obciera.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 15:01
Takie parametry silnika pokazał mi diagbox.
Zrobiłem testy elementów wykonawczych i wszystkie wyszły pozytywne.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 21:04
Ewidentnie nieprawidlowa wartosc podcisnienia w rurze ssacej i stad pewnie nieprawidlowy stan przepustnicy. Powinno byc okolo 300- 350 mBar. Problemem moze byc falszywe powietrze w kolektorze, np. z uszkodzenia serwa hamulcowego, przewodu od silnika do serwa, nieszczelnosci pod przepustnica, nieszczelnosci kolektora ssacego - np. dziura, nieszczelnosc uszczelek kolektora itp. , ale moze tez MAP sensor zle pokazuje ( na zgaszonym silniku powinien pokazywac cisnienie atmosferyczne ). Ta wartosc nie jest prawidlowa.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 22:53
Uszczelka pod przepustnicą nowa , przepustnica wyczyszczona .
Sprawdzę na zgaszonym.
W Merivie Z16SE 4.3 to była norma więc myślałem że jest ok.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 23:21
Mam C5 w gazie i podcisnienie pokazuje 320 - 330 mBar, chociaz MAP gazowy pokazuje 390 mBar, co nie ma najmniejszego znaczenia dla gazu - to jest inna regulacja. Na zimnym pokazuje mi okolo 400 mBar, ale to tez jest normalne ze wzgledu na podwyzszone obroty. Ta wartosc u Ciebie jest wyraznie zbyt wysoka w tych warunkach. Sprobuj popsikac zmywaczem do hamulcow na pracujacym silniku po roznych miejscach kolektora ssacego. Wyrazna zmiana pracy silnika bedzie swiadczyc o nieszczelnosci w miejscu psikania. Mozesz tez odlaczyc przewod od serwa i go zaslepic i wtedy sprawdzic podcisnienie. Czasami jest to trudne do ustalenia, ale lepiej byc pewnym o szczelnosci kolektora , bo wnosi to duze zaburzenia do pracy silnika i skladu mieszanki. Rowniez czujnik temp. silnika, temp. powietrza w kolektorze , no i czujnik podcisnienia moga sporo namieszac. To jest to , co pisalem wczesniej o doprowadzeniu silnika do optymalnego stanu, co daje prawidlowa korekcje dlugoterminowa.
W Meriwie ta wartosc tez byla nieprawidlowa. Srednio norma to okolo 300 - 330 mBar.
Sa , co prawda marki, ktore podaja wartosc odwrotnie, np. Fiat , ze ta wartosc to 700 mBar, ale to tylko dlatego, ze inaczej licza.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 11:38
W moim Z16XE tak fabryczny jak i gazowy pokazywały 300 mBar.
U kolegi Z16SE fakt pomyliły mi się parametry (zmęczenie ) było 340 mBar.
dejnekomirek, Adam1965, przy okazji mi coś rozjasniliscie... za co Wam dziękuję
Mam identyczne odczyty parametrów jak u Adama. Zastanawia mnie ta temperatura powietrza dolotowego 36 stopni
Nawet wymieniłem czujnik podciśnienia, bo jest zintegrowany z czujnikiem temperatury - nadal pokazuje ponad 30
_________________ Pozdrawiam Jacek
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 11:58
Masz ją przy nagrzanym silniku?
U mnie na zimnym było tyle ile w garażu czyli 10 st.C
Potem się podniosła bo ciepło z silnika jednak ogrzewa całą komorę włącznie z plastikowymi rurami dostarczającymi powietrze.
Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie... dlaczego ten stan przepustnicy zmienia się przy zgaszonym silniku i jednocześnie wciśniętym pedale przyspieszenia ?
Nawet dalece powiedziane "wciśniętym"... wystarczy delikatnie nacisnąć na pedał gazu i już wskakuje bieg jałowy... docisne jeszcze troszkę i wskakuje połowa otwarcia lub nawet pełne otwarcie.
Czy aby ten stan przepustnicy nie jest wskazaniem położenia pedału przyspieszenia?
_________________ Pozdrawiam Jacek
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 4 Grudzień 2022, 15:16
Jacoll napisał/a:
Czy aby ten stan przepustnicy nie jest wskazaniem położenia pedału przyspieszenia?
Na razie też nie doszukałem się w parametrach osobnych wskazań czujnika pedału i przepustnicy.
Jutro sprawdzę u siebie na zgaszonym jak jest u mnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum