Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Kołysanie przodu C5
Autor Wiadomość
stapis

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 15 Lis 2022
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 16 Listopad 2022, 12:39   

Moj C5 z 2015 roku, silnik diesel 180 KM, kombi. Ostatnio przód zaczął mi bardzo się kołysać. Czy przyczyną może być zbyt mała ilość płynu LDS?
Mam to auto od rokui. Miało 100tys. przejchane i bylo OK, Teraz ma 125 t i tańczy na drodze.
Jesli to za mało LDS, to co się z nim stało? Wyparował?

Stanisław

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Listopad 2022, 17:18   

stapis, Niech mnie kto poprawi jak co, ale na obniżonym zawieszeniu powinno być LDS na max. Tak możesz sprawdzić ilość LDS..a czy wyparował? to hydraulika ,wystarczy wyciek minimalny i odpowiednia ilość czasu ...tzw .zapocone węże,niby nie kapie a jakieś mokre..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg

Wysłany: 16 Listopad 2022, 18:42   

W C5 x7 poziom LDS sprawdza sie na calkowicie opuszczonym zawieszeniu i spuszczonym cisnieniu z ukladu testerem. Tak to wymyslono, zeby bylo ciekawiej. Zbyt niski poziom plynu nie powinien wywolywac bujania sie samochodu. Objawem moze byc problem z utrzymaniem zadanej wysokosci nadwozia i ciagla praca pompy. Ewentualne bujanie samochodu moze byc spowodowane zla praca dlawikow w kulach zawieszenia (chyba nigdy nie spotkalem tego problemu? Moze tez byc spowodowane zla praca Hydroactivu. Z kolei podnoszenie i opuszczanie sie zawieszenia moze przyczyne miec w zle ustawionej geometrii i rowniez w zlej pracy czunikow wysokosci ( powinien jednak pojawic sie blad), oraz duze opory w ciegnach czujnikow , np. zatarty przegub lacznika i skokowe przestwianie.
Radzilbym bardziej wnikliwa kontrole zawieszenia, wlacznie z diagnoza Lexia.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Listopad 2022, 14:56   

Jeśli spuścisz auto na pozycję serwisową dolną - bez rozprężania komputerowego, odkręcisz korek zbiornika LDS i patrząc przez sitko będziesz widział płyn:
- ok. 1-2 cm poniżej sitka (spokojnie można go dostrzec) to znaczy, że co do zasady płyn jest,
- w sitku, to znaczy, że jest go za dużo.
Można też wepchnąć trytkę i zweryfikować naocznie stwierdzoną obecność/nieobecność płynu - jak bagnetem ;)
Oczywiście profesjonalnie, spuszczamy ciśnienie zgodnie z procedurą. To tylko szybki sposób, żeby określić, że płyn w ogóle jest.

Możesz jeszcze sprawdzić, czy cokolwiek zmienia się w trybie sport.

Z mojego doświadczenia (aktualnie 230 kkm) w zawieszeniu robiłem tylko tuleje tylne wahaczy przednich dolnych. Może to będzie jakąś podpowiedzią.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA