Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie sprężarki klimatyzacji
Autor Wiadomość
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 1 Grudzień 2022, 20:22   

No to mam więc trochę pytań.
Masz jakiegoś sprzedającego zaufanego który dysponuje takimi modułami?
Ile orientacyjnie może taki kosztować.

Zrobiłem zdjęcia mojego kompresora .
Numeracja to 0900k214 HFC134a
Patrzę na allegro i cena szokuje .Tylko 1600zł

Ale jest też trochę zamienników.
Ktoś wie jaki zamiennik zastosować?
Ktoś wie czy w okolicy Oświęcim , Bielsko jest jakaś polecana firma regenerująca?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Grudzień 2022, 21:10   

A to ?sanden bo coś podobne? a wystepują inne firmy zamiennie. A ciekawiej sie robi jak w allegro się wpisze SD6V12 z aukcji o której piszesz chyba aukcja .Po wpisaniu z listy zamienników nowy Sanden SD6V12 kręci się koło 800zł .Sprawdż czy pasuje w opisach i wygląda tak samo sanden

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 1 Grudzień 2022, 21:21   

Znalazłem taką
https://allegro.pl/oferta/kompresor-citroen-peugeot-12911965435

https://superparts.pl/kompresor-klimatyzacji-delphi-tsp0159334-6453lf-citroen-peugeot/91971

Ale żadnej używki czy regenerowanej .
Tak kiepsko jest z częściami do XP?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 2 Grudzień 2022, 02:26   

Adam1965, bsi to kupowałem na Allegro (ważne takie same numery i co by nie było w nim grzebane). Kupiłem za około 70 pln.
Fachman dopisał aktualny stan kilometrów i kluczyki. Resztę musiałem sam ogarnąć... poddał się ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2 Grudzień 2022, 16:48   

Jacoll napisał/a:
Fachman dopisał aktualny stan kilometrów i kluczyki

A da się to zrobić Lexią?
Ten sprzedający to okazyjnie czy ma w swoim magazynie części do Citroena?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Grudzień 2022, 17:22   

Używki i regenerowane są ,wygląda tak samo ale ma inne numery jako zamienny-trzeba się kontaktować bo regenerowany od 500zł -a może dać do regeneracji własny..? Kompresor inny ale jako namiar bo widać gość się tym trudni..

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2 Grudzień 2022, 17:40   

Też myślałem do niego napisać o informacje co do mojego pasuje.
Dzięki.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Grudzień 2022, 19:04   

Adam1965 napisał/a:
A da się to zrobić Lexią?


Z kilometrami jest troche inaczej. One zapisane sa w BSI i w liczniku. Z Lexia nic nie zrobisz, a jeszcze, zeby bylo smieszniej to polaczenie licznika z BSI spowoduje przepisanie stanu licznika najwyzszego. Tak, ze jesli zalatwisz BSI ze stanem , np. 1000 000 km , to taki bedzie tez stan na liczniku po jednym odpaleniu samochodu. Dlatego istotne jest, aby przed polaczeniem tych dwoch elementow wyzerowac BSI i wtedy w finale bedzie w obu urzadzeniach aktualny stan licznika. Pamietaj o tym. Dobry elektronic zrobi wszystko , wlacznie z kodowaniem immo i kluczami. Pozostanie tylko przeprogramowac wyposazenie samochodu, a to jest bajka , jak masz troche treningu Lexia za soba. Czasami potrzeba kod Citroena, ale to juz znasz. Najlepiej oddac oba BSI i uzyskac klon. Najpierw jednak radze wymienic BSM na inny, sprawny.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2 Grudzień 2022, 19:38   

Dobrze wiedzieć bo Opcomem robiłem z kluczykami z przebiegiem właściwie to wszystko.
W Pandzie też można było zrobić samemu wszystko.

Powiedz mi jeszcze jak szukać i dobierać te BSMy
Ja mam taki



A znajduję od siemensa albo delphi i B3 lub B4 a ja mam B5
To są jakieś różnice?

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2 Grudzień 2022, 20:15   

sasun71 napisał/a:
Kompresor inny ale jako namiar bo widać gość się tym trudni..

Dostałem odpowiedź że pasuje ta


https://allegro.pl/oferta/peugeot-206-307-partner-sprezarka-klimatyzacji-12692355915

Coraz więcej widzę że w XP jest dużo części od Puga 206 i 307
Nawet przy rozrządzie nie miałem blokady wału obok podstawy filtra oleju

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Grudzień 2022, 21:38   

Adam1965 napisał/a:
Ja mam taki


I taki powinienes szukac :B5. Niektore sa juz nie do zdobycia. Dzisiaj takie czasy, ze producenci (Citroen tez) nie zabezpieczaja czesci do starszych modeli, a jesli sa to strasznie drogie.

Np. taki:
https://allegro.pl/oferta/citroen-peugeot-modu-bsm-b5-12620328665

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Grudzień 2022, 21:52   

Jako ciekawosteke podam Tobie aukcje z eBay.de :eBay-Artikelnr.:193960277063
Cena porazajaca, ale wynika z tego chyba to, ze producent nie ma znaczenia , liczy sie B model.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 14:45   

No porażająca.
Ja znalazłem tutaj
https://allegrolokalnie.pl/oferta/peugeot-citroen-bsm-b5-siemens

Cena trochę niższa w ramach rozsądku .Ale z C5
https://allegrolokalnie.pl/oferta/bsm-b5-s9650618280

Też rozsądna

Tutaj trochę więcej ale.....
https://motorolo.pl/9650618280-modul-skrzynka-bsm-b5-peugeot-citroen-5795349



Wszedłem dziasiaj do diagboxa
Co mogę zrobić na tej stronie?



W klimatyzacji nie moglem znaleźć ciśnienia.
Znalazłem w silniku
I mam takie coś



Co można powiedzieć o tej wartości? Coś to za dużo?
Czy na tej podstawie można wywnioskować o stanie czynnika?
Pytam bo do tej pory nie miałem auta z klimą więc tutaj jestem niezaznajomiony

Testy elementów wykonawczych wyszły pozytywne.
Nawet kompresor (sprzęgło)klikało przy teście .Oczywiści po włączeniu przycisku.
To by trochę rozjaśniało sprawę i można podejrzewać że po włączeniu tegop rzycisku podczas pracy silnika BSI jednak widzi kompresor.?


Odnośnie BSI to zaglądałem dzisiaj do niego.
Ale bez Waszej pomocy nie chciałem nic ruszać.
Aby do niego się dostać trzeba odkręcić pokrywę pod kierownicą i wyłącznikami?
BSI na dole jest zamocowany jakby na zawiasach .
Domyślam się że trzeba go wyczepić od góry ale co z wtyczkami odwiązek?
Trzeba je powypinać czy można je zostawić ?
Nie chcę naraziego wyjmować ale sprawdzić co mam czyli etykietę z numeracją

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 17:23   

Tak samo BSI może pasować z Puga.Co do zawiasów to się wypina na tych kółkach ,W xsarze kombi musze odkręcić śrubkę z przodu wtedy pochyli się na zawiasie i trzeba wypiąć.Może być podobnie. Co dostępności części kiedyś gość szukał części do auta,mała rzecz ..a oni mu na to że takie coś do śmietnika wyrzucają i śmiech..a Gość mówi to coś kosztuje 700zł nowe :-P Mina bezcenna....Wypięte BSI w rękach mechanika -moja galeria.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 20:42   

Adam1965 napisał/a:
Co można powiedzieć o tej wartości? Coś to za dużo?


Ta wartosc to raczej produkt tlumacza. Operujac Lexia trzeba brac poprawke na dzialania ludzi nie majacych zadnego kontaktu z technika, niestety. Jesli zatarl sie kompresor , to raczej masz cisnienie w mBar, czyli praktycznie atmosferyczne. Maksymalne cisnienie przy napelnionej klimie zalezy od temp. zewnetrznej i teraz powinno byc okolo 4 Bar. Latem moze dochodzic do 8 Bar. Po wlaczeniu klimy teraz powinno podskoczyc do okolo 12- 15 Bar i w upalne dni do 20 Bar. Po przekroczeniu tej wartosci klima wylaczy sie w sprawnym systemie (zadziala czujnik cisnienia). Dzieje sie tak czesto w przypadku, gdy czynnika jest za duzo w ukladzie (istotne jest , aby ilosc czynnika byla prawidlowa. Lepiej za malo, niz zbyt duzo).

BSI powinno dac sie uwolnic z uchwytu z wpietymi wtyczkami. Co prawda nie znam dobrze tego modelu, ale tak jest w innych modelach Citroena. Obudowy kolumny kierownicy raczej nie trzeba demontowac, wystarczy wymontowac lewa strone pod deska rozdzielcza, chyba? Wtyczek nie musisz oznaczac, one pasuja tylko w swoich miejscach i kolor wtyczki odpowiada kolorowi gniazda. Przy rozbieraniu obejrzyj kontakty w gniazdach, bo jakakolwiek sniedz moze tez oznaczac zniszczony wtyk we wtyczce. Takie problemy moga byc spowodowane woda i wilgocia pos deska, gdyz wtyczki nie sa zabezpieczone przed dostepem wilgoci. Czesto duzo problemow spowodowane jest korozja zlaczy , na BSI tez. Powodzenia

P.S. Na tej zakladce mozesz odczytac stan poszczegolnych elementow sterowanych przez BSI. Jest to szczegolnie pomocne przy diagnozowaniu dzialania urzadzen w samochodzie. Pozwala podejrzec rzeczywisty stan np. przycisku sterujacego, itd.

Ostatnio zmieniony przez dejnekomirek 3 Grudzień 2022, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA