Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 3 Grudzień 2022, 21:04
Dzięki. Pomału będę walczył z tą klimą.
Najpierw sprawdzę czy po zdjęciu paska wielorowkowego i włączeniu przyciskiem sprzęgła kompresora będzie można pokręcić kołem pasowym kompresora.
To powinno potwierdzić zatarcie kompresora
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 17:46
Dzisiaj potwierdziłem swoje przypuszczenia.
Zdjąłem pasek wielorowkowy i kluczem chciałem obrócić kompresor.
Ani drgnie.
Zdjąłem też osłonę kokpitu aby sprawdzić gdzie i skąd idą przewody do przycisku.
Okazuje się że nie z BSI ale z BSM z żółtego grubego przewodu pin 9.
Z białego przewodu który ma zasilać kompresor z pinu 7 po właczeniu A/C prądu nie ma
Czyli albo nie dochodzi do BSM albo nie wychodzi.
Jak sprawdzić czy dochodzi?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 19:57
Najlepiej jakbys przesledzil przebieg zasilania na schemacie, ale moim zdaniem to wlasnie w BSM nastepuje zasilanie pradem, a BSI tylko steruje. To tak , jakby BSM byl przekaznikiem sterowanym przez BSI. Oba te moduly sa polaczone ze soba, ale zasilanie pochodzi z BSMa. Dalej podtrzymuje teze o uszkodzeniu w BSM. Pewnie wywalony jest przekaznik od kompresora i dlatego ktos zrobil te przerobke, zapominajac o zabezpieczeniu Kompresora przed zatarciem.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 5 Grudzień 2022, 20:34
No właśnie szukam schematu i nigdzie nie mogę dostać.
Domyślam się że to jednak BSM ale pytanie co to za przewód żółty do którego jest dopięte zasilanie przycisku
Czyli szyną VAN od BSI jest sterowny BSM a napięcie daje BSM.
Mam na oku już BSM za 200 ale pisze sprzedający że wyjął go z C5
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 10 Grudzień 2022, 22:13
Następne pytanie.
Pytałem się w firmie która naprawia BSI o zrobienie klona.
I pan mnie poinformował że nie można zrobić klona ale tylko dopisać inny zakupiony BSI.
W poniedziałek będę wiedział coś więcej.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 12:12
Kazde BSI ma swoj indywidualny kod piecioznakowy i bez znajomosci tego nie ma szans na dopisanie do samochodu. Elektronik potrzebny jest do wyciagniecia tego kodu z BSI. Warto rowniez wymazac historie usterek i zmienic, albo odczytac stan km zapisanych w BSI. Przy wyzerowanym stanie przyjmie stan km zapisanych w tacho, co jest zgodne ze stanem samochodu. Oczywiscie kluczyki mozna przypisac samemu majac kod BSI i Lexie. Trzeba tez skonfigurowac wyposazenie auta, dlatego warto wczesniej spisac to ze starego BSI, o ile da sie odczytac (nieraz BSI nie chce laczyc sie z Lexia).
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 14:50
U mnie się połączył ale chyba lepiej aby zrobił to wszystko za jednym zamachem?
U mnie wyszło coś takiego
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 14:55
Jak chcesz, ale to wszystko tutaj zrobisz samemu , znajac kod Citroena (niektore funkcje potrzebuja). Istotne jest wpisanie Twojego stanu km (albo wyzerowanie) i wydobycie kodu nowego BSI. Majac to reszta jest przyjemnoscia.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 16:02
Tak wiem że zrobię bo sam włączyłem światła dzienne.
Czyli elektronik musi mi wpisać przebieg i kod BSI z mojego do nowego tego którego kupię.?
Wtedy mogę sobie podmienić BSI i tylko powpisywać to co miałem w moim?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 16:31
Nie. Elektronik musi odczytac kod nowego BSI i wyzerowac przebieg. Moze tez zakodowac kluczuk, kluczyki. A reszte zrobisz sam bez problemu. Bez znajomosci nowego kodu nie aktywujesz immo.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 17:00
Czyli stare kluczyki dopisze do BSI.
Chodzi mi o to aby mieć po prostu możliwość szybkiego przełożenia BSI bez używania Lexii.
Ale zaczynam rozumieć że za każdym razem gdy będę chciał przełożyć to trzeba będzie zerować przebieg i wpisywać go na nowo?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 18:57
Adam1965, Możesz mieć mniejszy przebieg lub wyzerowany w BSI, A i tak może wskoczyć przebieg z pamięci licznika samochodu Tak mnie się stało kiedy wymieniałem zegary w Kombi,przybyło aby 20tyś więcej ,dobrze że nie 500tyś Druga historia jak dziś technologia zdradzi nie kumatego elektronika czy handlarza-kupiony traktor miał mało motogodzin i dobrze chodził.Ale dwa razy tyle pamiętał moduł GPS do prac polowych-o nim zapomniano Właściciel odkrył po kupnie jak zaczął już go używać w pełni świadomie po przejściu na wyższy poziom traktora i jego możliwości.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 19:17
I nie da się tego wyrównać?
To znaczy zrobić taki przebieg jaki jest oryginalny w moim aucie?
W Merivie wymienialem sterownik , moduł nadwozia i tak Vin jak i przebieg mogłem bez problemu sam ustawić.
Tak samo w Fiacie zmieniałem licznik ( na taki z obrotkiem) i przebieg wpisywałem jaki miałem na starym.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 19:24
Adam1965, Da się bo tak zrobił elektronik z Lexią podczas wymiany w Kombi,ba nawet na życzenie ustawi Ci 100tyś a nawet milion jak chcesz zaskoczyć Przecie swego czasu na granicy były budki odmładzające auta z zachodu za 200zł-podpinał się gość i auto z przebiegiem 450tyś miało już w Polsce magiczne 180tyś od emeryta co aby do kościoła jeździł.Dziś nie jeden jak auto dbane ma ze 700tyś i mówi znajomym że zbliża się do 300tyś przebiegu :lol:Ja starej xsarze liczę tę 500tyś a brałem już z 3 ręki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum