Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Grudzień 2022, 21:26
Miotacie sie znowu, a wszystko juz pisalem. Citroen to nie Opel , ani inne marki, gdzie wazny jest tylko licznik. Wcale nie jest prosto zmienic stan licznika w Citroenie. Zapisany on jest w dwoch miejscach i zawsze przy zmianie licznika, albo BSI zapisuje w pamieci taki stan, ktory jest najwyzszy , niezaleznie od miejsca. Dlatego wazne jest wyzerowanie , albo wpisanie rzeczywistego stanu gdziekolwiek, oby byl taki sam, albo nizszy od stanu samochodu. Inaczej moze byc niespodzianka.
Stan licznika nie ma zadnego znaczenia dla pracy silnika, ale ma duze znaczenie przy kontroli na drodze, czy tez przegladzie. Jak BSI bedzie juz sparowane z samochodem i znasz pin BSI , to w kazdym momencie mozemy przekladac na poprzednie BSI z tez znanym pinem. Stan licznika sam sie nadpisze z licznika w tym nowym BSI. Przy wymianie na nowe , obce BSI w ktorym moze byc wiekszy stan licznika , przejdzie on automatycznie na licznik i bedzie klopot. Dlatego uczulam na to. Citroen to zadziwiajaca , kreatywna technika. Podoba mi sie do dzisiaj.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 12 Grudzień 2022, 09:14
No właśnie chodzi mi o to aby można było to zrobić tak że licznik też można zmienić przebieg na taki jak być powinien
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 12 Grudzień 2022, 15:56
Dzisiaj klimiarz mnie doinformował że ten parametr ciśnienia klimy 920 bar to oznacza zero czynnika .No ale koszty odbudowy klimy nie będą małe.
Min. 2 tys.
Muszę też podziękować koledze Pyotrek za porady na PW.
dejnekomirek napisał/a:
Wcale nie jest prosto zmienic stan licznika w Citroenie. Zapisany on jest w dwoch miejscach i zawsze przy zmianie licznika, albo BSI zapisuje w pamieci taki stan, ktory jest najwyzszy , niezaleznie od miejsca. Dlatego wazne jest wyzerowanie , albo wpisanie rzeczywistego stanu gdziekolwiek, oby byl taki sam, albo nizszy od stanu samochodu. Inaczej moze byc niespodzianka.
Stan licznika nie ma zadnego znaczenia dla pracy silnika, ale ma duze znaczenie przy kontroli na drodze, czy tez przegladzie. Jak BSI bedzie juz sparowane z samochodem i znasz pin BSI , to w kazdym momencie mozemy przekladac na poprzednie BSI z tez znanym pinem. Stan licznika sam sie nadpisze z licznika w tym nowym BSI. Przy wymianie na nowe , obce BSI w ktorym moze byc wiekszy stan licznika , przejdzie on automatycznie na licznik i bedzie klopot. Dlatego uczulam na to. Citroen to zadziwiajaca , kreatywna technika. Podoba mi sie do dzisiaj.
No i dzisiaj dzwoniłem do elektronika który mi wytłumaczył to tak:
Inny BSI po włożeniu do mojej XP on dopisze go do mojej XP na stałe.
Druga opcja to próba zrobienia klona która jak stwierdził może się udać w 90 % .
Nie zawsze uda się zrobić klona pomimo tego że BSI są o tych samych oznaczeniach i z takiego samego silnika.
Mam też prośbę do moderatora aby wydzielił posty dotyczące BSI i utworzył o nim osobny temat bo zaczynam robić zamieszanie w temacie o klimie
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 12 Grudzień 2022, 18:46
Postudiowałem trochę schematy i dowiedziałem się że pin 9 w PP2 do którego podłączyli mi przycisk do klimy to jest zasilanie silnika wycieraczek
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Grudzień 2022, 20:15
Adam1965 napisał/a:
dzisiaj dzwoniłem do elektronika który mi wytłumaczył to tak:
Inny BSI po włożeniu do mojej XP on dopisze go do mojej XP na stałe.
Druga opcja to próba zrobienia klona która jak stwierdził może się udać w 90 % .
Nie bardzo rozumiem, co pan "elektronik " chcial przekazac? Jak znasz kod BSI to sam mozesz wszystko zrobic. Nic jednak nie zrobisz ze stanem kilometrow w Twoim aucie. Jesli bedziesz ial szczescie i w nowym BSI bedzie nizszy stan km jak w Twoim aucie to nic sie nie stanie- dalej bedzie wszedzie taki sam stan km. Jesli jednak w nowym BSI stan km bedzie wyzszy to automatycznie nadpisze te km rowniez w Twoim aucie - a to bedzie katastrofa. To tylko takie ryzyko. Jezdzic bedzie mozna, tyle, ze stracisz wartosc auta ze wzgledu na przebieg. Tyle i az tyle.
Nie potrzebujesz robic klona BSI, to tak nie dziala. Znajac pin BSI zaprogramujesz je sam Lexia.
Sadze, ze ten kolega nigdy tego nie robil, jemu wydaje sie tylko, ze to ogarnia. Ja juz to robilem z mala pomoca kolegi , dobrego elektronika.
Oczywiscie kodu BSI nie zdobedziesz w serwisie, bo nawet nie znasz dawcy, nie mowiac o prawach wlasciciela pojazdu i dlatego potrzebne jest wydobycie go z BSI.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 12 Grudzień 2022, 20:34
U mnie musiałbym wyciągnąć kod z BSI mojego i nowego.
Bo mojego chciałem awaryjnie zostawić .
I mając kody do nich dwóch mogę sobie je zmieniać w razie W do testów?
I podsumowując mogę do nowego dopisać stare kluczyki bez problemu nie zmieniając transpondera?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Grudzień 2022, 21:49
Mozesz wszystko zrobic. W kluczyku nie mozesz zmienic zapisu transpondera, ale mozesz go dopisac do innego BSI, tak to chyba funkcjonuje. U mnie bylo zmieniane BSI w jednym C5 MkI i klucze zostaly stare (byly dwa). Kolega odczytal PIN i wyzerowal stan licznika ( byl wiekszy niz w moim pojezdzie). Cala ukladanke wyposazenia robilem sam. Stare BSI mialo problem z centralnym zamkiem.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 12 Grudzień 2022, 21:51
Ok.Dzięki
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 21 Grudzień 2022, 17:39
Dzisiaj nabiłem ciśnienie do układu ( powietrze z kompresora) .
Prestostat go widzi . To znaczy nabijałem różne wartości i w diagboxie widać było że się zmienia.
Jedyne co to jest różnica między programem a manometrem ok.0.5 bara.
No i dalej kaszanka.
BSM podmieniony na inny i dalej po włączeniu AC na pinie 7 dalej nie ma napięcia.
Dalej błąd zwarcia sterowaniem sprężarki z masą na BSI
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Grudzień 2022, 20:31
Mozesz moze powiedziec co to za wartosc cisnienia w ukladzie chlodzenia? Wiem, pisalem ze to moze byc blad tlumacza, ale, dla pewnosci podmienilbym czujnik cisnienia w ukladzie klimy. Odczytywana przez niego wartosc moze blokowac dzialanie klimy, moze to tu jest przyczyna braku sygnalu na kompresor. Klima zalacza sie od cisnienia okolo 1Bar do 20 Bar, powyzej tej granicy tez zostaje wylaczona. U mnie diagbox pokazuje prawidlowe cisnienie, wiec moze tutaj jest problem ? Czasami nie widzimy pewnych rzeczy, wiec warto sprawdzic wszystko. Kazda ewentualnosc musi byc sprawdzona. Oczywiscie jest wiele bledow w Lexii , popelnionych przez tlumaczy, ale moze warto sprawdzic i to. Najprosciej mozesz podlaczyc sie do jakiejs innej cytrynki i sprawdzic wielkosc cisnienia jaka pokazuje w klimatyzacji. Moze ta cala przerobka byla spowodowana tylko uwalonym czujnikiem?
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 21 Grudzień 2022, 21:10
Na manometrze pokazywało jako bary.
To wygląda na milibary.
3839 to na manometrze pokazywało mi 3.3 bara.
Czujnik ciśnienia to ten na chłodnicy klimatyzacji?
Adam1965, z tego co widzę na screenach to brakuje dopuszczenia pracy wentylatora chłodnicy... bez tego nici z klimy.
Wykonaj lexia test wentylatora chłodnicy. Powinien chodzić na niskich i wysokich obrotach.
Poniżej podgląd z mojego bolida
IMG_20221223_064052.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 2,47 MB
_________________ Pozdrawiam Jacek
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 23 Grudzień 2022, 08:33
I tutaj jest zagwozdka.
Test elementów wykonawczych (wentylator)zrobiony .Wentylator pracuje bez problemów. We wszystkich zakresach wentylator pracuje.
Test załączenia kompresora- nie załącza.
Ręczne ( czyli po ponownym podłączeniu kompresora do ręcznego załączania z przycisku ) słychać że cewka klika czyli cewka jest sprawna. Zresztą jej pomiary są na początku tematu
Ze zrzutu widać że jednak u mnie z ciśnieniem jest w porządku.
Przekłamanie z tłumaczeniem.
Opis w barach a dane w milibarach
Zaktualizowałem diagboxa do 7.55 i dzisiaj zobaczę jak teraz to widzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum