Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie sprężarki klimatyzacji
Autor Wiadomość
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 20 Listopad 2022, 16:45   Sterowanie sprężarki klimatyzacji

No i zacząłem zabawę z Lexią dzisiaj.
Lexia znalazła mi takie błąd


Mam autodatę i schemat klimy ale w XP są numery przewodów a nie kolory.
Ktoś ma opisy kolorów?





Kolejne pytania to :
Który to moduł ten A11 II ? W kabinie czy w komorze silnika?
Czy dobrze myślę że zwarcie z masą jest na tym przewodzie który idzie z A11 II pinu 7 do sprzęgła sprężarki Y11 pin 1 ?
Czy to może być zwarcie na samym sprzęgle.
Jak się demontuje ten włącznik sprzęgła? Wystarczy mi link nakierowujący a sobie poczytam


Próbowałem Daigboxem ten błąd wykasować ale się nie da.
Klimatyzacja jeszcze do tej pory mi pracowała i to bardzo wydajnie.
Przy zwarciu raczej powinny być problemy

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Listopad 2022, 16:50   

Powiem co mnie się stało w xsarze kombi- kilka razy wywalił bezpiecznik klimatyzacji na BSI.W końcu przestało działać-padła cewka na sprzęgle ze starości, popękana izolacja zrobiła swoje,po wymianie cewki klima zaczęła działać.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 20 Listopad 2022, 17:04   

Masz jakiś manual do jej wymiany?
Będę wymieniał rolkę z napinacza paska to przy okazji bym to sprawdził.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Listopad 2022, 17:12   

Nie mam manuala : dorabiałem aby klucz sobie na pazurki bo koło klimatyzacji pamiętam trzeba przytrzymać ,a w środku śruba do odkręcenia,cewka jest na segerze u mnie i wystarczy potem zdjąć..Myślę że picasso ma podobnie ,bo nawet Peugeot tak ma kiedy wymieniałem łożysko koła klimatyzacji.Chyba że gdzieś kabel do cewki przetarty i dotyka masy..

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 20 Listopad 2022, 17:54   

Będę sprawdzał .
Dzięki

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 26 Listopad 2022, 20:42   

Dzisiaj sprawdziłem cewkę kompresora i ma 4.1 Ohma
Czyli sprawna .
Patrzyłem do skrzynki pod maską i tam BMI.
Czy to jest to samo co BSI?
Patrzyłem na schemat jej i nie widzę bezpiecznika od sprężarki.
Czy w XP występuje?
Czytałem że powinien być o oznaczeniu D.
Nigdzie nie umiałem takowego znaleźć.

Klima nie działa gdy ją włączę.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 26 Listopad 2022, 21:58   

Pod maska masz BSM - to jest modul zasilania silnika i swiatel zewnetrznych. Bezpieczniki sa w module i sa rowniez pod modulem (trzeba go uniesc do gory, uwalniajac z zaczepow). Oprocz tego klimatyzacja sterowana jest przekaznikiem ulokowanym pod reflektorem lewym. Tak chyba bylo w Xsarze i tak powinno byc w Picasso. Dawno tego nie mialem w naprawie. Odepnij wtyczke od kompresora klimy i na niej od strony wiazki powinno pojawiac sie napiecie po wlaczeniu klimy na pracujacym silniku. Jesli nie wlacza sie wentylator, to moze problem jest w napelnieniu, albo uszkodzony jest czujnik cisnienia. Warto podejzec bledy w klimie i jaka wartosc cisnienia pokazuje w ukladzie. Przy klimie manualnej mozesz to znalesc w parametrach silnika ( brak lacznosci z kalkulatorem klimy, bo go nie ma). Jesli cisnienie jest zero, klima nie wlaczy sie.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 26 Listopad 2022, 22:16   

Dzięki . Będę sprawdzał
Według schematu w Autodacie to przewód od kompresora idzie do BSM.
A jakie ma połączenie z BSI?

Można gdzieś znaleźć schematy do XP.
Ja mam automatyczną klimę


A te zaczepy to te które oznaczyłem numerami?



2022-11-26_222845.png
Plik ściągnięto 3193 raz(y) 239,66 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Listopad 2022, 12:31   

Odpowiem tylko czesciowo, bo tez nie mam zadnych schematow do Xsary. To co pokazales na zdjeciu to BSI , schowane pod deska. To tutaj przechodza wszystkie rozkazy z deski dalej do elelmentow sterowanych elektrycznie, ale bezposrednie zasilanie pod maska sterowane jest przez BSM umieszczony pod maska. BSM tez jest polaczony z BSI, ale to w nim sa przekazniki i zasilania do silnika , swiatel . Zasilanie klimy tez. Pod BSM powinny byc tzw. grube bezpieczniki, a wiec te co rozdzielaja glowne zasilania na wszystkie elementy samochodu, inaczej rozklad zasilania z akumulatora. Mozliwe, ze w Twoim roczniku (byly zmiany) sterowanie klima realizowane jest panelem na konsoli srodkowej, jednak zasilanie w prad powinno byc realizowane przez bezpiecznik pod BSM. Bardzo malo mialem do czynienia z Twoim modelem, wiecej z Berlingo, ale tak mniej wiecej powinno to byc rozwiazane. Najpierw sprawdz bezpiecznik, potem napiecia na panelu sterujacym. Powinien byc staly 12+ i + po zaplonie. Przekaznik od sterowania kompresora powinien byc w BSM, ale tam wszystko jest zalane silikonem. BSI natomiast inicjuje tylko zasilanie panela klimy po zaplonie. Nie powinno wplywac na sterowanie klimy. W starszym modelu byl dodatkowy przekaznik pod reflektorem, ale tam byla chyba tylko klima manualna.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Listopad 2022, 12:34   

Adam1965, Kolega pisze że podobnie jak w xsarze,czyli jak u mnie jest na BSI bezpiecznik (jest chyba 10a bezpiecznik-czy taki ma być nie wiem) Bsi w xsarze jest po lewej od kierowcy i opuszcza się w dół na zawiasie. W mojej galerii jest BSI..I prośba nie klikaj ,,pomógł'' za byle co :-P

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 27 Listopad 2022, 13:29   

Ale jak pomógł to pomógł.
Mógł się nie oddzywać i nic bym nie wiedział :mrgreen:

Patrzyłem do Twojej galerii .
Będę sprawdzał.
Na razie walczę ze stukaniem

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 27 Listopad 2022, 13:32   

dejnekomirek napisał/a:
BSI natomiast inicjuje tylko zasilanie panela klimy po zaplonie.

I włąśnie z niego mam błąd zwarcia do masy.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 27 Listopad 2022, 17:06   

https://allegro.pl/oferta/skrzynka-bsm-xsara-picasso-fl-1-6-16v-11795334742

Jesli masz taki BSM , to na 100% bezpieczniki grube sa pod nim. Byly dwie wersje i ta pierwsza jest dokladnie taka , jak Xsara I . Po bodajze 2005 roku powstala nowa wersja instalacji z CAN i takim wlasnie modulem BSM. Czy po odlaczeniu przewodu sprzegla kompresora blad zwarcia jest dalej? Jesli tak to zwarcie raczej w BSM, jesli znika , to opornosc cewki zbyt niska.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 27 Listopad 2022, 17:36   

Oporność po pomiarze wyszła mi 4.1
Z żarówką i sprawdzaniem ciśnienia w klimatyzacji w programie jeszcze nie robiłem .
Myślę że zacznę to ogarniać jutro lub pojutrze bo trochę boję się zwarcia coby nie narobiło szkód


BSM wygląda mi na taki. Jutro sprawdzę.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27 Listopad 2022, 17:46   

Adam1965, )Odłącz kabel na wtyczce idący do cewki kompresora(przy silniku) i patrz czy nadal pokaże zwarcie ..Mnie cewka potrafiła wywalić bezpiecznik a po włożeniu nowego klima pracowała ,aż do następnego razu :-P

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA