Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie sprężarki klimatyzacji
Autor Wiadomość
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 29 Grudzień 2022, 08:24   

No to proszę uściślij tą wiedzę. Bo już zaczynam głupieć co to jest. I gdzie go trzeba będzie wpisywać. W ktorym kroku przy dopisywaniu BSI do auta.
Napisz jeszcze raz co to ten kod do BSI. Tak aby ja tępy człowiek zrozumiał.

Ja jak pisałem wcześniej wiem o kodzie do telekodowania 03114 który jest stały do wszyskich citroenów.
O pinie do immo u mnie 4 litery i jeszcze przy logowaniu w diagboxie o kodzie ze słupka 5 cyfr.
Oglądnąlem dwa filmiki jak goście wpisują bsi i nigdzie nie zauważyłem aby wpisywali kod Bsi a tylko wpisywali immo.

Sterowanie sprężarką to Pyotrek doszukał się schematu Bsi i tak samo potwierdzili to dwóch elektroników ,jeden z Warszawy Telwis i drugi z Bielska że Bsi włącz sprzęgło sprężarki. A Bsm jest przelotowe. To samo wyszło mi z pomiarów


Proces przerywania sterowania sprężarką opisał mi fachowiec z Telwisu z Warszawy i też tan z Bielska. Obaj sie więc mylą.

Zmierzę wiec jak będę miał wpięty bsi jaki jest u mnie pobór prądu przy włączniu kompresora



IMG_09311.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 176,06 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Grudzień 2022, 10:54   

Od poczatku istnienia samochodu myslano o tym , jak zabezpieczyc auto przed niepowolanym uzyciem. Na poczatku byl kluczyk, potem immo. Citroen w miare rozwoju elektroniki tez stosowal rozne formy zabezpieczen. Od czasu powstania BSI, jako centrali sterowania urzadzeniami elektrycznymi w pojezdzie, zastosowali immo w BSI. Do tego immo kazde BSI ma swoj indywidualny kod, dostarczany tez z autem na specjalnej karcie kodowej na zamowienie wlasciciela auta. Czyli nie ma mozliwosci uzycia innego BSI w pojezdzie bez znajomosci tego kodu. Po prostu nie ma mozliwosci uruchomienia pojazdu bez znajomosci tego kodu! Citroen poszedl dalej i w celu zabezpieczenia ustawien tego BSI zastosowano tez kod programowania (podobnie ma Opel). Natomiast ORGA numer ze slupka okresla date produkcji samochodu , potrzebna przy zamawianiu czesci. Pisze to juz chyba z piaty raz i jak widze ciagle masz problem ze zrozumieniem tego.
BSM jest zbiorem przekaznikow do sterowania pradami plynacymi do urzadzen pod maska , a sterowanymi przez BSI, jako nadrzedna centrala. W BSI jest tez mnostwo przekaznikow i procesor sterujacy tymi przekaznikami. Nie jestem wyksztalconym elektronikiem, ale mam pojecie o elektryce samochodowej i wiem, ze niemozliwe jest sterowanie duzym pradem (a taki plynie przez sprzeglo kompresora) przez procesor. On tylko steruje przekaznikiem, wlaczajacym ten prad. I sadze, ze musi on byc na plycie BSM. Moze sie myle, ale te slowa tych "elektronikoe" to bzdura!
Nie mam czasu na zglebianie tego tematu, gdzie jest przekaznik od klimy w Xsarze Picasso i nie bede juz dalej zabieral glosu. A przytaczanie opinii "speca " od wplywu szczeliny w sprzegle na prad plynacy przez procesor BSI jest kpina z prawa Ohma. Pomijam juz fakt, ze taki obwod musi byc chroniony przekaznikiem. Pozdrawiam i zycze duzo sukcesow w nowym 2023 roku!

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 29 Grudzień 2022, 12:41   

Ok. Dużo teorii a mało konkretów.
Zapytałem w którym momencie dopisywania BSI do auta trzeba wpisać ten kod BSI .
I nie dostałem odpowiedzi lecz same ogólniki
Ja posiłkuję się tym filmikiem.

https://youtu.be/QE3lLwK79-8

Ty od razu się obrażasz.Sam napisałeś że dam rady sam dopisać BSI. Więc się dopytuję co i jak aby zebrać wiedzę co trzeba robić.
Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć opisu jak dokładnie to robić . A Ty opisujesz to ogólnikami.
Jeżeli umiesz czytać schematy to chyba widzisz co wrzuciłem do tematu na schemacie że sygnał idzie przelotowo przez BSM.
Pokazuje to przerywana linia między pinem 13 szarej kostki a pinem 7 kostki czarnej z której idzie prosto do sprężarki.



Co do poboru prądu to przekazuję co powiedział fachowiec.
Pojadę więc do innego w Bielsku skoro nie ma dobrej wiedzy.
Nie jestem elektronikiem więc takich rzeczy nie wiem.

Forum jeżeli się nie mylę służy do pomagania i dyskutowania.
Ale obrażanie się na to że ktoś dopytuje się o konkrety to nie uważasz że to lekka dziecinada?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 29 Grudzień 2022, 20:35   

Adam1965, jeżeli dałeś elektronikowi stare i nowe (używane, zakupione) BSI to elektronik powinien wykonać klona. Czyli nowe po takim zabiegu wspinasz do auta i powinno odpalić. Nie jest Ci w tym momencie potrzebny żaden kod.
Przynajmniej ja tak miałem. W moim problemem było po klonowaniu brak kalkulatorów, które dopisałem Lexia. Pomimo tego problemu auto odpaliło od strzała.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Grudzień 2022, 21:48   

Po raz 6 pisze, ze dasz rade dopisac nowe BSI sam, a Ty ciagle, ze nie wiesz o co chodzi? Znajac kod BSI ( ktory moze wydobyc z BSI czlowiek majacy o tym pojeie, a wiec elektronik , kumaty) , montujesz BSI do auta i wpisujesz kod immo tego BSI i mozesz uruchomic silnik! Prawdopodobnie musisz dopisac kluczyki Lexia i to wszystko. Cale ustawianie BSI do wyposazenia samochodu ustawisz sam, znajac do tego kod citroena. O liczniku juz pisalem. Co jeszcze?
A wracajac do BSM to te kreskowane linie nie oznaczaja przewodow na przelot. To przez co przechodza to modul BSM i wszystko jest w nim mozliwe, oczywiscie bez mozliwosci dostepu. To jest ta cala plyta pokryta silikonem i wg fabryki niedostepna. Tam napewno jest przekaznik, tyle, ze przebiegu nie znajdziesz w zadnym zrodle. To jest monolit , nienaprawialny. Duzy szacunek dla tych, co potrafia to naprawiac. Dlatego wg mnie ci Twoi spece nie maja o tym zbyt duzego pojecia.
Nie obrazam sie, ale pisanie w kolko tego samego denerwuje mnie, domagasz sie konkretow, a ja ciagle to samo pisze. Co takiego jest ogolnikiem wg Ciebie? Przeciez nie pojade do kolegi elektronika, i nie opracujemy dla Ciebie manuala z naprawy Twojego samochodu, bo po pierwsze nie mamy dostepu do Twojego pojazdu, a po drugie nie narzekam na brak zajec. Zareczam , ze pisze prawde, a to powinienes szanowac. Recze, ze jesli jeszcze raz wspomnisz o jakims kodzie w konstrukcjach Citroena, to naprawde eksploduje. Chcialem tylko pomoc , a wyjdzie, ze Twoje klopoty to moja wina. Mysle, ze wystarczajace konkrety otrzymales, aby miec pojecie o swojej usterce.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Grudzień 2022, 21:57   

Jacoll napisał/a:
jeżeli dałeś elektronikowi stare i nowe (używane, zakupione) BSI to elektronik powinien wykonać klona


Takie cos mozna zrobic, jesli przelutuje sie kosc odpowiadajaca za immo. Nie w kazdym typie da sie to zrobic. Wyjasniam od paru postow Adamowi , gdzie jest glowny problem z podlaczeniem uzywanego BSI , a on ciagle ma jakies obiekcje. Elektronik potrzebny jest do wydobycia kodu immo BSI i sprawdzenia stanu km zapisanego w tymze BSI. Jesli jest mniejszy od stanu licznika to ok, gorzej , jesli stan wpisany jest wyzszy od stanu licznika. I taki stan trzeba zmienic, najlepiej wyzerowac i po podlaczeniu do auta i tak nadpisze sie stan aktualny licznika samochodu. Reszte zrobi sie samemu , majac Lexie , czy tez diagbox.
Robilem taki cos w C5 MkI i nie bylo zadnego problemu. Kolega odczytal kod i sprawdzil stan km. Reszte robilem sam.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 30 Grudzień 2022, 14:07   

Cytat:
Takie cos mozna zrobic, jesli przelutuje sie kosc odpowiadajaca za immo

Może masz rację... nie znam się na tym aż tak bardzo...
Jednak w moim musiał to wykonać inaczej, bo poległ na kalkulatorach obecnych i auto oddał mi na starym BSI w aucie a nowym na siedzeniu pasażera. 😁
Oczywiście nie dawało mi to spokoju i podmienilem to BSI... auto odpaliło od strzała 😎 Resztę dopisałem Lexia i wszystko (oprócz pilota) działa... łącznie z klimą.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Grudzień 2022, 19:09   

Ten pin zapisany jest w kosci pamieci i... w niektorych mozna zapis nadpisac, a w niektorych pamiec jest jednorazowa, tj. raz zapisanej juz nie mozna zmienic. Trzeba uzyc nowa kosc pamieci. Czasami kosc schowana jest pod procesorem i aby do niej sie dostac trzeba wylutowac procesor. Producenci wymyslaja coraz to bardziej skomplikowane utrudnienia , aby nie dalo sie wykorzystac sterownikow z rynku wtornego. To wszystko robia w celu wydrenowania naszych kieszeni, bo przeciez nie moze byc latwo, tanio i przyjemnie.
A odnosnie elektronikow w Polsce: kupowalem kiedys pare sterownikow do samochodow, bodajze Opel i Peugeot. Podobno gotowe do montazu. Jak dalem to w rece mojego kolegi elektronika, to okazalo sie , ze jeden sterownik byl uwalony, a drugi wcale nie wyzerowany. Gdybym nie mial kolegi do pomocy , czekalaby mnie ponowna wizyta w Poznaniu, bo przeciez ci fachowcy twierdziliby, ze cos krece. Wg nich wszystko bylo ok. Dlatego czesto uzywam pojacia: dobry elektronik!

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 30 Grudzień 2022, 20:24   

Ja też na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć że klima działa.
To znaczy po zmianie BSI test elementów wykonawczych i sprzęgło klika a nie klikało.
Mogę więc powiedzieć że 40 % roboty z klimą mam za sobą.
I mogę zacząć odbudowę klimy mechanicznie.

dejnekomirek napisał/a:
a on ciagle ma jakies obiekcje


Nie mam żadnych obiekcji.
Tylko się dopytuję abym po swojej robocie mógł coś wnieść na to forum , choćby w postaci konkretnego (tak mi się wydaje )manuala.
Co powinno się zrobić krok po kroku.
Bo na razie nie doszukałem się takowego na forum.
Diagbox tą procedurę zagmatwał a właściwie nie przygotował dla takich nielotów jak ja.
Jestem prosty człowiek i rozumiem wszystko w prosty sposób .
Dałem tego przykład pisząc nowy temat jak mi należy coś tłumaczyć ,jeżeli oczywiście ktoś będzie chętny to zrobić :564:

Nie mówiąc już o tym że przecież pisałem że szanuję za chęć udzielenia pomocy i porady.
Moje posty nie są pretensjami lecz wiedzą którą zdobywam na temat francuza i którą się dzielę.Nie mam z tym problemów aby pisać co wiem.
Mam złą wiedzę to trzeba ją poprawić . Nie neguję tego.
Ale dzisiaj dostałem od elektronika ( bo prosiłem aby to dokładnie sprawdził ) że nie BSM a BSI steruje klimą na przelot przez BSM.
Zaznaczam że to są moje wiadomości.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 31 Grudzień 2022, 15:41   

No i teraz wracam do właściwej dyskusji nad problemem.
Jako że jestem człowiekiem który jeżeli zaczyna temat to kończy go dopiero po jego wyczerpaniu ,ciągle go więc ciągnę.

Mam znajomego w sąsiednim garażu który umie czytać schematy oraz czytać płytki elektroniczne bo naprawia telewizory i radia .
Dalem mu ten schemat oraz BSM do oglądnięcia.
I kazał mi wkleić na forum zdjęcie płytki aby ktoś kto wie jak czytać ścieżki na plytce powinien wiedzieć jak to wygląda i potwierdzić że połączenie pinu 13 wtyku jest bezpośrednie z pinem 7




I sprawa następna
Biorąc nawet na logikę.

Przekaźnik służy do tego aby po włączeniu prądu w obwodzie pierwszym(np.po zapłonie ) włączył się prąd stały na urządzenie.
I dalej idąc. Jeżeli więc zgodnie z tym tokiem myślenia że zgodnie oczywiście ze schematem idzie napięcie 12 V (zmierzone ) z pinu 7 wtyk zielony w BSI na pin 13 wtyk szary BSM to teraz przekaźnik powinien połączyć ( wlączyć ) napięcie stałe na pinie 7 wtyk czarny.
I to być powinno wedlug Twojego myślenia.
Ale jakim cudem nawet przy wypiętym BSM jest połączenie stałe pomiędzy pinem 13 a pinem 7?
Możesz powiedzieć że jest zwarty przekaźnik.
Ale jeżeli to powiedz który.
I teraz proszę abyś tę dyskusję potraktował merytorycznie i to nie dla mnie ale też dla przyszłych userów którzy będą mieli ten sam problem.
Pokaż który to przekaźnik jest połączony na trasie między pinem 13 a 7.
Te wyprowadzenia przy tej ścieżce nie należą według 5 elektronika( tym razem telewizyjnego)do połączenia z tą ścieżką lecz jako że ta plytka jest podwójna , do innego obwodu.

Nie odczytuj tego jako ujmę na twoim doświadczeniu ( czego nie kwestionuję) ale na mojej chęci wytłumaczenia sprawy którą zacząlem od początku do końca.

I to nie dla mnie bo u mnie , u Jacola i innych już działa ale dla następnych którzy będą oglądać ten temat i na koniec napiszą że po jego przeczytaniu nie powielili moich błędów i naprawili problem szybciej niż ja.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 1 Styczeń 2023, 20:58   

Doszukałem się dalszej wiedzy i piny które są niby w świetle ścieżki między 7 a 13 oznaczone 1,2,3 to piny od przekaźnika głównego zasilającego BSM



 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 00:40   

Adam daj juz sobie spokoj. Masz duza wiedze, ale jeszcze duze braki. Zgadzam sie na wszystko co napiszesz, ale uspokoj sie. Momentami jestes gorszy od baby, przepraszam kobiety. To co piszesz , to sobie poczytaj jeszcze raz i zastanow sie co piszesz. Mnie to juz nie interesuje i naprawde ciesze sie z Twojego sukcesu. Powodzenia ze swoim autkiem. Pozdrawiam

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 08:43   

Ale przecież ja nie piszę tego dla Ciebie. Forum jest dla wszystkich. A że jak widzę dużo ludzi ma w Cytrynach ten problem to przyblżam im wiedzę aby nie musieli się domyślać. Mam już częścoiwy opis przekaźników w Bsm i gdy znajdę resztę to wrzucę.
Nie ma na forum tego więc wydaje mi się że się przyda.
Ty masz wiedzę mechanika a ja mam wiedzę samouka. Ale mam taka zasadę ze każde auto jakie posiadam muszę mieć opanowane prawie do jednej śrubki,aby nie było w stanie mnie zaskoczyć.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 22 Marzec 2023, 15:08   

No i zabrałem się za przywrócenie klimy do życia. Mam już wszystko wyjęte ale poległem na zaworze rozprężnym. Podpowie ktoś jak gnojka wyjąć? Siedzi jak zamurowany, a nie chciałbym czegoś urwać https://m.fotosik.pl/zdjecie/4b5a2a9baa9772df

img]http://[UR=https://images89.fotosik.pl/654/2b9cb16d9fb59043.jpg][/URL]L[/img]

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 22 Marzec 2023, 19:52   

No cóż poradziłem sobie sam.
Po zrobieniu zbliżenia ,okazało się że te dwie śruby mają zakończenia torx zewnętrzny .Odkręciłem więc te dwie śruby( szpilki)i dało się zdjąć zawór. Na cieńszej rurce był cały w błocie.
Benzyna ekstrakcyjna i spray do czyszczenia turbin dał rady wyczyścić na błysk ale problem mam z wężem . Czy ktoś poradzi czy to do nowego zakucia czy pomoże przycięcie zgniłego alu i dociśnięcie opaską






Czy jest na tym forum jakiś admin który ogarnia go na tyle aby wyjaśnić dlaczego nie mogę dodać zdjęcia z komputera a dopiero z imgur wchodzi?
Czy tutaj jest wolana amerykanka i komu się uda to wchodzi a kumu nie to nie?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA