Jak w temacie .To auto mnie zniszczy.
Panowie stało się nagle.
Pełny max skręt w lewo i po wspomaganiu.
Bez wspomagania musiałem dojechać do domu 40 km.
Po wyjęciu pompy okazało się że dekiel wypchany i ledwo się trzyma na segerze.
Co się cholera dzieje z tym wspomaganiem.
Kupiłem nowego oringa od dekla.
Założylem , wsadziłem do auta , kierownica kilka razy w lewo i w prawo do oporu.
Odpalam auto a z pompy słychać szum.
Otwieram korek a tam piana (powietrze).
Kilka razy kierownicą do oporu i w pewnym momencie przy max skręcie w lewo ,strzał i dekiel znowu wypchany.
Jest w pompie jakiś zaworek ciśnieniowy?
To jest ten co do niego przykręca się wąż zasilający?
Skąd ta piana
Od wymiany osłon i drążków w maglu przejeździłem prawie 200 km.
Utrata wspomagania wystąpiła nagle.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Grudzień 2022, 19:35
Total fluide atx zalany? Bo mnie wyświetla jako przekładniowy do skrzyń biegów...hydrauliczny skrzyń biegów i ma na rysunku skrzynie biegów,DA ma na rysunku kierownice lub układ kierowniczy-bo coś czuje winny płyn.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Grudzień 2022, 19:52
Nie ATX
W sklepie sprawdził sprzedawca i stwierdził że według katalogu ma być DA
Wiec wziąłem DA
Ale przy zalewaniu po włożeniu przekładni nic nie pieniło.
Po ponad 100 km rozwaliło pompę
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Grudzień 2022, 20:39
Adam1965, OK.czyli błąd płynu mamy z głowy-sprzedawca się spisał:) Widać ewidentnie coś blokuje skoro taka siła następuje że wypycha pompę..Zbiorniczek raczej odpowietrza bo by rozwaliło jego..Przeczytałem post o maglownicy -Miałeś tam problem długości skrętów ale tłumaczyłeś je gumami. Szukać też możliwości zasysania powietrza na połączeniach/wycieków.Bo szumiec to lubi przy mrozach zanim się zagrzeje..;) I dodaje link gdzie jak poszukasz to masz schematy układu kierowniczego,może coś znajdziesz w opisach.Możliwość szukania po Vin lewy górny róg w zależności od rocznika-staruszka już mnie nie znajduje..
Ostatnio zmieniony przez sasun71 6 Grudzień 2022, 20:51, w całości zmieniany 1 raz
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Grudzień 2022, 20:49
No właśnie.
Jutro podepnę Diagboxa i spróbuję poszukać czy wyjdzie mi jakiś błąd od ciśnienia.
Nie wiem tylko gdzie szukać w diagboxie
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Grudzień 2022, 22:00
W pompie musi byc zawor ograniczajacy cisnienie. Najprawdopodobniej jest w miejscu , gdzie podlaczasz przewod cisnieniowy. Prawdopodobnie cos zablokowalo jego dzialanie i dlatego wysadzilo dekiel.
A jak wymienic olej? Najlepiej odlaczyc przewod powrotny od zbiornika, zaslepic zbiorniczek innym wezem, aby nie wyciekal plyn. Napelniac zbiorniczek do pelna , odpalic silnik , a przewod powrotny wsadzic do starej banki , dopelniac zbiorniczek i czekac , az z powrotu zacznie wyplywac czysty olej. Mozna tez pare razy wymienic olej w ukladzie, ale wydaje mi sie, ze pierwsza metoda jest szybka i skuteczna.
Piana jest normalnym objawem zapowietrzonego ukladu. Najlepiej po zalaniu i odpaleniu silnika , wylaczyc go , odczekac jakis czas i ponownie odpalic silnik, uzupelniajac stan do prawidlowego poziomu.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 6 Grudzień 2022, 22:10
Pytanie który jest powrotny a który zasilający.
Domyślam się że ten 1 bo jest zakręcany na klucz a 2 jest na opasce
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 7 Grudzień 2022, 15:33
1 to ciśnieniowy a 2 to powrót
Zaworka nie ruszałem.
Spuściłem resztę oleju na siłowniku.
Zakupiłem Hipol ATF 2D .
Zalałem i jak wczoraj 5 razy w lewo i w prawo .
Dolałem do max. odpaliłem auto .
Zero hałasu ,zero piany , na odpalonym kręcenie kierownicą.
Bez problemu.
Przynajmniej jak na razie.
Zrobione 30 km i sucho.
Wychodzi na to że spienienie płynu wywołało nie otwarcie zaworka ciśnieniowego i rozwalało popmę
Podpiąłem Lexię i zero błędów szczególnie od wspomagania.
Przeszukałem całego Diagboxa i nie znalazłem możliwości podglądu ciśnienia we wspomaganiu.
Jeżeli tak jest to nie ma zbyt dużo opcji w tej Lexii
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Grudzień 2022, 19:55
Nie wszystko da sie znalesc w Lexii. Ona obsluguje tylko te urzadzenia, ktore maja elektronike. Zwyklych mechanicznych nie zdiagnozujesz, tak jak np. klime manualna , jedyne co mozesz odczytac to cisnienie czynnika, ale w sterowniku silnika. Wspomaganie jest czysto mechaniczne, nie ma elektroniki, a wiec i brak odczytu w Lexii. Do diagnozy zostaje tylko doswiadczenie i ewentualnie manometr.
Ciesze sie, ze udalo sie opanowac wspomaganie. Pozdrawiam.
P.S. Lexia jest doskonalym testerem dla PSA. Odczytuje prawidlowo i duzo rzeczy mozna nia zrobic. Inne testery mieszaja bledy, czy nawet nie potrafia dobrze odczytac, a o programowaniu wielu urzadzen mozna zapomniec. Ale nie da sie zrobic wszystkiego, Lexia sluzy do obslugi elektroniki,
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 7 Grudzień 2022, 20:47
Ok .
Ale we wspomaganiu jest przecież czujnik ciśnienia.
Myślałem że pokaże ciśnienie.A ono jest ukryte jak widać i czyta go tylko ECU albo BSI.
A aby podpiąć manometr to zaś jest zabawa w spuszczanie oleju żeby odkręcić czujnik i podpiąć manometr.
No cóż . Jak widać nie da się i trzeba żyć z niewiedzą
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 7 Grudzień 2022, 21:36
sasun71 napisał/a:
Total fluide atx zalany? Bo mnie wyświetla jako przekładniowy do skrzyń biegów...hydrauliczny skrzyń biegów i ma na rysunku skrzynie biegów,DA ma na rysunku kierownice lub układ kierowniczy-bo coś czuje winny płyn.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Grudzień 2022, 15:48
audikom, Spoko.A żeby było śmieszniej total rekomenduje jeszcze inny TOTAL FLUIDE XLD FE.Ale skoro dobry? tego nie wiem.Trzymam się tego DA poza płynem do elektrycznych wspomagań (pomarańczowy)
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 8 Grudzień 2022, 19:42
No po radości.
Dzisiaj wywalłlo dekiel ponownie.
Rozebrałem pompę , wyjąłem zaworek ale za cholerę go nie idzie rozkręcić.
W imadle ,podkładki z klocków bukowych , zaciśnięte najmocniej jak się da i zaworek w klockach się obraca a nakrętki z sitkiem nie ruszy.
Węże zalane benzyną ekstrakcyjną , pokręcone kierownicą aby dostała się do siłownika.
Wydmuchane kompresorem .
Węże przelotowe. Nawet strzykawka daje radę przepchać benzynę wsktrzykiwaną do węża ciśnieniowego bo benzyna wypływa powrotem.
Czyli można uznać że układ jest nie zatkany.
Zakupiłem używkę pompę na allegro i zobaczymy czy to pomoże.
Jak znowu wywali dekiel to zostaje podejrzenie że zatyka się maglownica.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum