Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Tykanie na uruchomionym silniku.
Autor Wiadomość
md

Mój samochód: C3 citroen
Poj. silnika (cm3): 1.1
Paliwo: Lpg
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 17 Gru 2022
Posty: 5
Skąd: Gdansk
Wysłany: 18 Grudzień 2022, 20:24   Tykanie na uruchomionym silniku.

Dobry wieczór,

To mój 1szy post. Witam wszytskich.
Czy ktoś z forumowiczów by mógł pomóc i powiedzieć co jest nie tak.
Co to moze być to tykanie.

Załączam filmik na yt.

https://youtube.com/shorts/CP3QWDPKMrI?feature=share

Dziekuje,
Pozdrawiam Michal

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Grudzień 2022, 20:47   

md, Ciężko określić w tej ciemności,może napinacz paska osprzętu skacze pod obciążeniem na mrozie,może koło pasowe wału stuka, a może co w silniku..

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 18 Grudzień 2022, 20:50   

Może należało by zacząć od sprawdzania rolek pod paskiem napędzającym osprzęt

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Grudzień 2022, 21:31   

Dla mnie to wyglada na padniety popychacz na zaworach, albo problem z wtryskiwaczem. Jesli po dodaniu gazu stuk zwieksza tylko czestotliwosc, bez wyraznej zmiany dzwieku, raczej jest to cos na rozrzadzie , np. ten luz na popychaczu. Jesli natomiast dzwiek zmienia sie w zaleznosci od obciazenia walu korbowego, a wiec np. zanika przy dodawaniu gazu, a wraca przy odjeciu gazu , moze swiadczyc o problemie na tloku, a wiec pekniecie tloka, lanie wtrysku itp.
Raczej nie sa to dzwieki osprzetu, jest to miarowe stukanie , spowodowane luzem w rozrzadzie, albo stukiem tloka. Moze warto dokladniej sie temu przyjrzec, bo moze sie to poglebic.
Generalnie bezcenne jest sluchanie w naturze, wszelkie urzadzenia nagrywaja te dzwieki bardziej metalicznie, niz slychac je w rzeczywistosci. Tak na odleglosc ciezko wydac osad, tym bardziej, ze czesto pomaga w odsluchaniu po pierwsze stetoskop, a po drugie dodawanie gazu i nasluchiwanie zmian. Z tego filmu wiemy tylko , ze cos dziwnie stuka i slychac raczej z gory silnika.

 
 
md

Mój samochód: C3 citroen
Poj. silnika (cm3): 1.1
Paliwo: Lpg
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 17 Gru 2022
Posty: 5
Skąd: Gdansk
Wysłany: 18 Grudzień 2022, 21:58   

Dziękuję panowie. C3 ma 330tys przebiegu liczyłem ze dojedziesz do 500tys bo to super silniczek. Niby 1.1 a na gazie juz przejechal 130tys km.Niezawodny, żona dostała go po swoim dziadku. Wróciłem z daleka i tak az sie zdziwiłem że taki dźwięk. Spojrze dokladnie jeszcze do środka. Uderzenia sa miarowe, wydaje mi się że nie zmieniają się z obrotami. Niezależnie czy tez na luzie czy na biegu. Chcę go zostawić u nas w rodzinie, spawam cos tigiem, zrobię na zabytek. Myślałem, że to jakaś drobnostka. Pasek rozrządu byl wymieniany ze 30tys km temu, pasek klinowy ze 50tys temu. Olej wymieniany regularnie co 8tys km elf 10w40..Luzy zaworowe robione co 30tys i mechanik mowi zawsze ze niewiele do regulacji. Pójdę jeszcze zaraz na spokojnie posłuchać co i jak. Bardzo dziękuję, sie nie spodziewałem ze wogole ktos odpisze.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Grudzień 2022, 22:53   

Nie wiem czemu sluchajac tego nagrania myslalem o dieslu? W benzynie to raczej luzny tlok moze pukac, ale najprawdopodobniej jest to jednak stuk popychacza. W tym silniku wyrabiaja sie powierzchnie przylgowe dzwigienek i czesto ustawianie luzu zaworowego jest bardzo ciezkie, ustawianie na szczelinomierz jest wrecz niemozliwe. Pozostaje uzycie czujnika zegarowego, ale malo ktory mechanik ma taki pod reka. Wazne jest zachowanie odpowiedniego luzu, bo przy zbyt malym silnik pracuje bardzo zle. O ile dobrze pamietam zawory ssace 0.2 , a wydechowe 0.35 na zimnym silniku.

 
 
md

Mój samochód: C3 citroen
Poj. silnika (cm3): 1.1
Paliwo: Lpg
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 17 Gru 2022
Posty: 5
Skąd: Gdansk
Wysłany: 18 Grudzień 2022, 23:19   

Mój mechanik napisał bo wysyłałem mu filmik na uppa,,nie brzmi to dobrze"
Choć taka dygresja....nie stracił nic mocy silnik. Czy to możliwe? Na poczatku liczyłem, że to może któraś z rolek, albo wentylator.

 
 
md

Mój samochód: C3 citroen
Poj. silnika (cm3): 1.1
Paliwo: Lpg
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 17 Gru 2022
Posty: 5
Skąd: Gdansk
  Wysłany: 19 Grudzień 2022, 15:37   Problem rozwiazany

Panowie....swieca na 1 cylindrze sie poliuzowala....wiec mam nadzieje jedziemy na 500tys przebiegu. Na razie 330tys km. Kocham ten samochód. Nigdy bym się nie spodziewał ze to coś takiego...Juz zacząłem szukać wałków nowych rozrzadu, popychaczy,zaworów a nawet całych głowic. To jest solidne auto. Dziekuje wszytskim za pomoc, zamykam temat

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Grudzień 2022, 16:12   

md, Brzmiało jak posty wyżej :-D Czyli po dokręceniu cisza :-) Kto by się spodziewał :roll:

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 19 Grudzień 2022, 18:53   

Dobrze że jej nie wyrwało
Tak kiedyś mnie się przydarzyło

_________________
KK
 
 
md

Mój samochód: C3 citroen
Poj. silnika (cm3): 1.1
Paliwo: Lpg
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 17 Gru 2022
Posty: 5
Skąd: Gdansk
Wysłany: 19 Grudzień 2022, 19:19   

No mogło wyrwać, powiedz co moze uchronić przed takim odkręcania się swiec? Moment na kluczu dynamometrycznym czy coś jeszcze?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Grudzień 2022, 19:38   

md, Nowa świeca plus moment odpowiedni .To chodzi o taki drobiazg jak ta uszczelka która się rozgniata niczym uszczelka korka olejowego ,wiele razy odkręcana świeca ma ją już zniszczoną lub jak tu nie dokręcona też mogła się zniszczyć. Tu akurat żaden klej nie jest wskazany do gwintów

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 19 Grudzień 2022, 20:54   

Cóż porostu się dokręcało z czuciem różnymi śmiesznymi kluczami z króciutką przedłużką
Dynamometrów nie było ,świec nie wyrywało
Podobnie ze śrubami kół,fabryczny klucz króciutki,gwint odpowiedni wyliczony
Na 40 lat jazdy różnymi ruinami,jedno zdarzenie i to w Audicy 2,3
Już nie pamiętam co było powodem
Po prostu po dokręceniu trzeba za jakiś czas sprawdzić ,podobnie jak zalecają to przy kołach
Ale to tylko moje zdanie

_________________
KK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA