Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 248 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 14:02
Podepnę się pod temat skrzyni.
Moja matual 5-cio biegowa silnik 1.8 benzyna. Padl synchronizator 4 biegu zgrzyta przy włączaniu 4-ki. Nowy od 400 do 700 pln. nr. katalogowy 235360.
Pierwsza sugestia mechanika najlepiej i najtaniej wymienić calą skrzynię. I to zonk model skrzyni 20DM71 niestety jedne z drozszych do tego auta. Chyba zostaje sama wymiana synchronizatora. Moze macie inne pomysly.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 17:22
Elandos, Katalogi też robią ludzie,tak jak katalogi w sklepach są różne i do tego wiedza sprzedającego,mój przykład do xsary- pasek osprzętu źle sprzedano mechanikowi jak wymianę robił ,mam dla danego miesiąca dłuższy,krótszy się da założyć ale za trochę do wymiany będą napinacze lub koło pasowe wału Tylko mnie nie dało spokoju zachowanie silnika jak by cierpiał męki , i w porę wymieniłem na właściwy po odbiorze auta.A przykład wegług linku ,,Asia'' potwierdziłem sobie inne części do C4II i tak stosuje jak pisze kolega -porównanie stare a to co pisze;) Bo tarcze hamulcowe przód mam 266mm(stwierdzone i na ,,Asia'') a wyświetla chyba 283mm w sprzedażach ..tym sposobem nawet by nie weszły w zaciski.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 17:29
szafka, Sprawdź :tyle kosztuje w opisienowa jak nie regenerowana co podlega sprawdzeniu oraz używana .jest tego więcej a wpisałem aby cechy skrzyni na młynek;) Komplet łożysk do skrzyni kosztuje tyle co używana skrzynia a sama obudowa skrzyni 750zł
Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 248 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 18:18
Sasun71 Znam te ceny, wczesniej sprawdzalem i dlatego piszę,że drogie. Pierwsza na pewno nie jest Nowa tylko regenerowana. Nowa czyli oryginalna to koszt ponad 20tysi. Wiadomość z dzisiejszego poszukiwania. Proszę pamiętać, że żaden ze mnie mechanik. Muszę to zlecić-też koszt. Sama wymiana to 600 pln. Do tego koszty łożysk, zimeringów. I się uzbiera. Bez zlośliwości oczywiście. Już sama różnica w cenie oryginalnego synchronizatora-innych nie ma 300 pln coś mówi. Firmy zarabiają jak mogą, norma. Bylo i będzie. Za darmo to można w p.. dostać. I to też nie zawsze Tak czy siak jak się nie obrocisz d..a zawsze z tylu. A z portfela ubędzie. Dzięki
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 19:04
Tu na szczescie czesci jeszcze dostepne. Sa firmy ktore sprzedaja tylko kpl skrzynie, nowe i regenerowane , a czesci "0". Np. BMW, VW , Volvo i Ford. Z drugiej strony jakosc tych nowych skrzyn jest porazajaca, sypia sie lozyska, synchronizatory , skrzynie wyja i to niemal od nowosci. A jedyne co mozna w serwisie uslyszec to ceny , zadnego przepraszam za jakosc!
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 19:48
szafka, Osobiście to wolałbym regenerowaną z gwarancją niż brać coś co ponoć było dobre a tyle wiedział co sprzedał szrotowiec jak na lawecie przyjechało..,druga sprawa cena skrzyni do Punto to dobra przed pandemią to około 500zł ale też żadna jakość ,brane w ciemno bo innej nie było,policzyć używaną plus części do jej naprawy zamknie się w tej regenerowanej.Chyba że strzał w totka i ta za 1300-1500 100% sprawna..trzecia sprawa kiedyś skrzynie z punto lub podobnego wymiana mechanik wołał 300zł a dziś od 600zł sie zaczyna..Do punto włożyłem sam bez kanału Bo jeszcze terminy, miesiąc czekaj może będę wolny;)Pamiętam plomby prywatnie u dentysty za 50zł a dziś idziesz że ostatnio było 300zł i bierzesz na zapas kasę;)To i ceny skrzyni jak i aut powędrowały w górę.Teoretycznie przez wojnę w ciągu 2lat auto które kupiłem od zakupu zdrożało od 5-10tyś zł Nie licząc wkładu własnego jak opony oleje czy wymiana wszystkich fitrów i rozrządu..
Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 248 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 21:57
Potwirdzacie moje przemyślenia.Wiem co mam- nie kupuję w ciemno. Mechanik niech robi swoje, to co uważa wymienia, co nie zostawia. Regeneracja w zewnętrznym warsztacie nie gwarantuje, że otrzymasz swoją skrzynię, no chyba że to też zaufany warsztat. A takich w dzisiejszyh czasach malo. Nie wrzucam wszystkich warsztatów do jednego kotła. Zarobić i się nie narobić.
Elandos
Mój samochód: Citroen C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: Grand Picasso I
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 30 Gru 2022 Posty: 11 Skąd: Elbląg
Wysłany: 3 Styczeń 2023, 21:45
Wczoraj wróciłem do swojego mechanika u którego wymieniałem sprzęgło i który rzekomo walczył z szarpaniem auta, a z którym przez telefon próbowałem porozmawiać o tym co mi tu napisaliście. Jak tylko mnie zobaczył to zaczął pod nosem kurwować co już było niesmaczne. I tu zaczęła się zabawa. Wszystko było zrobione. Sprzęgło samonastawne było, przyrząd do montażu? Był. Olej wymieniany i ciśnienie? Było. Adaptacja? Była. Nie znam się na samochodach, ale na ludziach już tak. Było to klasyczne idź stąd i nie zawracaj dupy, nie dopytuj i nic nie chcij. Jak zapytałem się o numer seryjny sprzęgła, to mało się nie zakrztusił, stanęło na tym, że poszuka. Więc nic totalnie się nie dowiedziałem.
Przez przypadek, z polecenia w Elblągu trafiłem na gościa który między innymi siedzi w takich tematach. Prowadzi własny kanał na YT, gdzie między innymi jest film identycznym autem jak moje. Podłączył komputer stwierdził, że żadna adaptacja nie była zrobiona, bo dane nawet nie zostały wykasowane. Wykazywało, że sprzęgło było użyte jakąś dużą ilość razy, chyba 8 tysięcy, a zrobione było przeze mnie od rzekomej adaptacji z 600 km. Stwierdził, że olej prawdopodobnie jest w zbiorniku, bo zalana jest i go widać, że zaczniemy od małych rzeczy, czyli spróbujemy zrobić adaptację, skoro podobno wszystko jest nowe w tym aucie. Umówiony jestem z nim na czwartek rano.
Wrzucam też jego dwa filmiki z citroenami i skrzyniami. Jeden diesel a drugi benzyna. Dajcie znać proszę czy wygląda na godnego zaufania czy kolejny partacz.
PS. Żona truje mi dupę, że skoro tamten taką fuszerkę zrobił to czy mogę jakoś go pociągnąć do odpowiedzialności? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Styczeń 2023, 23:29
Obejrzalem oba te filmy i co mnie zaskoczylo, to w obu sprzeglo jest normalne, zadne SAC. Tyle, ze w dieslu jest kolo dwumasowe, a w benzynie normalne. Wiec calkiem mozliwe, ze i w Twoim autku jest normalne sprzeglo i caly problem tylko w adaptacji. Zycze powodzenia. Mechanik ma pojecie o tych skrzyniach.
P.S. W tej skrzyni sa dwa oleje : jeden smarujacy 75W80 okolo 2.0l wlewany przez odpowietrznik. Na dole jest korek spustowy , i drugi do hydrauliki o ktorym juz bylo. Poziom sprawdza sie po spuszczeniu cisnienia.
test
Mój samochód: Citroen XM 2.0 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B/G
Wersja:: ?
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 48 Skąd: Lublin/Poznań
Wysłany: 13 Styczeń 2023, 20:04
Koledzy. Pamiętajcie także, że w tej skrzyni jest akumulator ciśnienia. Znam przypadki, że padł. Trzeba sprawdzić czy ma określoną pojemność azotu oraz ciśnienie.
Mój samochód: Citroen C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyna
Wersja:: C4 Grand Picasso
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 248 Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Styczeń 2023, 20:17
Panowie potrzebuje pomocy na JUŻ! Otoż skrzynia rozebrana i okazuje sie,że to nie synchronizator 3-4 bigu tylko kolo żębate 3 biegu. Umiejscowione za synchronizatorem, lub przed. Nr katalogowy 233211 obecnie nie do dostania. Nawet w magazynie we Francji-części brak. Może ktoś z Was ma takową na zbyciu dobrą do użycia. Jak nie muszę kupić całą skrzynię uzywkę. A nie wiadomo co się trafi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum