Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe autko - kilka problemów
Autor Wiadomość
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Styczeń 2023, 11:39   

massior, Punto mimo uszczelek gumowych na końcu wałków(półksiężyce) była pasta bo inaczej ciekło(zalecane fabrycznie)..pomijając że obniżyłem pokrywę wtedy przestała się pocić ale była aluminiowa a tu pewnie stalowa . Co do miski olejowej, jak wyżej specjalny silikon i zostawić na noc ,zalać na drugi dzień i jak poprawnie zrobione będzie susza :-D

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Styczeń 2023, 18:03   

Też miałem Punto 1.2 SX i pamiętam że wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów i za parę miesięcy znów to samo i dopiero jak na forum ktoś doradził aby te "stópki" aluminiowe dekla podpiłować to zaczęła uszczelka bardziej dociskać i w końcu był spokój.

Co do katalizatora to wprowadziłem sondę i w sumie jak dla mnie jest OK :



Wydech zatkałem i jedyne z czego kopciło to ta śmieszna nagrzewnica, dmuchawa czy co to jest.



Jutro jeszcze wymienię te świece, bo akurat kiedyś kupiłem do Lupo i nie pasowały a tutaj niby podejdą.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Styczeń 2023, 19:30   

No i chyba jestesmy w domu. Dym nie moze wydobywac sie z pompy. Swiadczy to o nieszczelnym zaworze , sterujacym doplyw powietrza do kolektora wydechowego. On moze dzialac tylko w jedna strone, gdy dmuchawa tloczy cisnienie powietrza przy starcie. Mozesz go wymienic na nowy, albo po prostu zaslepic przeplyw i wyprogramowac pompe z BSI. Ten dym to objaw swobodnego przelotu i doplywu powietrza do wydechu przez caly czas pracy silnika, falszujacego wyniki pracy sond i skladu mieszanki. Zaslep rurke , albo wlot zaworu i zobaczysz, ze wszelkie bledy znikna. Silnik odzyje. Ktos mial duze problemy ze spalaniem i nawet przerobil wskazania sondy ( ta dziwna przerobka kabli przy sondzie wczesniej).

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Styczeń 2023, 20:37   

no właśnie tak myślałem że to zawór jednokierunkowy, tylko co to za część bo po allegro to nic nie znalazłem gdy szukałem coś jako "zawór powietrza wtórnego". Z drugiej strony jak to faktycznie zbędny bajer dla ekologi (tym bardziej potrzebny tylko na starcie) czy da rade to wywalić przez Lexie bo tylko to posiadam ? chyba że samo zaślepienie i wypięcie tej dmuchawy wystarczy bo kontrolkę "check engine" jakoś przeżyje grunt, żeby pozostałe funkcje śmigały i silnik nie pracował w jakiś awaryjny sposób.
Co do tego druciarstwa to akurat sondy nie były kombinowały, tylko te "pająki" zostały zrobiony na wtyczce do cewki zapłonowej - bo jak wybadałem temat to ktoś dokładał/wymieniał kondensator cewki zapłonowej i ta jedna żyła była przy okazji przerwana ale to chyba przy okazji mojego dochodzenia co to za taśmy izolacyjne i termokurczki :-)

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 23 Styczeń 2023, 20:39   

No i jeszcze jedno czy srednie spalanie tego autka w jeździe mieszanej w granicach 9l to taka norma ?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Styczeń 2023, 21:09   

massior, Mnie się wydaje że dużo ale po usunięciu usterek może będzie mniej ..a wnioskuje po silniku 1.4 benzyna 73km ,jazda w koło komina czyli typowo miejski ruch gdzie spalanie teraz w okolicy 8l, kiedy dłuższe dojazdy kiedyś do pracy 15km plus,,miasto'' to było 6.4L.Masa podobna auta bo to peugeot 207.Silnik jak już chyba pisałem taki sam pomijając małe różnice osprzętu.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Styczeń 2023, 09:21   

massior napisał/a:
zawór jednokierunkowy, tylko co to za część


Ten zawor widac wyraznie a pierwszym zdjeciu, wstawionym przez Ciebie. Wchodzi do niego ta czarna rurka, o ktora pytasz.
Na poczatek zaslep wlot do zaworu. Zobaczysz , jak zmieni sie praca silnika i powinno spasc zuzycie paliwa. Wyprogramowac mozesz w BSI. Musi byc funkcja powietrza dodatkowego, albo pompa wtorna w Lexii. Robilem to niedawno , ale nie pamietam dokladnie. Jest to w kodowaniu recznym funkcji BSI. Pozdrawiam

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Styczeń 2023, 12:20   

Ja wiem co to fizycznie za część ale nie wiedziałem jak to fachowo się nazywa żeby to zamówić - ale znalazłem ostatecznie (koszt 450zł) - więc z rana poszła zaślepka.

Na szybko zrobiłem wykresy - praca jałowa po rozgrzaniu i praca jałowa po przygazowaniu i odczekaniu chwili.





Demontaż :



Tak się zastanawiam czy BSI to w ogole to widzi, bo silnik ma tylko zasilanie a tak po za tym to zero czujników tylko te sondy lambda.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Styczeń 2023, 16:20   

massior, Ale poprawiło się coś tym sposobem :-) ? Choćby fizycznie w jeździe...A co do czujników to po sondach pewnie silnik wie czy jest w porządku;) Inaczej wywali Checka :-D .Bo wykresy wyraźnie się różnią z poprzedniego postu..

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 24 Styczeń 2023, 18:03   

Wielkie dzięki :-) spalanie spadło, wiadomo że nie przy niższych biegach, ale 4 czy 5 to już znaczna poprawa, szczególnie przy ponad 100km/h gdzie wcześniej miałem spalanie nawet pod 12l/100 to teraz ok. 8l.
Trochę miałem stracha bo mi coś wspomaganie niedomagało po starcie, ale po paru km wszystko wróciło do normy jak wyskoczył "check engine" który wykrył brak pompy wtórnej.
Wywaliłem to przed momentem w Lexi i na razie git ale testowałem tylko na jałowym bo już % poszły w ruch z tych emocji :-)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Styczeń 2023, 20:24   

Nie zapominaj, ze ciagle w pamieci sterownika sa korekty dlugoterminowe na minusie. To z czasem sie zmieni, co juz widac na wykresie. Wartosc srednia mocno spadla do prawidlowej wartosci na sondzie drugiej. Mieszanka wyraznie stala sie bogatsza. Mozesz tez zrobic reset wartosci przyuczonych, to dziala po prostu szybciej. Procedura jest opisana w Lexii. Usuniecie z Lexii pompy zalatwia sprawe definitywnie.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 25 Styczeń 2023, 10:01   

Cytat:
do katalizatora to wprowadziłem sondę i w sumie jak dla mnie jest OK

To tylko się cieszyć bo koszty mniejsze. A przy okazji wywaliłeś upierdliwy wynalazek jak pompa powietrza.

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Styczeń 2023, 17:03   

Przejechałem prawie 50km i spalanie jest eleganckie :-) Ale żeby nie było za pięknie to znów wrócił błąd P0420 :



Z nieszczelności na wydechu to tylko mam za samym katalizatorem na tej uszczelce stożkowej (łączona na tych śrubach ze sprężynami) ale to jest w sumie za 2 sondą, więc nie wiem czy ma to wpływ.

Czekam na cieplejsze dni to pouszczelniam go na pokrywie i misce, filtry wymienię i te świece, bo graty leżą to może wtedy się skończy error. Ewentualnie cewkę ale zacznę od tego co mam a potem na bieżąco.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 25 Styczeń 2023, 20:11   

massior napisał/a:
Z nieszczelności na wydechu to tylko mam za samym katalizatorem na tej uszczelce stożkowej (łączona na tych śrubach ze sprężynami) ale to jest w sumie za 2 sondą, więc nie wiem czy ma to wpływ.



Ale blisko sondy i to może mieszać.

 
 
Adam1965

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Lis 2022
Posty: 214
Skąd: Chełmek
Wysłany: 26 Styczeń 2023, 14:04   

Zrobiłem dzisiaj eksperyment ze swoją XP.
Poluzowałem to złącze ze stożkową uszczelką i dokręciłem nakrętki tak aby nieszczelność było słychać.
Zrobiłem z tym 30 km.
I błąd P0420 się nie pokazał.
A w przypadku moim (uszkodzenia kata) błąd wywalało po kilku kilometrach.
Teraz nieszczelność od sondy na 30 cm odległości i przy sprawnym kacie błędu brak.

Katalizator miałem wypalony u dołu a u góry był cały.



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA