Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe autko - kilka problemów
Autor Wiadomość
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Styczeń 2023, 18:13   Nowe autko - kilka problemów

Witam
Kupiłem parę dni temu Citroena C3 I z 2003 - ma parę mankamentów ale chce wszystko ogarnąć bo autko mi się podoba.
1. Pytanie dot. silnika - w czasie powrotu do domu wyskoczył CHECK ENGINE :
W OBD - P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
- problem się pojawił po jakieś godzinie jazdy - czyżby katalizator już zapchany ?
2. Po podniesieniu maski ujrzałem urwany przewód z jednej z wtyczek :





Od czego ta listwa ? Bo jak to wypiąłem całkiem to auto zgasło ale jak rozłączałem i łączyłem ten urwany przewód to nie zauważyłem efektów na prace silnika ?

3. Po skasowaniu błędów został tylko jeden jako "OCZEKUJĄCY" o numerze P0711 - „czujnik temperatury płynu transmisyjnego „A” obwód zakres / wydajność”. Jakoś nie zauważyłem żeby skrzynia źle pracowała - i tu pytanie czy możliwe że przewody które pokazałem na powyższym zdjęciu idące bo gorącym silniku mogły być od tego czujnika ?



4. Od czego jest ta czarna karbowana rurka na zdjęciu 1 bo mi pękła i nawet nie wiem czego szukać :-) ?

5. Brakuje mi jednej zaślepki na tylnej klamce. Czy do montażu tego trzeba coś demontować ??



Z góry dziękuje za pomoc :-)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Styczeń 2023, 20:51   

Silnik jak w Peugeot 207,,Mojej'' ale chyba z gazem? bo tego osprzętu w koło i ,,bałaganu kabli'' brak :roll:

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 1 Styczeń 2023, 22:37   

Nie ma gazu - nie został nim "zbrukany" :D

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 00:34   

massior napisał/a:
Nie ma gazu - nie został nim "zbrukany" :D


Jak widze , kolega brzydzi sie gazem? Ja mam c5 x7 z 2009 roku i w gazie od pierwszego dnia, a ma na liczniku 313 tys. km i wszystko w idealnym stanie. Instalacja Stag 300-4. Wymienilem tylko wtryski i parownik. Reszta oryginal. Jazda niczym nie rozni sie od jazdy na benzynie, a jak przyjemnosc przy placeniu.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 09:31   

Osłuchał się bajdur że LPG beeeeee, :-) i godo jak płaskoziemca o szczepionkach :-) :-)

_________________
KK
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 17:11   

dejnekomirek, Pomijam gaz ,ale co to za wynalezek z wężem? :-D bo pierwsze to coś widzę.. :-) Próbowałem jako wspomaganie ale mnie nie pasuje bo peugeot też ma elektryczne.. :-P

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 18:55   

Spokojnie gazowniki :D po prostu mam uraz do tego jak swego czasu używałem UWAGA !!!! - Daewoo Tico z takową instalacją i to z tych 1 generacji - nie rozumiałem sensu instalowania tego w tak mało małolitrażowym aucie, które w dodatku mocą nie grzeszyło a problemów było z tym co nie miara. Oczywiście jazda z mydlinami bo ciągle coś waliło i te zabawy z przełączaniem benzyna -> gaz . Oczywiście technologia poszła do przodu ale uraz został tym bardziej że użytkuje same diesle a z reguły drugie auto mam w benzynie które jest mało jeżdżone, więc po co ładować kasę w instalację. Dla mnie kupno używanego auta z dołożona instalacją to pchanie się w kłopoty bo normą jest ściemnianie że z autem jest wszystko OK to dodatkowo dochodzi problem z instalacją LPG - szczególnie dla laika.
Pewnie jakbym kupił coś powyżej 2.0 w benzynie i jeździł tym dziennie do roboty to bym zawitał do gaziarza.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 19:14   

sasun71 napisał/a:
co to za wynalezek z wężem?


To stary wynalazek, tzw. pompa powietrza wtornego. Inaczej to zwykla dmuchawa elektryczna wdmuchujaca do kolektora wydechowego powietrze na zimnym silniku przez kilkadziesiat sekund po uruchomieniu. Podobno zmniejsza to ilosc tlenkow azotu. Czesto stosowane w starszych silnikach z wtryskiem paliwa. Dzisiejsze silniki maja oprogramowanie , a tu zwykla dmuchawa. Mozna wyprogramowac i zadnego problemu nie bedzie.

A odnosnie gazu. Dzisiejsze instalacje sa naprawde wyrafinowane i trwale. Problemem jest tylko wiedza instalatorow i pozniejszy serwis. Dobrze zrobiona instalacja wytrzyma naprawde dlugo, sa juz generacje w ktorych silnik spala niemal dokladnie identyczna ilosc gazu , co benzyny i kierowca wrecz nie odroznia momentu przelaczania. Sa juz instalacje do wtrysku bezposredniego i korzystaja z wtryskiwaczy benzynowych. Oplaca sie instalowac w kazdym samochodzie , szczegolnie w tych, ktore jedza wiecej km rocznie. Moj samochod mial 250 tys. przejechane na gazie i wg komputera nie bylo zadnego serwisu programowego . Ostatni zapis byl w 2010 roku i od tej pory nikt nie grzebal w ustawieniach. To ja bylem pierwszym, ktory podlaczal tester po tylu latach w 2021 roku. Jestem pelen podziwu dla Staga.
Nie mam zadnych uprzedzen do ludzi nie korzystajacych z gazu, ale nigdy nie zgodze sie ze zdaniem, ze gaz skaza samochod. Jest to rownorzedne zrodlo energii w silnikach spalinowych, dajace w finale bardzo czyste spaliny. Nawet ciezarowki jezdza na gazie, jako domieszce do diesla, ma to bardzo duze plusy ekonomiczne, szczegolnie teraz, gdy ceny poszybowalo tak wysoko.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 19:38   

dejnekomirek, To nie tak źle bo z powietrzem to kojarzyłem ale nie do wydechu :-D Bardziej jako pompa vakum w normalnym systemie :-) Człowiek uczy się do śmierci ..lub sklerozy :lol:

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 19:56   

Co za bzdury o wadliwości jazdy na gazie
Ponad 30 lat jeżdżę na LPG nigdy nie miałem żadnych problemów
Raz wymieniałem w czymś membranę ,wiadomo z czasem zdarzy się że się zużyje
Zdarzało się przed "wiekami" że sam zakładałem/przekładałem in-stalkę z auta do auta
Dzisiejsze są ciut bardziej upierdliwe ,ale równie bezawaryjne
Przez cały ten okres używania LPG oszczędzałem ok 50% kosztów w paliwie
Diesli nie trawie ze względu na koszty,tak jazdy jak i napraw
One były dobre, te stare,gdy jeździły na oleju opałowym po 1,50,a najdroższą naprawą było uszczelnienie pompy +/- 300 zł

_________________
KK
 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 20:42   

Nie wiem jaki to ma wpływ na silnik bo różnych opinii można się na słuchać ale akurat jestem z tych ludzi co opinie wyrabia sobie na własnych doświadczeniach, a tu mam na tyle krótkie że mądrzyć się nie będę.
Mój jedyny kontakt z instalacja LPG był z przed 20 lat i mi nie przypasowała głównie w kwestii obsługi (butla w bagażniku, manewry z przełączaniem, brak wskaźnika itp itd.).
A teraz nie ma dla mnie sensu kupno starego używanego auta za 5000zł z takową instalacją bo to w razie czego dodatkowe koszty naprawy.
Co do diesli to akurat nie mogę narzekać bo problemów akurat wielkich nie miałem, jedynie w Corsie D po 10 latach i przy 150k przebiegu jakaś reperaturka w pompie poszła w ruch i tyle, w Peugeot 307 przy prawie 300k przebiegu już FAP był na wykończeniu więc dymił jak dostał turbinę na pełne otwarcie, a tak to od paru mam Qashqai i sobie ten chwale 1.5dCI.
Fakt że teraz cena ON jest ogromna ale jeszcze niedawno nie była aż na tyle dotkliwa żeby mi się nowa instalacja zwróciła.

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 2 Styczeń 2023, 22:16   

A od czego jest ta instalacja bo znalazłem takie "kwiatki" ??? :





 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Styczeń 2023, 16:38   

massior, Wygląda jak filtr przeciwzakłóceniowy(czarna kostka z uziemieniem) i czy to było wpięte w przepustnice? bo brak w niej wtyczki..?

 
 
massior

Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 01 Sty 2023
Posty: 42
Skąd: Opole
Wysłany: 5 Styczeń 2023, 20:27   

No to czarne ustrojstwo jest tylko przykręcone do pokrywy zaworów i ten czerwony (potem przechodzi w czarny) do niej wchodzi a ten żółty to pod śrubę, więc pewnie masa .
Silnik równo pracuje, więc bardziej mnie ciekawiło co to za druciarstwo.
Po za tym poprawiłem wszystko co pod maską, zaizolowałem otulinami, taśmami i peszlami i wygląda że teraz jest miodzio.
Powoli dopieszczam staruszka bo mam zboczenie estetyczne i co pęknięte to od razu zamawiam.
Jedynie co do gratów to mam problem o jakiś ładny włącznik tempomatu bo każdy ma takie wycierusy.
Tą rurkę z dmuchawy też kupiłem bo może nie jest do niczego potrzebna ale niech będzie cała (160zł :-/ ).
W sumie parę setek już poszło ale wygląda fajnie :-)
Szukam jeszcze po OLX jakiś felg 14" 4x108, ET24 bo obecne są strasznie zdezelowane i wrzucę jakieś wielosezonówki.
Generalnie została mi elektronika w kabinie jeszcze do ogarnięcia, ale to w innych wątkach jęczę.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Styczeń 2023, 20:37   

Wybór między używkami 300+ dostawa a nowym kompletem powyżej 800zł..a dwa lata temu oryginalne Citroen nowe kupiłem komplet 16'' za 499zł :roll:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA