Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Bx 1.4 szarpanie silnikiem
Autor Wiadomość
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 21:15   

Ja posiadam właśnie bez wspomagania.
reasumując stan mojego auta- odpalam z rana i konżektor cyka do momentu ustabilizowania praktycznie co 2-3 sek nawet częściej. Po ustabilizowaniu częstotliwość zdecydowanie wzrasta na pewno 20 może wiecej. Moje pytanie jest z której sytuacji wynika stopień zużycia?

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 21:17   

czy o takiej sferze akumulacyjnej mowa?
https://allegro.pl/oferta/gruszka-sfera-akumulacyjna-citroen-xm-2-0-16v-12737912889?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=Cj0KCQiAz9ieBhCIARIsACB0oGK9BpOQ9m6suQ3JuuD2dXvl4LHB2I-G-yI2FH4mikH0HoJmyLSN6OYaAmhnEALw_wcB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 22:36   

Dokladnie taka sfera. Stopien spadku cisnienia w akumulatorze najlatwiej sprawdzic przez przestawienie dzwigni wysokosci nadwozia na maksimum na pracujacym silniku. Jesli w tym momencie zacznie mrugac, lub swiecic kontrolka cisnienia w ukladzie - sfera jest padnieta. Czeste cykanie po odpaleniu silnika wynika z pracy pompy w celu doladowania cisnienia. Po ustabilizowaniu stanu cykanie powinno zminiejszyc swoja czestotliwosc. W idealnym ukladzie , bez wspomagania nawet do 1 minuty. W tak starym pojezdzie ( korozja wewnatrz systemu) zadowalajace bedzie co 20 sekund.
Opadanie tylu po paru godzinach jest normalnym objawem, wynikajacym ze stanu zaworu hamulcowego i stanu silownikow tylnych. Oczywiscie rowniez ze stanu akumulatora, gdyz z niego uzupelniane jest cisnienie w ukladzie . Generalnie nie ma sie czym przejmowac (taki juz urok Citroena) do momentu, gdy nie zaczna hamowac hamulce w czasie pracy silnika ( tylne).

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 08:41   

A czy po zamontowaniu sfery trzeba ją jakoś napełnić czy już jest gotowa do montażu?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 10:53   

Wystarczy odpalic silnik. Oczywiscie zawor cisnienia zamkniety.
Podziwiam. Kupiles samochod bez zadnej wiedzy i do tego z bardzo trudnym dostepem do czesci? Duzy szacunek za odwage. BX bardzo podobal mi sie w latach 80 i 90 ubieglego wieku. Wtajemniczeni twierdza, ze jest to najlepszy , najbardziej komfortowy Citroen bez elektroniki. Kawal dobrego , trwalego samochodu.

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 20:07   

dziekuję za te słowa i dziękuję informacje o ty jakże zacnym wytworze francuskiej myśli.

Wracając do tematu przerywania silnikiem to dziś ustawiłem zawory i efekt jest taki , że lepiej odpala- mniej kręci. Ciszej pracuje ale szarpanie silnikiem nie ustało. Przypomnę ,że świece, przewody, cewka wymieniona.
Czy może to być coś z silnikiem krokowym, czy może z monowtryskiem?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 20:12   

wooytas-wm, sprawdź kompresję 😉

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 20:18   

tka też zrobię choć nie podejrzewam . Silnik na obrotach jest bardzo dynamiczny nie kopci .

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 23:23   

Jestem ciekawy na ile ustawiales? Ten silnik wymaga troche odmiennych luzow, tj. ssace 0.2 i 0.4 na wydechowych. Silnik zimny

https://www.youtube.com/w...annel=T.D.Zeton

Nie przejmuj sie stukaniem klawiatury. Te luzy musza takie byc. Zbyt male powoduja wlasnie dziwna prace silnika. Mysle, ze to tutaj jest problem. Nastepnym powodem moze byc czujnik podcisnienia w kolektorze, warto podejzec testerem wartosc - okolo 0.30 Bar i warto sprawdzic czujnik temp silnika , czy pokazuje faktyczna temp.

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 31 Styczeń 2023, 07:40   

Klawiatura ustawiona właśnie na ,0,2- 0,4 .
Dzięki za podpowiedź sprawdzę i dam znać.

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 1 Luty 2023, 17:14   

cześć,
dziś sprawdzałem jak pracuje wtrysk na wolnych obrotach i moim zdaniem to on leje .
Czy wtryskiwana do silnika powinna być mgiełka,tak według mnie powinien działać wtrysk. Tu jest nierównomierna struga-strumień do gardzieli. Jeśli macie koledzy whatsaap to mogę podesłać jak to wygląda.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 1 Luty 2023, 17:29   

wooytas-wm,Według mnie raczej mgiełka-w Polonezie brat musiał wymienić krokowca -tu było akurat duże spalanie.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Luty 2023, 20:21   

wooytas-wm napisał/a:
powinna być mgiełka,tak według mnie powinien działać wtrysk


No tak i najlepiej byloby, gdyby benzyna juz byla odparowana - to wynika z idei dzialania silnika. A tak powaznie, to przede wszystkim chodzi o odpowiednia ilosc wtrysnietego paliwa , regulowana przez pierwsza sonde Lambda ( oczywiscie sterownik , zbierajacy dane z sondy). Mylisz wtryskiwacz benzynowy z wtryskiem diesla. Istotne jest wtrysniecie dawki. Benzyna i tak zdazy odparowac do momentu pojawienia sie iskry (zaplonu). Oczywiscie wtrysk moze sie zapchac - brak wtrysku, albo zacznie lac- benzyna leci caly czas, albo spadaja krople miedzy wtrysnieciami. W tym silniku benzyna wtryskiwana jest niemal przez caly czas (monotrysk) , to dziala jak gaznik , tyle, ze wtrysk lepiej dawkuje odpowiednia ilosc benzyny.
Sprawdz dla swietego spokoju rozrzad. W tych silnikach sa az trzy metody ustawiania rozrzadu: moze byc ustawiany na znaki, na srube blokujaca i sa tez wersje w ktorych sa znaki na pasku zebatym. Ludzie czesto popelniaja blad i nie daja rady dokladnie ustawic. Pomylka jednego zeba moze byc niezauwazalna, a daje dziwne objawy, jak wlasnie dziwne szarpniecia silnika.
Generalnie jednak bardziej usterka cewki zaplonowej wywoluje szarpniecia silnika, szczegolnie przy przyspieszaniu, gdy mieszanka jest troche zubozona, przez otwarcie przepustnicy. Istnieja proste metody sprawdzenia cewki, ale niestety w tym silniku jest to dosc trudne , z uwagi na zblokowanie cewki. Najlepiej podmienic cewke na probe. Efekt moze byc odczuwalny od razu. Jesli na zimnym silniku brak szarpniec, a pojawiaja sie, gdy silnik osiagnie temperature robocza, sprawdz cewke, bo to tutaj moze tkwic problem. Jesli do tego sterownik wywala blad wypadania zaplonu na jakims cylindrze, trop moze byc dobry. Tyczy sie to rowniez uszkodzonej swiecy, bo zakladam z gory, ze swiece juz sprawdzales i pewnie sa nowe? Pozdrawiam

P.S. Miesza mi sie juz wszystko. Ty masz silnik 1.4 , wiszacy z cewka zblokowana, z kablami zaplonowymi? To w takim razie mozesz wykonac prosty test iskry (stanu cewki). Po prostu na pracujacym silniku mozesz podnosic po kolei kable (tzw. fajki) na swiecach. Jesli bedzie slychac wyraznie skok iskry na swiece, czy tez mase glowicy - ta czesc cewki jest ok. Jesli na ktoryms cylindrze nie slychac iskry, pomimo tego, ze cylinder pracuje - to na tym cylindrze cewka jest uszkodzona , do wymiany oczywiscie cala cewka. Zeby ulatwic sobie prace , warto przed proba , przed odpaleniem silnika poluzowac fajki na swiecach, aby latwiej bylo je unosic- zwiekszac odleglosc od swiecy. Jesli boisz sie pradu , mozesz smialo uzyc izolowanych kombinerek do podnoszenia fajek ( praktycznie nie ma ryzyka porazenia. Dla bezpieczenstwa warto do kombinerek podlaczyc kabel , polaczony z masa samochodu)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 1 Luty 2023, 21:06   

Na Twoim miejscu sprawdzilbym jednak na poczatku kompresje na cylindrach. Problem moze dotyczyc zaworow i wtedy zadne cuda nie pomoga. Trzeba najpierw przywrocic kompresje.

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 2 Luty 2023, 09:39   

Dzięki za odpowiedź. Cewkę sprawdzałem i jest ok. Jednak będę się trzymał tego wtryskiwacza. Paliwo się z niego leje nieregularnie.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA