Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienić akumulatora ciśnienia , jak oczyścić korekt
Autor Wiadomość
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 20:26   Jak wymienić akumulatora ciśnienia , jak oczyścić korekt

Cześć wszystkim od kilku dni jestem posiadaczem bx 14 tecnic. Jest kilka rzeczy w zawieszeniu do zrobienia np.
Konżektor cyka dość często, co 2-3 sekundy, zawieszenie opuszcza i podnosi jakoś to działa. Jednak odbiega to od opisu prawidłowego funkcjonowania.
Co będę mógł będę robił sam bo mam warsztat i doświadczenie w kwestii mechaniki oraz dużo chęci.
Potrzebuję jednak wskazówek odnośnie prawidłowego podejścia do elementów zawieszenia.
1.jak wygląda proces wymiany akumulatora ciśnienia?
2. Jak wyczyścić korektory czy trzeba je demontować?
3. Gdzie zajrzeć ,czym się zająć na początek.

Dziękuję z góry za poświęcony czas oraz informacje.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 21:31   

Myślę że więcej uzyskasz przy odrobinie wysiłku i wpisywaniu swych pytań najpierw u wujka Googla
Wszystko to było przerabiane i jest gdzieś w sieci
Przykłady:
https://www.autodoc.pl/cz...0440/citroen/bx
Zapewne jest tu opis wielu innych części

https://docplayer.pl/8901971-Citroen-bx-klub-cytrynki-2003.html

_________________
KK
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 21:36   

Dla zachęty:
"Regulator i akumulator ciśnienia.
Pompa zasysa płyn ze zbiornika i pod dużym, dochodzącym do 200 bar ciśnieniem, tłoczy
do zaworu konżektorowego. To sprytne urzadzenie magazynuje ciśnienie, oraz dba o jego stały
poziom w całej instalacji. Jak magazynuje? Za pomocą kuli, takiej samej jak przy amortyzatorach. Do
niej wtłaczany jest LHM, co powoduje sprężenie azotu za membraną wewnątrz kulki. Zawór
konżektorowy kiedy ciśnienie w układzie osiągnie ok. 175 bar odcina dopływ z pompy, kierując LHM
z powrotem do zbiornika. Pompa pracuje wówczas bez obciążenia. Moment odcięcia jest wyraźnie
słyszalnym cyknięciem, stuknięciem, lub brzęknięciem zaworka i silnik lekko zwiększa obroty (czuć
to kiedy stoimy na biegu jałowym). W czasie kiedy pompa pracuje na luzie, azot rozprężając się
wypycha LHM do układu. Kiedy ciśnienie w układzie spada poniżej 145 bar – zawór konżektorowy
przełącza zaworek i LHM jest znowu wtłaczany do układu.
Tak działa akumulator i regulator ciśnienia – zwany właśnie zaworem konżektorowym.
Sam widzisz że to proste;-)
Pamiętaj że na tym urządzeniu znajduje się śruba odpowietrzająca układ. Nigdy nie wolno
jej wykręcać, a tylko poluzować o góra dwa obroty. Producent zabezpieczył ją zresztą specjalną
osłoną (odpowiednio wygięta blaszka), ale Polak potrafi:-) "

_________________
KK
 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 21:48   

Owszem zdaję sobie sprawę z tego ,że informacji jest wiele lecz im więcej czytam ogólnych tym większy mam mętlik w głowie.
Dziękuję Ci za poświęcony czas , doceniam Twoje kompetencje w tej sprawie.
Proszę napisz jeszcze czy mam się sugerować częstotliwością cykania w czasie gdy auto już pracuje ustabilizowane?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 22:50   

Najwazniejsze w Citroenie, prawdziwym na hydraulice jest nie grzebanie w systemie na slepo. I zachowanie maksymalnej czystosci. Zanim zabierzesz sie za rozbieranie upewnij sie, ze musisz to rozbierac i zdobac wiedze wczesniej. Dla wprawy najlepiej najpierw pocwiczyc na elementach zuzytych , zdobytych gdzies na szrocie. Znam przypadki, ze popsuto dobre auto przez brak wiedzy. Zlosliwi mowia, ze pierwszego Citroena nalezy poswiecic na nauke. Potem wie sie juz dobrze , jak to wszystko dziala i jak to obslugiwac.
Generalnie wrogiem nr.1 jest korozja niszczaca przewody hydrauliczne i nieumiejetnosc mechanikow. W Twoim modelu pojawily sie juz chyba rurki lepiej zabezpieczone przed korozja, co jest pozytywem.
Korektor da sie wyczyscic bez jego wymontowania, tyle, ze warto najpierw pocwiczyc na jakims wymontowanym. Oczywiscie, wszelkie prace z otwarciem systemu robimy na spuszczonym cisnieniu.
Mysle, ze z czasem odpowiemy na kazde Twoje pytanie. Wyglada na to, ze masz naprawde egzemplarz w niezlym stanie. Powodzenia i wielu milych chwil z tym samochodem.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 22:55   

Ze swej strony powiem że mając historycznie chyba ponad pięć cytrusów w hydraulice ,nigdy się zbytnio nie przejmowałem cykaniem
Czasem próbowałem mierzyć czas ,zazwyczaj mnie się odechciewało zanim doszedłem do jakichś wyników
Wiadomo że częstotliwość świadczy o sprawności układu hydraulicznego i sugeruje jego przejrzenie
Sugeruj się podpowiedziami dejnekomirek ,czytaj w sieci i pomału działa ,bez paniki

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 11:08   

Kolega zadal pytanie na poczatku, co moze byc powodem opadania tylu ? Nie znaczy to jednak, ze natychmiast trzeba wszystko wymieniac (naprawiac). Dopoki auto podnosi sie , hamulce dzialaja i auto po odpaleniu silnika toczy sie , nie ma zadnego powodu, aby stwierdzic, ze auto jest popsute!
Hydraulika w BX to przemyslana konstrukcja i jeszcze dlugo bedzie dzialac. Pisalem na jakie objawy trzeba zwracac uwage i ewentualnie jak je pomniejszyc. Dopoki auto nie gubi zielonego plynu jeszcze dlugo bedzie jezdzic. Jedyne , co powinienes zrobic prewencyjnie to: sprawdzenie stanu rurek w hydro, szczegolnie nad tylna osia ( to jest newralgiczne miejsce) i ewentualnie wymienic plyn LHM, bo jest on higroskopijny i tak jak plyn hamulcowy chlonie wode. Wymiana powinna byc robiona co 60 tys. km i nie rzadziej niz 2, 3 lata. Dbanie o to zabezpieczy przed degradacja systemow hydro, co ma kolosalne znaczenie przy braku czesci. Warto tez oczyscic ze zlogow korektory i tylne silowniki. Jest z tym troche roboty, ale poprawi to prace hydrauliki.
O wymianie plynu napisze troche pozniej.

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 11:22   

Twierdziłem podobnie,że nie ma paniki
Jako ciekawostkę,zaznaczam że ciekawostkę, podam że przy sporym ubytku zielonej krwi w jednym z mych Xmenów i ówczesnych cenach LHM,szukałem w sieci rozwiązania
Fakt ,dawno to było z 15-20 lat temu
Doszukałem się porady u Francuzów że właśnie właściciele BX -ów,ci mniej sytuowani
Aby zaoszczędzić kaskę (LHM) tam był drogi,stosowali jako zamiennik lub awaryjnie,olej napędowy
Spróbowałem i ja,rok,dwa czy trzy jeździłem na takiej mieszance ,uzupełniając stan olejem napędowym
Nic się złego nie działo,różnicy nie czułem
Może jestem mało czuły ;-)

_________________
KK
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 12:35   

Awaryjnie zalecano tez uzycie oleju silnikowego. Uzycie oleju napedowego zalecane jest do oczyszczenia ukladu ze zlogow. Byl kiedys specjalny plyn do czyszczenia hydrauliki i jako zamiennik zalecano olej napedowy.

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 19:59   

dziękuję Panowie za każdą cenną informację. Podeślę wkrótce kilka fotek nabytku który bardzo mnie cieszy.
Dziś sprawdziłem w carvertical i okazuje się że przebieg 200 tyś jest faktyczny miał jednego właściciela w DE. Nie brał udziału w żadnej kolizji.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2023, 23:28   

Brak kolizji odwzieczy sie trwaloscia nadwozia. Te modele od 1987 roku, bodajze, byly ocynkowane czesciowo w miejscach najbardziej narazonych na korozje.
Z ciekawostek to BX jest pierwszym samochodem projektowanym przez komputer. jego konstrukcja oparta jest na wyliczeniach komputerowych. Nawet grubosci blach dobierane sa na wytrzymalosc. Dlatego duza wartosc ma karoseria nie bita, nigdy nie naprawiana.

 
 
wooytas-wm
Wooytas

Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023
Posty: 37
Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 2 Luty 2023, 19:23   

Koledzy właśnie odbyłem chwilową przejażdżkę i zauważyłem ,że lewy przedni amortyzator jest twardy lecz gdy mocno nacisnę ustępuje i mogę go rozbujać a gdy przerwę wraca do góry i znów jakby blok. Jakieś sugestie?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA